• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3429
    ÅÅh underbrat ju vaddå ska alla ut utom jag haha
    ha kul nu och koppla av
  • Vilda Tiger

Carina
    Jag kommer iaf att kalla dig carina här inne.

Luzor
    Förstår att det känns i mammahjärtat! Vi har inte haft Lyckeli bortlämnad över natten än, men en halv dag här och där har Marcus mamma haft henne. Hon har också jättebra hand med små barn. Större med.

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3435
    Det får du Haha jag heter ju Carina Erika hehe
  • Vilda Tiger

Är alla iväg och har skoj? Eller är det fam-mys hemma? Jaja, jag kikar på Beck tillsammans med Marcus, en påse chips och lite cola light.

• Kesso

wiew:
    vad tråkigt att BVc sköterskan var sådan. Här har de påpekat på en gång och gjort något åt saken. De är viktberoende här och det kan också vara jobbigt. Min bvc sköterska direkr när han had egått ner i vikt för lite att sa rakt svar. jag tycker du ska ge lit etillägg på kvällen. Ja, det var tråkigt att hon inte hjälpte dig. Man vet ju inte hur man ska göra. Jag hade gett lite tillägg om jag var dig. Ja, eller intensivamma.

Vt: vad skönt att det endå var så positivt med Marcus.

Ja, här är min man inne hos sin pappa. Han sover där och det är andra natten nu. Han är ju på sluttampen nu att leva. Så surt! S¨å här mår jag skit nu. Ja, jag bara lider med så att säga.

Har läst lite vad ni skrivit snabbt.

• S u s s

Wiem - Jag har tänkt helamma till 6 månader. Vi tar det lugnt och får se vad som händer alltså. Lilleman här hade också en liten viktdipp vid 3 månader, men jag oroar mig inte så länge han verkar nöjd. Finns ju ingen anledning att ge mer så länge barnet verkar mätt, så resonerar jag.

Carina har bytt nick ser jag. Hänger fortfarande inte med alls annars.

VT - Tänker på er rätt ofta, och läser på din blogg. Du verkar så klok i ditt resonerande när det gäller dina egna tankar runt allt det här. Ta det steg för steg du, det finns ju trots allt inget annat sätt! Kram.

Ikväll är det lite deppigt, en del omständigheter med maken som har gjort mig lite nere, men det blir ju lätt så under småbarnsåren har man ju fått höra.
    Jag klippte upp ett stort jack i Max finger imorse när jag skulle klippa hans naglar. Riktigt hemskt var det, inte så stort jack, men fingret är ju så litet också, och det blödde en hel del. Fruktansvärt.
    Annars har vi det bara bra, men 2-åringen har verkligen blommat upp eller vad man ska säga, så det är fullt ös hela dagarna. Härligt och uttröttande på en och samma gång.
    Hoppas ni har det bra allesammans, som vanligt. Tycker om att kika in en snabbis då och då, även om jag inte kan följa er på samma sätt längre.

• Vilda Tiger

Suss
    Ja, man hinner ju tänka en hel del när något sånt här händer, så jag har fått fundera över hur jag själv reagerar och tänker. Man lär sig om sig själv. Otäckt att råka klippa i fingret på sitt barn, jag kan förstå känslan då Lyckeli ramlade ner från soffan för några dagar sedan. Hon grät och var rädd men skadade sig inte. Men GUD vilka skuldkänslor jag hade! Tur att de små har så bra läkekött. Jag slås ofta av tanken hur lätt hänt det är när jag klipper Lyckelis naglar. Hon viftar ju som en tok...

Kesso
    Ja, det verkar pos, det håller jag med om. Eller... just nu känns det som om det kunde har vairt mkt värre, men det känns ändå stort, om du fattar vad jag menar.

Lana
    Kämpar du på med amningen? Hur går det? Eller ska du ge lite tillägg? Man tänker ju så olika men kör på det som hjärtat säger dig.

Jucea
    Nå, var det roligt igår?! Ted charmade alla, antar jag.

• Hallonsocka

Hej hej! Idag ska jag på promenad till mamma...sedan kommer A och hämtar oss därifrån.

Lana: Ja, om inte annat så får jag höra mig för lite om M för hon har lite feber (38.0), och det har hon i så fall också varit till och från. Men jag har fått mina grejer från L som fått det från skolan, förutom den här ggn då!

• lille08

Igår fick William smaka på gröt för första gången. Oj, vad gott han tyckte att det var! Han blev jättesur när han inte fick mera!

Hade tänkt vänta med gröten tills han blivit fyra månader, men nu det sista har han ätit så himla ofta om nätterna och det verkar inte riktigt som han står sig mätt på bara amningen... så det vore skönt om han kunde äta lite gröt om kvällarna. Hur länge ska man hålla på med smakportioner förresten? Jag gjorde en matsked gröt, men som sagt... han hade nog gärna klämt i sig mera! Matvraket!

• Snart sommar

lille08: jag brukar börja med lite och ökar efter ett par dagar. Jag går på hur deras magar reagerar och det märks ju rätt snabbt. Mina barn har varit matglada från första stund så här har det aldrig varit tal om att behöva truga .

Nu verkar det bli lite ordning på torpet här . Lilleman sover det mesta i sin säng nu, även på natten. Fast jag var nog rätt väck inatt för jag har inte ens minne av att jag flyttat över honom till vår säng när han skulle äta utan vaknade i morse av att han låg bredvid och snusade .

A fick smaka yoghurt av pappa igår. Han var inte superförtjust, men spottade inte heller.
    Ska börja med lite gröt när jag fått honom att äta ersättning igen.

Nu går det bra med ätandet här igen. Det var nog en ökningsperiod iallafall.

Lite senare ska vi åka och hälsa på mor. Skulle fått besök av syrran som skulle hjälpa mig fota barnen, men det blir inget av det.

Svar på tråden Augustibebisar 2008