• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Wiem

På tal om det här med att bli gravid osv, vad har ni andra som inte tänkt bli gravida inom kort, fixat för prevmedel??
    Jag var hos bm för nån vecka sen för o sätta in en kopparspiral, men fick inte göra det då eftersom jag ju hade livmoderinflammation några veckor efter förlossningen. Fick skjuta upp det till början på januari istället.
    Kändes ganska skönt för jag har jättenojjor för det här med att sätta in en spiral *huuu*
    Har satt in en hormonspiral för många år sen och det gjorde såååå ont o jag spände mig så mkt att jag fick frossa efteråt och fick ligga kvar där på en brits.

• goshheidi

Wiem, hihi :) Vår "blev gjord" 6 december :) Tror inte det blir nån till gjord dethär året. Men man vet ju aldrig. Mensen lyser dock fortfarande med sin frånvaro, och så länge jag ammar så tätt som jag gör nu så kommer den med all sannolikhet att hållas borta en stund till. Men kanske man för säkerhets skull borde kolla en gång i månaden med grav.test. Amning sägs ju inte vara nån säker prev.metod....

• lillastjärnan

Här bajsas det oftast varje dag. Men mest för att hon är snuvig och extra lös tror jag. Den där snuvan bara tar om hela tiden, stackarn.

Idag höll jag på att köra bilen till tippen... Fats egentligen är det inte bilens fel. Backade ut bilen för att köra till dagis, men eftersom det var lite uppför så ville inte bilen fram utan jag fick backa mitt i vägen (för att undvika att slira ner i diket/slänten på ca 1-2 meter) typ 30 meter innan jag kunde köra framåt. Sen var d bara att ligga i 30-40 km/h hela vägen. Varför sanda när det är snorhalt??? Aldrig varit så nervös när jag kört. Åka i diket kan man väl leva med, men det är få diken och många branta slänter. Bilen skulle nog volta om jag for i diket och det kan jag klara mig utan - speciellt med barn i bilen... Så, nu har jag klagat färdigt!

VT: hur är det med er??

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Lana
    jucea; ja hon skrek i typ en vecka stackarn..nu är det MYCKET bättre...det har gått bra fram till nu,men får se vad som händer

m0e;ammar du henne? kolla med BVC och se vad de säger för det är INTE bra...men prova att smörja i rumpan och utanpå med tvål,vaselin,salva,prova med en termometer och plommonpure först...det gjorde jag sen sa läkaren att det var OK:..om hon alltid varit så här trög så kolla om hon kan få laktulos?

nu blir det en fika och ikväll ska vi till lliseberg
  • Vilda Tiger

Lilla
    Det är som det är. Kan inte säga dåligt men inte bra heller. Idag känner jag mig rätt bra medan Marcus har ont i armen och axeln. Det spänner och drar i ärret. Imorgon ska vi till sjukhuset och förhoppningsvis tar de bort dränaget och mitellan på honom. Jobbigt att de inte sandar hos er, det är inte kul att behöva vara rädd när man är ute och kör en kort sväng.

Lyckeli bajsar mer sällan nu, men var tredje dag iaf. Men hon behöver lite olja i ersättningen, annars blir hon jättehård i magen. Vet inte hur det kom sig, hon bajsade varje dag förr och det slog om på en dag till att hon blev hård i magen.

Ang graviditeten så väntade jag och M spänt på att få testa. Jag skulle gjort det 1 dec men kunde inte hålla mig så det blev 30 nov. Men jag hade en stark aning om att jag var gravid. Man kan lätt se att man är det om man håller koll på hur man ser ut i underlivet. Blir man gravid är ett av de första tecknen att man blir LILA mellan blygläpparna. Det är sant! Jag läste det i en tråd här på fl och det stämde, för jag var ju gravid! Så det kan ni andra hålla koll på om ni är osäkra på ifall ni är gravida eller inte.

Promenad har det varit här imorse. (Konstig mening.) Jag och L var ute en timma och en kvart i det fina vädret. Nu ska vi äta lite och sedan är det en lat där här. Vi ska äta rester så vi behöver inte ens laga mat. Kanske blir det en till tur ute, det är så fint väder idag, ju!

• Vilda Tiger

Lana
    Mysigt med Liseberg. Ha det så gott!

BV
    Det går säkert bra på badhuset. Ha så skoj du med!

• lille08

mOe: När William var nyfödd så bajsade han först varje dag, sen hade han ett uppehåll och då sa de på bvc att det var inget att oroa sig för just för att barn som helammas tydligen inte kan bli förstoppade. Hon sa att det är lika normalt att bajsa en gång i veckan som att bajsa efter varje måltid. Ja, nu höll ju inte det där bajs-uppehållet i sig så värst länge för W, utan han tömmer tarmen ofta... men det var iallafall svaret som jag fick...

Beror kanske lite på hur mycket och ofta de äter också och hur mycket överskott det är som ska ut. W äter ofta - och bajsar ofta!

• Carinamamma84
    Svar på #3266
    Men det kan väl inte hända samma sak igen eller?
    Så ska inte ha mer barn.
    Det kanske kommer bli bättre denna gången gumman.
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Carinamamma84

Lycka till i badhuset med Gabriel
    Bv

Igår gick Amadeus o la sig kl 20.00 och åt sen kl 23.00 sista maten och sov ända till kl 08.00 så skönt nu är han vanliga jag tillbaks
    Min lilla Tjockis

050607 Ebba&Amadeus 080814
Svar på tråden Augustibebisar 2008