• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • m0e

Jucea- Wow! Var 3:e dag? Det är ju jätteofta! Mina bebisar bajsar max en gång i veckan
    Jag har frågat på bvc om det finns något man kan göra men de säger att så länge hon helammas så kan hon ju helt enkelt inte bli förstoppad. Så de enda tips jag fick var termometertricket vilket uppenbarligen inte funkar :P

Luzor- Theo var också sån när han var liten. Det gick 1-1½ vecka mellan bajsblöjorna ungefär. Men han mådde prima. Det enda som märktes av var att han blev lite gnälligare dagen innan. Men det blev bättre sen när vi började med smakisar. Då började han bajsa oftare. Lillan är nöjd och glad så jag tror inte det är någon fara men man börjar ju fundera när man jämt får höra att det "normala" är 1 gång om dagen till 1 gång i veckan!

Nä brudar, nu har jag varit uppe alldeles för länge
    God natt!

• jeng

m0e haha, ok, här är det typ 6 bajsblöjor per dygn eller nåt. eller iaf så var det det innan ted började få ersättning regelbundet. nu är det mer sällan faktiskt, men fortfarande 2 om dagen iaf...

nej precis, de sa att det är ovanloigt att de blir förstoppade om de bara ammas... men 12 dagar lixom? om det inte är förstoppning, vad är det då? för hur mycket plats som helst finns det ju inte där inne heller...

• Hallonsocka

Nu ska jag också hoppa i sängs.. M bajsar varje dag...

• goshheidi

en gång i veckan :) Vilken lyx :) haha. Här bajsas det två till tre gånger per dag, ibland ännu mer.

Hur orkade du resten av kvällen igår Hallon? Hoppa M sov bra på natten. Felix sov relativt bra inatt.

• BebisVagga
    Carinamamma84 skrev 2008-12-03 23:21:37 följande:
    Svar på #3248Första graviditeten blir ALDRIG den andra lik se på mig haha Första sugklocka axel urled 24timmar 7 timmar krystande hahaAndra snitt för stor att titta ut höll på att dö natten där på Jag borde vara rädd för att bli gravid haha
    jag e rädd för att bli gravid igen.. därför har jag beslutat att jag inte ska bli det.. men måste typ vänta i 10 år innan jag kan steralisera mej..
  • BebisVagga

Idag ska jag o Gabriel till badhuset för första gången.. Måste erkänna att jag e jävligt nervös.. tönk om jag halkar o tappar honom i golvet.. eller tappar honom i vattnet.. eller om om om om... massa om.. kanske ska skita i det

• BebisVagga
    lille08 skrev 2008-12-04 10:23:04 följande:
    BV: Det kommer säkert gå jättebra i badhuset! Vi var där för första gången för nån vecka sen. William älskade det!
    får hoppas det.. ska dit med min svägerska o hennes 3åring..
  • Wiem

Hej och godförmiddag
    Ojoj pratar ni om graviditeter redan
    Våran lilleman blev väl gjord idag eller imorgon för ett år sen *fniss*
    Plussade på julafton!
    Så på julafton är han "ett år" eller vi har vetat om honom i ett år

Bara inne en snabbis!

Svar på tråden Augustibebisar 2008