• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Tvåbarnsmamma84

Hej.
    ÅÅh det blev ingen dop för min del
    jag svimmade igår 4ggr i natt kunde inte stå upp för då blev det vart i ögonen igen
    sambon han precis komma hem när jag svimade vid vardagsrummet.
    Blödde jätte mkt så jag förlorar ju blod för detta

050607 Ebba&Amadeus 080814
  • jeng

carina, usch det där låter verkligen inget bra!!! brukar du svimma av mensen? jag kan bli svimfärdig, men det har alltid varit bättre med ppiller! nu efter graviditeten så har jag som tur är inte blödit så mycket!!! du får se till att börja äta järn!

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3415
    Ja svimmar för inget alls det har hänt att jag har svimmat utanför ebbas dagis inne på bussen inne på tåget inne i affären mm
    Blöder så himla mkt och får hjärtklappningar ed men dom säger det är Normalt???
    Är skit rädd att svimma för det är så otäckt nu vågade jag inte änns följa med sambon till mataffären häller.
    Järnisar har jag hemma men har inte behövat ta sen igår så fick jag ta en tablett duforen vad det nu heter som jag hade då jag var gravid.
    Åt neferex och då svimmade jag och det hjälpte inte alls

Blödde 2liter på BB och nu hemma kan jag blöda minst 1½liter på en dag o inte mindre eller er
  • jeng

men carina, det tar kroppen typ 2 veckor att bygga upp järnet!!! (jag vet, jag är en av dem som har järnbrist och som jättelätt får låga värden av mens osv) så du måste alltså börja äta dom iaf en vecka innan du tror att mensen ska komma, för att kroppen ska hinna med! om du börjar när du får mensen så hinner inte kroppen lagra järnet utan det blir lågt.

jag har fått rådet att jag äter 1-2 duroferon om dagen 1-2 veckor innan mensen, sen kan jag ta en varannan dag, eller inte alls. man kan få prova sig fram.

det är ju normalt, men det beror ju på nånting. och om det kommer i samband med mens så är det ju definitivt pga järnbrist, och då måste du ju få i dig järns å att du klarar av det! min mamma var som du, svimmade hela tiden och överallt. hon kunde inte ens gå på stan när hon hade mens just för att hon bara kunde falla ihop...

• Kvack

Carina: usch vad otäckt. Gör som Jucea säger och ät mer järn.

VT: skönt att ni inte behövde vänta så länge på provsvaret.

• jeng

hihi nu är vi uppklädda o ted o jag har rött glitterspray i håret hahaha vad söt han är!!!!

om en kvart bär det iväg på fest!

• jeng

har förresten bygelbh på mig. men det ä min ordinarie storlek så byglarna är ju inte i närheten av kroppen, så det borde väl funka??? kan rapportera imorrn men behövde en halterneck så jag hade inget val!!

• Vilda Tiger

Jucea
    Fest!? Ska ni på fest!? Va kul, hoppas ni får jätteskoj. Både M och L sover här, så jag sitter ensammen och filurar.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

ja en kompis födelsedagsfest. samma kompis vars fest jag plussade 2 timmar innan förra året :P inget plus i år men jag har iofs inte testat heller hahahaha

Svar på tråden Augustibebisar 2008