• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Hmm... jag skulle baka peppisar nu på kvällen men jag måste vara i någon annan konstig värld för nu slog det mig att klockan nog är lite för mycket för mig och pepparkaksbak Datorn har stulit ett par timmar av min sömn redan!

Natti Natti

• Angeluzia

Jag va iväg och gjorde ett cellprov idag, och FY FARAO vad ont det gjorde, så ont gjorde det inte sist :( Men tydligen var det för att jag ammade att man blev så otroligt öm där nere.. UHH Jag lät väl lika illa som under förlossningen

• luzorsus

har aldrig känt av ett cellprov...har gjort iallafall 2 3 stycken men de har gått i ett nafs och inte kännts alls.

• lillastjärnan

Fick aldrig ngn kallelse till cellprov, gjorde första när jag var gravid m Filippa. Sen blev d andra när jag var gravid m Isa eftersom det var fyra år mellan, är väl var fjärde år väl? Gjorde bara lite ont för mig.

VT: satte in spiral härom veckan så jag fick ägglossning då. Aldrig känt av det innan, men jäklars vad ont d gjorde nu! Fick en sväng av mens oxå, naturligtvis, och det har man ju inte saknat...

Igår var jag sådär huslig igen. Gjorde middag för två dagar, testade att göra en ny sorts julgodis och bakade lussekatter! Oj oj oj, duktig man är!

Nä, ska in i duschen nu för man har ju bokat tid hos frissan idag!! Ska bli sååå skönt att fräscha upp sig lite. Är man värd som duktig mamma!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Vilda Tiger

Gomorron!
    Men då är inte jag den enda som har känt av äl då! Om det nu är det. Men eftersom både lille, Carina och Mareld har sagt det nu så är det väl så att den kan förändras efter en förlossning. Idag känns det mkt bättre iaf. Grejen är att jag var övertygad om att jag hade äl för en v sedan, pga flytningarna, men de kanske är sådär som de är då en v innan själva äl. Nån som vet?

Mareld
    De som jag har sett har det tar med bebis in till bassängen i skyddet. Nån skrev att du kan ha plastad frotte - jättebra, det glömde jag skriva. Jag har inte haft skyddet iom att vi gått dit. Jag har bara haft L på armen och haft med en handduk som hon kan ligga på när jag behöver lägga ner henne. I duschen kunde hon de sista veckorna sitta i barnstolen från IKEA som står där inne. De har tre såna på Mölndal tror jag. Superbra - såna där vanliga, vita stolar. Har ni anmält er till sim? Vi ska gå fortsättningskursen "grodan" med start i januari. Kul att ni hade det bra på resan!

Kvack
    Ja, L har drägglat på händerna ett bra tag. Hon blir fem mån till jul men jag tror inte det kommer att komma någa tänder tills dess, inte. Men nedrans va starkt hon biter! Med gommen, eller det som ska bli tandraden sedan. Får hon in ett finger och knäcker till så känns det på riktigt.

Har redan hunnit med 50 min promenad. Det var gott ute - men kallt. Och så kom det lite yrsnö då jag var hemma igen. Kanske kommer det mer under dagen.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Lina S

Luzorsus - jag har kopparspiral! Fungerar bra än så länge, men jag har ju inte fått min mens än så jag vet inte hur det blir sen.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • KaOl

vt: efter mitt ma kände jag av ägglossningen jättetydligt! Antar att det kan vara likadant en fullgången graviditet o förlossning. tidigare har jag inte känt ngt.
    vad jag har hört blir det mer flytningar innan äl, men just vid själva äl är de så där trådiga att man kan dra ut dem mellan två fingrar *äckelvarning, jag vet *

Svar på tråden Augustibebisar 2008