• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lillastjärnan

anette: när vi gav ersättning hade jag kokat vatten i kylen. Sen när d var dax kokade jag upp nytt och blandade till lagom temp m det kalla i kylen, sen i m pulver. Gav nan och det tror jag inte man ska ha stående klart? Osäker.. Men så gjorde vi iaf!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • anette 81
    lillastjärnan skrev 2008-12-09 10:37:41 följande:
    anette: när vi gav ersättning hade jag kokat vatten i kylen. Sen när d var dax kokade jag upp nytt och blandade till lagom temp m det kalla i kylen, sen i m pulver. Gav nan och det tror jag inte man ska ha stående klart? Osäker.. Men så gjorde vi iaf!
    okej, nej det får man tydligen inte göra med babysemp heller

tack för svaret
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • KaOl

jucea: precis så har vi oxå haft det inatt... fattade ingenting - måns brukar sova så himla bra!! men då är det väl ngn fas eller så då?? (vt - du som har koll )

lana: fy så trist m vikten!! men försök att inte känna dig dålig - det ÄR du inte!! Jätteduktig som kämpar på som du gör!! Kanske behövs det bara "toppas" (juceas uttryck ) m lite ersättning under en period??? Stor kram o lycka till nu!

hinner inte vara inne så mkt nuförtiden - svärisarna är ju här... läser men hinner inte skriva så mkt

• jeng

anette, ibland kan jag koka 2 flaskor. men om han inte äter dem samma dag så häller jag ut! dvs max 12 timmar eller så i kyl.

men eftersom ted äter så oregelbundet och man inte vet förrän det är dags om det behövs tilägg eller inte, så kör vi på tetra nu! den får ju stå öppen i max 2 dygn i kyl. det blir ju lite dyrare, men som sagt så har det fått bli så. om kvällarna så får han ju numera alltid flaskan, men inte alltid han äter så mkt, men då vet jag ju att han ska ha flaskan så då försöker jag orka med att koka från pulver istället!

jag har hört många som gör pulverblandning för en dags (eller ett dygn) bruk och har i kyl. jag tror itne det är några problem med hållbarhet, utan snarare problem om man har saker i kylen som det kan ta smak av! men jag vet inte...

• Vilda Tiger

Anette
    Jag tar bara vattnet från kranen och värmer en halv minut i mikron. Man behöver inte koka vattnet mer än under de första åtta veckorna, iaf inte om man har kommunalt vatten i Sv. Har du egen brunn ska du nog koka under det första halvåret iaf. Jag blandar det hon äter och blir det en del kvar sparar jag det i kylen tills nästa gång hon ska äta. Inte längre än sex timmar, dock.

KaOl
    Det är ju karaktäristiskt för den fasen som startar när de är ca 14 veckor och håller på tills de är ca 19 att det är fram och tillbaka med sömn och mat. De kan vakna och skrika, sova dåligt, äta kinkigt, vara klängiga och allmänt "konstiga". Lyckeli har också haft en del nätter då hon sovit oförklarligt dåligt.

• jeng

men åhh. jag har haft stegrääknarna i strumpan (som jag brukar) men under stövlarna idag. jag tycker jag har gått en hel del idag på jobbet, fram o tillbaka i korridorerna, och det är bara 2000 steg på silvan... 4500 på den andra tror jag, men ändå... hade räknat med en bit mer... när jag tog av mig stöveln så satt in kw fast utan hade ramlat av, så det kan säkert ha nåt att göra med dålig räkning...

• jeng

oj, det där skulle kanske varit i gåtråden och inte här... jaja...

• Vilda Tiger

jucea
    Trist... Men en del steg har den ju räknat. Du får knata ihop en del resten av dagen och så ser du om det är stor skillnad nästa gång du jobbar, samma tid.

• Vilda Tiger

Jag har hittat Lyckelis grej! MAJSPURE!! Det är tydligen JÄTTEGOTT! Och så vill hon ha katrinplommonpure till efterrätt. Nyss åt hon två msk majs och två tsk plommon efteråt, och nu fattar hon att man ska gapa när maten kommer. Tidigare han hon bara knipit ihop de där små läpparna och blivit sur för att maten inte kommer.

• jeng

gaaah jag vill bara lägga mig ner och sova lite. men inte då! inte blir det nån promenad heller, för phs far skulle komma förbi och lämna en dator... hoppas han kommer snart för då kanske jag hinner både vila lite och gå en kort vända!!

i väntan på besök blir det en chokladbit, pepparkaka och glögg iaf!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008