• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Snart sommar

Städar? Om inte minsta sover så sätter jag honom i sjalen om han är grinig eller så trivs han bra i babysittern. Sätter honom i den då den är lätt att flytta när jag ska dammsuga och våttorka golven.

Sen har jag lärt mig att ta det som det finns tid för. Mao så tänker jag inte längre att jag ska hinna det och det utan snarare tar tillfällen i akt och är beredd att avbryta och återuppta vid första bästa tillfälle sen. Låter som det inte görs annat än städas här, men så är det inte.
    Jag är ju född slarver, men tänker alltid på att plocka undan efter mig hela tiden. Slarvar iofs ibland, men blir bättre och bättre.

Kan ju dock säga att jag är bättre på att städa och hålla efter nu än med första. Då tyckte jag att jag inte hann något förrän hon var kanske 6 månader. Och då var ju ändå hon lugn, inte som sina bröder.

Inatt sov lillen hela natten i spjälsängen, förutom 2 matningar då.

Och så har han bajsat igen. Slutde ju med magdropparna för ett litet tag sen och han har bajsat oftare efter det. Tror det varit dom som gjort det hela.

• Hallonsocka

Ang. städning. Så blir det inte alls gjort lika mycket som jag önskar. Kanske hinner plocka upp en dag, och damsuga dagen därpå haha. Oftast har jag verkligen ingen ork eller lust att städa då jag får tid för mig själv. M vill ha underhållning/sysselsättning hela tiden då hon är vaken, om hon inte är på g att somna då kan hon sitta/ligga alldeles lugnt. Nu sover hon. Har sovit JÄTTE mycket idag.

Jag håller på med currykyckling. Till det blir det råstektpotatis, vitlöksbröd och sallad tror jag

Hihi, jag får världens kärleksil då jag ser A och M tillsammans då han bär henne och hon är lite pömsig (min betydelse av ordet, inte Juceas ) åååh, mina största kärlekar i livet tillsammans.
    Brukar ni också få sånna il?

• Rimfolina

OK, få höra översättning av pömsig enligt båda era ordlistor!

Min ordlista säger "trött och mysig"...

• KaOl

miss h: japp det blev underbart lyckat o vi sa ja båda två
    bild finns i mitt galleri

hihi måns fick sin första smakis idag, 1 tsk palsternacka. han ÄLSKADE det o började gråta när det inte blev mer. tänkte hålla det t 1-2 tsk om dagen tills han är 6 mån o amma för fullt under tiden. inte ersätta ngn måltid förrän då.

• KaOl

Rimfolina skrev 2008-12-05 15:06:53 följande:

OK, få höra översättning av pömsig enligt båda era ordlistor!Min ordlista säger "trött och mysig"...
    samma här
  • Vilda Tiger

Rimfolina
    Enligt mig betyder det mysigt trött. Enligt Jucea tror jag det betyder kåt. Man jag kan minnas fel.

MissH
    Vi har varit hos läkaren idag och det har varit mkt info. Jag ska skriva sedan. Mat snart. Men det mesta är bra besked.

• Hallonsocka

VT: Haha, var det inte sexuellt utmattad? (Rimfo: Min betydelse är ung. tött men go eller nyvaket-trött)

• Carinamamma84
    Hallon : ååh vad fuskit haha min pojk är en gammal gubbe utan hår *Asg*
  • Vilda Tiger

Hallon
    JO! Det var det nog! Hade fel...

Oj va My är lik dig Hallon! Och så SÖT hon är i sin coola friss! Jag som tycker Lyckeli har så mkt hår; det är säkert fyra mm.

Svar på tråden Augustibebisar 2008