• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84

Hej då nu ska jag ducha och mata pojken och ta en sväng till stan med familjen kram på er.

• Vilda Tiger

Jag har fasemig lyckats pricka in ALLA skurar de senaste två dagarna då jag har varit ute och gått! Det ser jättefint ut, jag bestämmer mig för att gå ut och så kommer det en skur då jag är tio min hemifrån. Jaja, jag får ju röra mig iaf. Fast det blev en kortis nu, för att posta Marcus brev till fk. Typiskt, han skulle få en månads heltid nu och det hade gett bra med pengar. MEN så gör ju sjukskrivningen att vi får mindre än hälften av det vi räknat med. Hans SGI är ju baserad på en halvtid nu... Det blir vääääldigt få klappar från oss i år.

• KaOl

Jucea: ja precis - det var fruktansvärt att råka ut för det i v 11, men kan inte ens tänka tanken hur hemskt det måste vara om det händer precis innan förlossningen (eller, ännu värre - efteråt! Hur klarar man att gå vidare???)

Lana: ja så tänker jag? om vi inte hade förlorat Ärtan hade jag inte fått min lille Måns!

Vet ni.. I natt sov min lille plutt till 22.30-6.45!!!!! Sedan åt han lite, låg o snackade en stund, och sedan somnade han om o sov till 10.15! söta lille killen som är så snäll när hans mamma är kass!

hihihi här är det då ingen risk för förstoppning hos liten - 2-3 rejäla b-blöjor om dagen brukar det bli!!

• Vilda Tiger

Min storasyster förlorade sin son i v 22. Han hade inga njurar så de fick sätta igång förlossningen. Hon tycker fortfarande det är jobbigt att ens prata om - 11 år efteråt. Och nu när jag har Lyckeli fårstår jag mycket mer vad hon har fått utstå.

• KaOl

vt: åh fy farao!!! i v 22 börjar man ju verkigen känna sig säker på att allt ska gå vägen, börjat känna bebben o så...

• Vilda Tiger

KaOl
    Ja, från lycka över att få gå till ul till total förkrosselse. Hennes kropp ville INTE förlora barnet, för i vanliga fall brukar man behöva tre såna där sättaigångtabletter. Teres behövde 30 stycken under två dygn innan det satte igång. Och hon kände när han dog i magen. Usch, det är verkligen hemskt att tänka på. Vilken lycka att man får ha sitt barn och älska det!

• Hallonsocka

Heidi: Joo M var på bättre humör sedan men somnade sent igen! fast inte lika sent som natten innan.

Idag har vi tvättstuga. Det sista håller på att torka nu. Urk, jobbigt att få upp allt! Har dessutom varit och lämnat tillbaka böcker som var försenade. Jäkla kommun som inte skrapar och gör i ordning gåvägarna... Stackars M skumpade omkring i vagnen så hon sov inte särskilt gott. Men sover iaf nu bredvid mig i sägen..

Gäsp. Hur är det med alla? Jag tror jag håller på att bli sjuk, känner det i halsen :-/

• Vilda Tiger

Heidi
    Jadå, hon har tre barn till efter det. Fyra sammanlagt. Det dröjde bara tre månader efter Lukas föddes tills hon var gravid igen.

Hallon
    Jotack, här är det rätt bra. Jag var också och lämnade tillbaka böcker på biblioteket igår. OCH hade tvättstuga... Suck. Har inte orkat vika tvätten än, den ligger i en hög över soffan. En annan dag.

• jeng

vt, gud vad hemskt!!! men vad skönt att hon kunde bli gravid igen efteråt!! det var ju min värsta mardröm efter aborten. att tänk om jag har missat min chans nu! :-/

jag har nyss kommit hem ifrån möte på jobbet! idag känns allt superbra, och det var bara positivt prat på jobbet och mötet och det var jätteskönt!! skoj arbetsuppgifter hade de på förslag också, och vi kom fram till en bra kompromiss vad gäller arbetstid osv! himla skönt var det att min fd chef var med, för hon VET ju mer om verksamheten och om mitt jobb osv!!! jätteskönt, och nu är jag positiv till att börja jobba igen!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008