• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08

BV: Vilket sött julkort!

MissH: Klart du får skryta! Vad skönt att han somnade så smidigt i sin säng. Håller tummarna för att han sover länge!

Här sover W också. Tyvärr har han sovit kass hela förra veckan, och vaknat hur ofta som helst för att äta, men natten till idag sov han ÄNTLIGEN bra igen!

Idag plockade jag fram hoppgungan till honom. Han älskar den!!

081208_1.jpg

• lille08

Wiem: Så där gör W också ibland när jag ammar honom. Han biter och tuggar på det mesta just nu och allting han håller i ska in i munnen, så det kanske är så att det kliar lite i tandköttet?! Eller så har de bara kommit på att de KAN göra så?! ONT gör det ialalfall!

• MissHellen

lille: Han somna inte i sin säng, utan våran haha! Men, de är på G iaf

• Tvåbarnsmamma84

BV: så fint julkort hehe är han tomten i år

Lille08: Så gulligt hehe ska nog oxå ta fram Hoppgungan åt tjockemannen

050607 Ebba&Amadeus 080814
  • m0e

Wiem- Theo var en hejjare på att bitas när han var bebis. Han började bitas ganska tidigt och tillslut lärde man sig att känna igen blicken, och icket att förglömma.. flinet som han fick innan han bet. Så då var det bara att skynda sig att rycka undan tutten innan han högg
    Har ingen aning om varför han bets. Han var nog bara sån helt enkelt. Lillasyster bits ibland men inte alls i samma utsträckning.

BV- Tack detsamma! Jättefint kort!

Och så var det ju det här med fula ord.
    Visst är det konstigt att de snappar upp "fula ord" fortare än andra?
    Theo är inte ens två och har redan snappat upp både h-vete (Hevlite! Som han säger ), s*tan, fy f*n och en himla massa andra hemskheter.
    Och tror ni jag skämdes lite när han en dag sprang och ropade "kuken, kuken.. mamma kuuuukeeen!" Innan jag fattade att det var HANDDUKEN han ville ha! Hahaha Det är sådana gånger jag är glad att han inte går på dagis
    Sen fick jag ta en liten svenska lektion med honom så nu blir det oftast rätt!

• jeng

ojoj, godmorgon!

ted hade nån jäkla vakennatt, vet i fasen vad det är frågan om!!! så han nattede vid kl 21, och sen vaknade han kl 1 för att äta, och sen så blev det aldrig lugnt igen... Skapligt jobbigt. Och nu ska man då iväg till första dagen på jobbet hahaha! Lyckat!

• Vilda Tiger

mOe
    HAHAHAHAA! Kuuuuukeeeen!! Söta Theo!

Wiem
    Jag skivar den, river ingefära och blandar i, tar lite salt och lite buljongpulver och sedan ugnsbakar jag den i 175 grader i ca en timma. Jag gillar där det blir rejält bakat, annars räcker det säkert med 45 minuter med. Ha gärna palsternacka, morot och hela charlottenlökar med, det blir jättegott! Gillar du inte ingefära är det gottigott med timjan också.

Jucea
    Han tajmar väl, din plupp... Lyckeli har hållt mig vaken från halv fem, men du hade det ju snäppet värre. Lycka till på jobbet idag!

MissH
    Gott! Ni är på G, hör jag.

Lana
    Åh, hoppas ni får klarhet i det här med matningen. Som du sa - allt för Ellys bästa. Och se inte ersättning som ett nederlag för det behöver inte betyda att du slutar med amningen! Bara blandar. Lycka till idag. Kramar

Älskade Lyckeli kom 080722
  • lille08

MissH: Äh, strunt samma egentligen att han somnade i er säng... Skönt i vilket fall som helst när nattningen går smidigt. Har han sovit bra i natt?

William vaknade till runt 4 i natt då sambons mobil-väckarklocka ringde. Sen satte han den på snooze säkert 10 ggr! *suck* Var bra nära att sparka ut honom ur sovrummet! *morr* Så mellan ca 4-5.30 var William vaken och hade inte minsta lust att somna om! Jag var skittrött! Men sen ringde ju min klocka nån timma senare för A skulle ju till skolan. W låg kvar i sängen och sov när jag gick upp - och han sover fortfarande!

• lille08
    Tvåbarnsmamma84 skrev 2008-12-08 23:10:16 följande:
    BV: så fint julkort hehe är han tomten i år Lille08: Så gulligt hehe ska nog oxå ta fram Hoppgungan åt tjockemannen
    Ja, ta fram den och se vad han tycker! Här blev den riktigt poppis! Hade framme den igen igår kväll så att hans pappa kunde få se också. Då kom han även på lite mer hur man gör för att hoppa i den. Oj så kul han tyckte att det var! Men han blev skitsur sen när jag skulle ta ut honom därifrån. Han ville ju hoppa mera...
  • Tvåbarnsmamma84

Godmorgon
    Nu har man lämnat ebba på dagiset didos ligger i vagnen och sover
    På fredag är det lucia Didos ka ha på sig tomte kläder.

Fredag lucia
    onsdag mamma grupp
    Måndag Bvc kontroll

050607 Ebba&Amadeus 080814
Svar på tråden Augustibebisar 2008