• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Heeeej tjejer! Åh vad jag har längtat efter er! Hur mår ni allihopa?

Jag har suttit här sen igårkväll och försökt läsa ikapp allt men nu bara måste jag skriva något för jag kommer aldrig kunna börja skriva annars Här har hänt en del ser jag!

VT; Vad "skönt" att höra om M och cancern. En annorlunda tid väntar er nu, jag håller fortfarande tummarna för er!

Jucea; SKönt att saker löste sig vid mötet på jobbet! Kul med fest i helgen förresten! Jag längtar som sjutton till att få slå klackarna i taket lite! Njae, inte så sjövild behöver jag bli men lite salongberusad i varje fall

Hallon; Imorn ska jag ner på stan och svira, ser jag din hunk ska jag allt hälsa och ge honom en hallonkram!

Carina; Det var bra länge som jag trodde du hade sagt upp dig helt här på FL men så såg jag tillslut att du bara bytt namn. Puh, vad glad jag blev att du är kvar

Julia har växt som sjutton tycker jag! Hon sitter i matstolen och tittar på medan vi äter. Hon har blivit mer intresserad av mat numera så kanske att vi ger henne lite morot på julafton, då är hon 4 månaer och ja minus 1 dag egentligen Hon har dock inte vänt sig från magen än men det kanske beror på att hon allt för sällan ligger på mage

• Hallonsocka

Halloj folket! Jag sitter hos mor min och skriver hon har ett helt annat tangentbord än vi har.... skitsvårt att skriva ju går inte alls lika snabbt. Hoppas alla har det bra, jag håller på att göra käk och väntar på att mamma ska komma från jobbet. Sent imorn kommer A hem så jag åker hem och är med L imorgon. Har handlat lite julklappar idag. tiden går för snabbt, jag hade inte förstått att det var december redan!

• Amelie

Kommer bara in för att säga att jag är hemma igen. Ska försöka läsa ikapp senare idag, eller i morgon.

R har varit / är sjuk. Han hade 38,6 grader igår. Stackars liten. Inatt vakande han och var helt vansinnig. Han fick inte luft som vanligt, tror jag. Han var så tät, lilleputten. Han fick Nezeril så blev det bättre.

• jeng

mareld, välkommen hem!!!
    har ni haft det bra?

hihi, ja fest var superkul! jag var inte ens direkt salongsberusad kan jag påstå... jag hör ju till dem som kan dricka 2 glas vin utan att det känns av så mycket, och mycket mer än 2 glas har jag inte direkt lust att dricka heller! men men, det var precis lagom, jo jag drack kanske 2.5 glas, men då var vi ju på fest från kl 18 till kl 2-3 hahaha!! OM jag dricker mer, ja då har jag antingen tagit en snaps till julbordet, eller så har jag tagit ett extra glas vin. är inte mycket för shots och drinkar och såna saker, och sånt dracks det i övrigt en hel del av på den där festen hahahahaha! livat värre var det för vissa! jag har väl blivit gammal eller nåt. dricker ofta vin om kvällarna, till middagen, men extremt sällan mer än så!!

• Pling84

Hej på er. Här har vi varit hos mina föräldrar i helgen. Måns har börjat grymta väldigt mycket och tar i så att han blir alldeles röd i nyllet. Vi tror att han kanske har ont i magen, eller så är det som tidigare sagts att han inte blir mätt på mjölken. Jag har kanske för tunn mjölk. Idag har han dock varit nöjdare, men om det fortsätter ska vi prova ge lite ersättning efter hans vanliga mål.

Har beställt "bibeln" som kommer imorrn.

Hur har ni det med barnvakt och sånt? Jag har ju mina föräldrar 50 mil bort, och jag har ingen lust att lämna till m's mamma eftersom han skriker när han ser henne. Vi hade tänkt att gå på grammisgalan den 7:e januari, men jag vill inte lämna bort honom. M tycker att jag är "för fäst vid måns", hur man nu kan vara det. Han säger dock att han förstår men jag tror inte han gör det.

