• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Rimfolina
    Sickna små gottiga grisar. Skönt att de sover så länge. Här har det hänt två gånger att L sovit längre än till åtta, men det är okej ändå. Bara jag får ligga kvar i sängen till sju så fixar jag dagen sedan. Hon somnar ju ändå vid 21, så det är mitt eget fel om jag inte lägger mig i tid och sover tillräckligt många timmar. Synd att jag inte lär mig, bara...

• Hallonsocka

M vaknar lite då och då och käkar hon sussar än jag glor sex and the city och funderar på mat... har käkat macka, vill ha MER!

VT: Jag vaknade vid fem av A som höll på. Så jag klev upp och sa hej, han har åkt till gbg för kurs (så ser du min hunk i krokarna så ge han en kram från mig )

• anette 81
    Vilda Tiger skrev 2008-12-07 21:59:29 följande:
    anette81 Jag hälsade inte välkommen sist du tittade in, det var så mkt då eftersom vi just fått reda på cancern här. Men välkommen iaf! När i augusti fick du barn? Vad heter barnet? Gick allt bra? Carina Lyckeli tuggar på allt just nu så en bitleksak skulle va en fin julklapp. Å andra sidan verkar det gå lika bra med mammas tumme eller hennes giraffs öra... juceaÅh, ca kul att det var kul igår! Det är du värd. LanaMen då hoppas jag att det löser sig med hennes vikt snart! Du kämpar på så bra, men se inte ersättning som ett nederlag.
    Hej, tack så mkt.
    Nej förstår att du hade mkt att tänka på när ni hade fått det beskedet.

Jag fick barn den 19 augusti, hon var beräknad till den 2 september(min födelsedag) men kom 2 veckor för tidigt.
    Vägde bara 2004g o var 45cm lång så vi fick vara kvar på sjukhuset i 1 1/2 vecka. Hon blev sondmatad. Hon heter Wilma.

Började få värkar vid halv 12 tiden på förmiddagen sen är hon född 15.01.
    Var fullt öppen när jag kom in så någon bedövning hanns inte med. Kom in kl 14 o hon föddes 1 timme senare.
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • Vilda Tiger

Anette
    Wilma är ett fint namn! En sån liten skrutt... Lyckeli är född 18 dagar för tidigt men inte var hon så liten, vägde 3375 (precis lagom för mig) och var 50 lång. Oj, va snabbt det gick för dig! Jag hade värkarbete i 30 timmar, krystade i fyra... Så olika det kan vara!

Hallon
    Jag har just varit ute en liten sväng (bara 20 min) så att Lyckeli fick somna i vagnen. Nu ska jag väcka Marcus så jag får lite frukost i mig (ja, han behöver inte göra iordning den till mig alltså, men lite sällskap vid bordet är alltid trevligt) och sedan vet vi inte vad vi ska göra idag. JO, jag ska tvätta... Jag ska nog inte flanera i Göteborg så mkt (bor ju i Mölndal) men om han blir bebissjuk så får han väl komma förbi och bära på Lyckeli en stund.

• Vilda Tiger

Rimfolina
    Hihi, busEster... De där två-tre timmarna jag och M har för oss själva på kvällen är guld värda.

• Snart sommar

Precis hemkommen efter ett cellprov. Spännande... Tänkte beställa tid för efterkontroll, men det fick jag inte. Förstår iofs varför, men det känns ändå rätt snopet . Missar ju hela tiden telefontiden och när jag väl kommer ihåg så är hon ju inte där...

Just nu slänger jag i mig mackor framför datorn, sen ska maken sticka till jobbet.

Nä, dags för mig att ta barnen nu...

• Snart sommar

Lina S: oj, vilken bulle! Dit måste jag gå någon gång

• anette 81
    Vilda Tiger skrev 2008-12-08 09:07:47 följande:
    Anette Wilma är ett fint namn! En sån liten skrutt... Lyckeli är född 18 dagar för tidigt men inte var hon så liten, vägde 3375 (precis lagom för mig) och var 50 lång. Oj, va snabbt det gick för dig! Jag hade värkarbete i 30 timmar, krystade i fyra... Så olika det kan vara! Hallon Jag har just varit ute en liten sväng (bara 20 min) så att Lyckeli fick somna i vagnen. Nu ska jag väcka Marcus så jag får lite frukost i mig (ja, han behöver inte göra iordning den till mig alltså, men lite sällskap vid bordet är alltid trevligt) och sedan vet vi inte vad vi ska göra idag. JO, jag ska tvätta... Jag ska nog inte flanera i Göteborg så mkt (bor ju i Mölndal) men om han blir bebissjuk så får han väl komma förbi och bära på Lyckeli en stund.
    Är glad att det gick så snabbt fatiskt. Slapp ha ont så länge
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • BebisVagga

Nu ska man snart ner till barnmorskan.. Få p sprutan o göra cellprov.. känns lite läskigt..

Svar på tråden Augustibebisar 2008