• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

m0e, ja med helamning så menar jag att jag inte ger honom annat isstället för att amma. för då ammar jag ju så mycket jag KAN lixom... så är det ju fortfarande, att jag alltid ammar innan han äter annat, så för MIG är det ju fortfarande helamning, även om jag vet att det såklart inte räknas som det nu! men jag gör ju så gott jag kan lixom...

ja jag håller tummarna att det går lättare med maten för dig den här gången! såna problem har jag inte här iaf!! hahaha... glad att hans mage är så tålig också¨!!

• Carinamamma84
    Svar på #3248
    Första graviditeten blir ALDRIG den andra lik se på mig haha
    Första sugklocka axel urled 24timmar 7 timmar krystande haha
    Andra snitt för stor att titta ut höll på att dö natten där på

Jag borde vara rädd för att bli gravid haha
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Lana
    saliva; det är de säkert,det är välfigt kul att få komma ut och träffa folk mm...

kesso; jobbigt för honom att magen är jobbig...stackars er...men det kan bli en "bra" jul ändå hoppas jag...min mirfar gick bort den 20/12 får några år sedan och det bler hyffsat ändå,det var det han ville att vi skulle ha det...man gör så gott man kan även om det suger...Här är mina på BVC garanterat vikteberoende,senaste veckan har jag varit 3ggr...när ska ni dit på torsdag?

lille; jobbigt för både dig och lillen men hoppas det är bättre i dag...Händer lätt att man hamnar här ist för i sängen

KaOl; han är skitläcker i de kläderna
    tråkigt att det blev missfall,men du fikck en underbar plutt ändå

Amelie; hihi söt bild

BV; precis,jag hade gått efter hans allmäntillsånd ist...så länge han mår bra...

Lina;typiskt att ni kommer hit när vi åker iväg

hallon; Elly vände sig till sidan från rygg i dag och har tidigare vänt från mage till rygg men hon vägrar numer...hon tom vägrar att lyfta på huvudet när hon ligger på mage,undra varför???

Wiem;härligt att se dig igen urs å fy med förkylningar och deppisar....hoppas det blir bättre..annars finns vi här om du behöver prata...

VT;det klarar hon,hon hade vaknat om hon var hungrig..det är lätt och lovligt att bli tankspridd...

carina;det fixar du galant..förhoppningsvis var det bara i natt..

jucea; du är för söt
    det kan ju bli en helt annorlunda graviditet nästa gång....hoppas det för din skull iaf...

ja shit...förra året nu var vi alla gravida fast jag plussade 21/12 helt oplanerat...jag hade det bara på känn...käkade piller men inte fått mens (okt eller nov),varit på sjukhuset i nov och kollade med VUL men inget...då lugnade jag mig..men så den 21/12 skulle jag få min mens men på morgonen så tänkte jag äh för skojs skull kollar jag och där var ett plus oplanerat men älskat..

Elly är gnällig,bärig och skrikig...så jobbigt,min rygg gillar det INTE...inte för hon är tung dock men ändå... i dag har hon sovit kasst på dan,eller som vanlig igen egentligen somnade för natte n 23,00???shit...jag är helt slut..
    Föresten så fick jag henne att bajsa i går,hon hade inte bajsat på 9dar..men hon hade såååå ont av det,skrek,klämde och hadedet jobbigt...så barnmedicin sa att jag kunde ge hemme laxermededel,och det fick hon i liten dos och allt kom ut...helt brunt va det Förvånad
  • Carinamamma84
    Svar på #3253
    Du är så GO haha du har koll på alla du är underbar haha
  • Carinamamma84
    Godnatt ska ta o titta på Tv rumpan är dommnad haha
    Nu får man hålla tummarna att mensen vill titta fram
    Höres i morgon
  • jeng

lana, gud vad jobbigt med en bebis som inte får bajsat på så länge! det måste ju bli jättejobbigt i magen för dom, man vet ju hur det är för en själv... tur att det funkade med laxermedel iaf! ted verkar som tur är ha en bra mage, även om han också grinar och kinkar då och då!!

• Lana

carina; ja det hoppas vi
    tycker det är kul att ha koll och komentera allt jag kan och vet vad jag ska säga

• m0e

Jucea- Haha ja han verkar vara ett litet matvrak lille Ted Men vad skönt ändå att slippa trilskas.

Lana- Va?? Kan man göra så?? Det skulle min lilla behövt! Jag minns inte ens när hon bajsade sist! Men jag kan minnas så långt tillbaks som till förra fredagen (de var då jag började räkna dagar) och hon har fortfarande inte bajsat!! Vad är det.. det blir.. 12 dagar. Så hon har säkert inte bajsat på två veckor

• jeng

m0e, ojoj, 12 dagar! stackars liten! tycker definitivt att du ska testa låg dos laxermedel. här har de pratat om att en bebis behöver bajsa minst var 3e dag för att må bra! de pratade om det just på föräldragriuppen i förra veckan!! de förespråkade matändring, kanske nån droppe olja i maten, termometertricket. och de sa att det är helt normalt att bebisar skriker och gråter när de håller på o bajsar, MEN att det ska ju ändå komma ut! så om det inte hänt nåt på över 3 dagar tyckte de att man skulle ta kontakt. de sa inget om doser osv men det vet säkert lana, eller så är det ju bara att fråga apoteket såklart.

• luzorsus

tova bajsade 1 gr var tionde dag när hon var liten och mådde finfint Vissa bajsar sällan så mår de bra och så, verkar inte ha ont så är det nog okej men har de ont och krystar och det kommer inget ja då kan ju laxermedel va ett alternativ.

Svar på tråden Augustibebisar 2008