• jeng

pling, vi har ju problemet att familjen är för långt borta också. mamma kom hit och var barnvakt på phs födelsedag så att vi skulle få gå ut och äta och gå på bio. då var ted 1.5 månad. nu lämnar jag honom gärna för min egen del till någon jag litar på tex nära vän eller grannen eller så. MEN det känns inte heller helt rätt att fråga dem ännu, så därför har jag låtit bli... det känns lättare att fråga mer ytliga bekanta eller vad man ska säga (inte familj eller bästisen typ) när han är lite äldre... vet inte varför.

jag kan nog hålla med om att det finns mammor som är lite för fästa vid barnen. och då menar jag inte att man älskar sin bebbe för mycket eller sådär såklart... jag har sett många mammor som inte lämnat bort sina barn (och då menar jag inte bara bebisar) för barnvakt eller övernattning, där barnen senare inte velat sova borta eller vara utan mamma. därför har vi sagt hela tiden både för vår skull ochg barnets skull att vi vill vänja det vid andra än oss, och att mamma och pappa är borta ibland men kommer tillbaka sen, och att man kan ha det bra ändå. men sen är det ju inget som säger att man behöver få problem bara för att man inte lämnar bort sin bebis då och då såklart! jag bara babblar om hur VI har resonerat.. vi vill också, och det har vi sagt hela tiden, kunna fortsätta göra saker barnfria, och det tycker inte vi att vi behöver ha dåligt samvete för. vi ser det som att vi behöver ut och ladda om för att orka vara glada och bra föräldrar sen igen typ!! och det betyder ju lika mycket att vi gör saker själva och ted är hemma med en av oss, och att vi gör saker ihop och ted passas av mormor eller farmor tex.

men du, jag håpller också med dig, killar har lättare att lämna bort bebisarna! du vet, de lämnar ju sin bebis hela dagarna när de jobbar. det är mer naturligt för dem tror jag!

• goshheidi

Hej, det var några dagar sen nu igen. Har dock för ovanlighetens skull faktiskt läst ikapp allt! :)
    Jag höll ju på att falla ihop av trötthet senast jag var inne. Men jag tycker att jag har fått nån slags struktur på dagarna nu.

På lördan blev det nåt jox med min mjölkproduktion. Felix drack "slut" på mjölken i båda brösten... Ja, det kan ju inte ta slut sådär bara , det produceras ju nytt hela tiden, men han drack i alla fall från båda brösten på kvällen när han i vanliga fall brukar bli nöjd med bara ena bröstet, så sedan när vi skulle gå och sova klockan tio så fanns det inte tillräckligt åt honom för att han skulle bli nöjd med en gång och somna :( Så han ville till bröstet med nästan en timmes mellanrum under natten och satt sedan fast i tutten hur länge som helst, och på söndan skulle vi till P:s mamma. Och det var ju typiskt att det skulle börja krånlga just när vi skulle till henne, för hon har hela tiden varit utav den åsikten att jag borde ge ersättnig på kvällarna så att han blir nöjdare och sover längre nattetid och bla bla bla. Men F har varit jättenöjd en längre tid nu och bara ätit var fjärde timme, men så just när vi ska till henne då så kom han in i en produktionsökningsperiod och han ville till bröstet med en timmes mellanrum när vi var där. Orkade dock inte förklara för henne hur det fungerar så jag lät henne berätta sina åsikter och låtsades lyssna och tro på hennes kommentarer.
    Nu är det i alla fall tillbaka till det normala igen. Så nu äter han med fyra timmars mellanrum.

VT, fydå vilket elände med M:s cancer :( Vi ska hoppas att allt går bra.

Jucea, vilken fin barnbilstol

• Vilda Tiger

Mareld
    Välkommen hem! Jag har saknat dig här inne!

Jucea
    Jag har inte sett att jag har två pluppar! Det är inte så nu iaf.

Pling
    Vi har ju förmånen att ha Marcus föräldrar tre km härifrån. Senast i dag var de här och avlastade några timmar, då jag fick duscha och sitta och pilla med ett album en stund. Och så har vi Marcus lillebror som mer än gärna kommer och passar. Men de två jag kan lämna Lyckeli till utan att undra hur det går är Marcus mamma och min storasyster. De är fantastiska med henne och med alla barn!

Vi har tänkt på det här med nästa barnstol, hur vi ska göra. Känns onödigt att köpa då vi inte har bil, men dumt att inte ha alls ifall vi vill hyra eller låna bil och åka till min familj över en helg. Men så kom Marcus pappa idag och visade en fin, ny stol som han hade köpt. Från fem månader till fem år. De har ju två barnbarn och vill kunna ta med dem eller hämta dem från dagis och så utan att vela med stolar. Så himla bra! Nu är det bekymret ur världen.

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008