• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Wiem

Hej i lördagskvällen!
    Fy vad det är mörkt hela tiden. (säger jag som ändå bor ganska långt ner i landet jämfört med vissa andra här *blinkar mot västerbotten* )

Vi har nedräkning här hemma till den 21 dec, då det vänder. Inte för att det kommer märkas så mycket då men då har det iaf vänt!!

*tänker positivt!*

I fredags var vi på bvc med lillebror och han fick sin 3-månaders vaccin. Han fick oxå väga sig och hade bara gått upp 60 g på tre veckor! Han hade vuxit 3,5 cm på längden iofs... Men vikten var ju inget bra, påpekade detta för bvc-tanten och hon sa första bara "ja det var ju ingen stor viktökning". Sen när jag frågade igen om det var nåt jag skulle göra åt det (tänkte tillägg tex) så säger hon bara, ja märker du att han inte blir mätt så kan du ju börja tänka på nåt annat.
    Hmm ehh jaha ok, tack för hjälpen liksom. Bra att man får såna konkreta raka svar typ "gör si eller så". Nä gå hem och fundera och se vad som händer typ...
    Suck...
    Lillebror väger nu 5610 g o är 64,5 cm lång och nästan på dagen 3 månader. (född 3:e sept)

• Wiem

Tvåbarnsmamma84 skrev 2008-12-06 15:22:27 följande:

Blödde 2liter på BB och nu hemma kan jag blöda minst 1½liter på en dag o inte mindre eller er
    Men Carina, om du blöder 1½ liter på en dag av mensen så är det nog läge att höra med bm vad man kan göra åt det.
  • Wiem

Får jag fråga en sak, börjar ni alla med smakisar/gröt eller vad det nu blir när era barn är fyra månader? Någon som tänkt helamma till sex månader?
    *bara en undran*

• Lana

carina; va HÄRLIGT

va läskigt att svimma så...
    varför har du bytt nbick?

Hallon; trist att du är sjuk igen..ska du inte gå till vårdcentralen och kolla så der inte är ngt virus?mikaels syster hade ett sånt virus,hoin var förkyld till och från i 12veckor...

MissH;klart vi har

jucea;va ROLIGT med fest sikka minnen med plusset...sååå kul...

• luzorsus

Ska oxå på fest! Båda tjejerna sover borta ikväll. Myra för första gången...iiiiii..känns lite i mammagropen, men det går nog superbra. Hon är hos famror och on är bra med bebbar! men jag saknar iallafall min lilla Myra!

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3428
    Det var för att många kom in på min sida och sa om jag hade diabets mm och att det inte var noramat att födda så stort barn blev så less men nu så får man väl dom folk tillbax ..
    Så e det med er då allt bra med mama livet??
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3417
    Ok då ska jag göra så kanske blir bättre
    Tack så mkt gumman.
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3426
    Tror nog det men vill absolut inte gå till min Bm
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3424
    Hehe åååh vad härligt har du bild på honom haha vill se hur han ser ut ed glitter hehe
    ''Du är en tokig mamma haha''
Svar på tråden Augustibebisar 2008