• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Pling84

jucea:ja och m jobbar ju så att han åker iväg flera dar i sträck så han har ju lämnat måns förut.

heidi: typiskt att det alltid ska åsiktas om huruvida barnet är mätt eller inte.

vt: va gulligt av dem att köpa en bilbarnstol och det är ju kanon att den används till mer än ett barn!

• Vilda Tiger

Heidi
    Jag märker på Marcus mamma ibland med att "herregud, nu drack Lyckeli bara 100 ml...!" som att det vore något jättehemskt. Jisses... Är hon hungrig säger hon väl till snart igen. Hon svälter inte direkt. Men hon är iofs sån med oss med. Äter vi inte protein någon måltid tror hon vi ska falla rakt ner och dö av muskelbrist och jag vet inte vad. När jag frågar henne om hon inte äter bara grönsakssoppa eller en sallad med pasta ibland så säger hon ju att det gör hon. Och då jag säger att det ju inte är mer protein i det så får hon sig en tankeställare. Hon är söt men har en förmåga att oroa sig i onödan. Som idag - Lyckeli sov bara en halvtimma då vi var ute. Då oroar sig Barbro över det, medan jag tycker att "jaja, hon somnar väl snart igen om hon är trött". Det är ju bara att gilla läget liksom.

• Tvåbarnsmamma84

Så nu är man så trött..Har varit hos men kompis och hällsat på och gosat med hennes son
    Fick av henne en Mobil så nu så har Didos lekt på haha tar ner kon hela tiden från mobilen Haha
    Sen har jag tagit bort LIGGVAGNEN han sitter upp liggande om han vill sova annars halvsittligg och helsitt
    Ska ta in nya bilder på Adrian och Amadeus på bloggen

050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Tvåbarnsmamma84
    Adrian&Amadeus  ligger och leker
    Adrian och Amadeus hehe Didos är lite längre och större och Adrian pojken är 4mån
    Dom två är så underbara tillsammans hehe som ska gifta sig när dom blir stora haha
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Snart sommar

Pling84: jag hade inte heller lämnat något barn till en som det bara gråter hos, hur litet eller stort det än var. Anser inte att du är för fäst vid Måns för det. Jag lämnade exempelvis aldrig dottern hos svärmor då hon skrek bara hon såg henne. Svärmor vart sur, men jag tänker på dottern framför henne . Sen blev mellan tvärtom, skrk så fort han såg mor, men inte svärmor...

• Vilda Tiger

Brukar ni ha ont när ni har ägglossning? Jag har haft väldigt ont längst ner i magen idag och det blir bara värre och värre. Det gör ont när jag går, det känns som om det spänner. Som om jag är gasig i livmodern, liksom... Jag har aldrig tidigare känt av äl men det kan väl förändras efter en förlossning, eller?

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3559
    Jag känner av varje gång när jag hade fött ebba och känner av det nu med.
    Men den dära mensvärket försvann då jag födde ebba så nu känner jag inte av när jag får mens bara ägglossningen.
  • goshheidi

VT, håller med dig till hundra. Och man känner ju sitt eget barn bäst. Han måste ju snutta oftare om han behöver mer mjölk. Är less på att svärmor samt att hennes dotter tror sig veta bäst om barn. Som när jag sa åt dem att han åt varannan timme när han var några veckor gammal, ja då var det mitt fel typ för att jag inte hade lärt honom med tutten. Härregud, han var ju jättehungrig varannan timme! Om han inte var hungrig utan bara haft sugbehov så hade han knappast velat ha bröstet alls. Suck.

• goshheidi

lärt honom med nappen skulle det stå..... De menade att om jag hade lärt honom med nappen så hade han tagit den istället för bröstet nattetid. Jaha... men han skulle väl ändå ha vaknat varannan timme när nappen fallit ut. För två timmar i sträck har i alla fall aldrig Felix haft napp i munnen. Har era det??

Svar på tråden Augustibebisar 2008