• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

hihi ted sitter i babysittern och trycker bajs så himla gullig killen är! lite fastare blev minsann bajset efter maten han åt igår iaf, men inga magproblem ännu! och han verkar ha fått smak för maten, för idag när han blev hungrig så pickade han inte på axeln, han lutade sig bakåt och smackade och gapade istället hahahaha!

• jeng

vt, gud vad jag känner mig taskig! lovade ju att hjälpa dig med förslag på dator, och blev påmind nu när jag läste din blogg!!! fyyy, ska genask granska lite nätbutiker och komma med några förslag!!!

• goshheidi

Åååh, Felix har varit så gråtig idag också. Undrar vad det är för nåt och om det ska hålla på länge!? Nån annans bebis som var likadan vid tre månader? Kanske det bara är nån period som han är inne i? Han är inte hungrig för när jag erbjudar bröstet så skriker han och vänder bort huvudet, och inte kan han vara trött heller för han har varit vaken bara en timme. Så jobbigt när man inte vet vad det beror på. Och i bärsjalen så vill han bara vara en kort stund och så börjar han gråta där också :/ Enda som hjälper fortsättningsvis är att bära, bära, bära, bära :/

• jeng

vågar man skriva om datorerna här, eller går det som reklam??? jaja jag testar, så får vi väl se om jag blir avstängd sen eller inte!

jag gillar ju dell, hade en äldre variant av inspiron förut, och har nu en XPS. den inspiron som jag hade var typ som XPS är nu, de har delat upp så att inspiron är mer enkla hemmadatorer, och XPS är lite bättre prestanda osv, vilket jag ju behöver i jobb och sådär. men inspiron skulle säkert funka kanonbra för er. lägger man nånstans runt 6000 kr så får man en bra dator, tycker jag! dell har ofta bra erbjudanden på vissa modeller, så det är värt att kolla på det!

på elgiganten eller expert eller siba eller vad som så kan man ju antingen satsa på en (eller vill ni har en varsin?) billigare laptop för typ 4000 kr, som är ganska basic. då finns det ju några modeller att välja mellan, så man får ju kolla lite på vad man vill ha för märke, och vad som skiljer dem åt. annars så kan man ju satsa lite mer pengar, kanske 7000 kr och då har man ju mer att välja på, och kan väl kolla på lite mer prestanda. men utifrån det som ni säger att ni brukar använda datorn till så behöver ni ju egentligen inte så mycket prestanda. det ni ska kolla på är kanske så det är vettig skärm, trådlöst nätverkskort (ifall ni köper en router sen för trådlöst internet), ok ramminne och processor såklart, och sen att det är vettig storlek på hårddisken, så att ni får plats med de bilder osv som ni vill ha där!

vi pratade ju om windows också, och för de grejerna som ni pysslar med så tycker jag faktiskt att ni ska satsa på vista. jag är annars en stor xp-förespråkare, men jag har vista på min nya dator, och det funkar kanonbra. det som INTE är bra med det är att jag har rätt myckjet program hemma som jag normalt använder på datorn, och som ju inte fungerar. det är tex ms office i den versionne jag brukar ha, programmet till min skrivare, mina dataspel... men det finns jättebra program för bildhantering osv, och office finns ju såklart en version som funkar jättebra i vista också. det är dessutom oftast billigare med vista nu, och man får betala extra om man vill ha xp istället. plus att det finns så många färre datorer att välja på. MEN om man vill så kan man ju alltid köpa en datorn med vista på och ta bort det och själv instaällera xp.

fråga gärna mer så kan jag komma med mer specifika förslag.

• Kvack

Jag plussade den 13e december. Lucia.

Ida bajsar 1-3 gånger per dag.

Vi hade också tvättstuga igår.

• BebisVagga
    Carinamamma84 skrev 2008-12-04 13:08:24 följande:
    Lycka till i badhuset med Gabriel Bv Igår gick Amadeus o la sig kl 20.00 och åt sen kl 23.00 sista maten och sov ända till kl 08.00 så skönt nu är han vanliga jag tillbaks Min lilla Tjockis
    Gick jättebra.. (jag tappade honom iaf inte hehe) var i ca 10 minuter.. sen märkte jag att han hackade "tänder"  så vi gick upp o duchade o svålade in oss.. sen kläder på o sen hem.. nöjd o glad kille hela badet
  • BebisVagga
    Vilda Tiger skrev 2008-12-04 14:45:47 följande:
    Min storasyster förlorade sin son i v 22. Han hade inga njurar så de fick sätta igång förlossningen. Hon tycker fortfarande det är jobbigt att ens prata om - 11 år efteråt. Och nu när jag har Lyckeli fårstår jag mycket mer vad hon har fått utstå.
    jag har en som dog i v 10.. bara det e hemskt.. för faktiskt så tänker man redan i vecka 10 att allt kommer gå bra..

men tänk.. jag var i vecka 25 o forlorade nästan både mitt eget liv o min bebbes liv.. så usch.. jag e ANTI GRAVIDITET... aldrig mer..
  • Carinamamma84
    Svar på #3309
    Gud vad söta ni är Tillsammans alltså så sött
    Verkligen mysigt hehe
    Sötnosar haha
    050607 Ebba&Amadeus 080814
Svar på tråden Augustibebisar 2008