• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kvack

Har aldrig känt när jag har ägglossning och mensen har inte kommit tillbaka ännu. Skönt.

Ida tuggar oxå på allting just nu och dreglar som bara den. Det gjorde mina pojkar med men tänderna kom inte förrän dom var 6 månader så det kommer väl att klia ett tag nu.

• MissHellen

Lille: Nja, han sover som vanligt.. Han somna ju 22:00 i går kväll, vakna 00:38 gav han tutten o sov 20 minuter innan han ville ha mat. Sedan åt han väl varannan timme eller så

Ojojoj, de gick lika bra i kväll. Eller BÄTTRE! Bytte blöja på han 22:00, 22:20 gick jag ur sovrummet, då hade han sovit en stund Samma sak i dag, tutten o snutten brevid mej i sängen! Woho

• Hallonsocka

Hej... sitter här hos mamma. M sover lika så M (mamma). Varför tar så många cellprov?

MissH: My äter också oftast varannan timme än! Hejja hejja det går ju super bra för er!

Vt: mmm avocado soppa! Sååå gott!

M0e; HAHAHAHAA kuken! HAHHA skrattar inombords för att inte väcka alla!

Pling:Vilken bibel är det ni alla har? Nått med faser va`? jag har best. upptäcka världen nått... få se om den är något att ha! Jag har syster. som redan nu säger att hon vill vara barnvakt. mamma min vill också och A:s föräldrar har lovat komma ner från lule då de behövs (haha, de vill också vara barnvakt alltså!)

Appropå grammis måste ni ju rösta på Cult of luna om det fortfarande går på grammisgalan!

Nej nu ska jag väl sova! Ha't

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3566
    Cellprov det är på grund av sjukdommar mm men får ju inet at det då man är gravid.
    Jag fick min cellprov då jag var gravid med honom i magen men jag ringde o sa att jag är gravid sen måste man vänta några mån innan man gör det igen.
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Snart sommar

Cellprov kan man göra till grav.vecka 13 om jag minns rätt.
    Är en undersökning alla kvinnor kallas till, frivillig dock. Ska ju öka chanserna för att tidigt upptäcka cellförändringar som KAN vara cancer, men inte alltid behöver vara det. Nu finns väl också ett vaccin.
    Kommer inte ihåg hur gammal jag var när jag fick första kallelsen. Hm, 24-25 tror jag.

Jag är jättetrött, men vågar inte lägga mig. Lilleman sover oroligt och om jag somnar, men väcks av hans skrik och han inte somnar om av mat kommer jag bli helt väck om jag måste gå upp igen. Dilemma...

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3568
    När jag fick lappen hem står det att man Inte få ta cellprov om man är gravid då det finns rink med nått..
    Det har till och med Bm sagt
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3568
    Jag fick min första kallelse då jag var 22år
  • Mareldsbarn

Vad söta ni är! Tack vi har haft det underbart! En go vecka som gick alldeles för snabbt

VT; PRECIS så som du beskriver det, gasig livmoder! Ja det har jag känt av nu i dagarna och även förra månaden men har aldrig tänkt att det kan ha att göra med ÄL. Innan jag blev gravidkände jag aldrig av ÄL nämligen så det är inte det första som ploppar upp direkt. En liten fråga till dig. När ni babysimmade så skrev du någon gång att man kan ha med sig babyskyddet in i omklädningsrummet för det är smidigt att lägga barnet i det när man själv byter om och så. Min undran är då vart sjutton man gör av babyskyddet när man väl badar för det går la inte in i skåpet? Kanske man tar med det ut till badet iofs

Vi har börjat att försöka införa lite rutiner på stumpan utefter hennes egna kraft och förmåga. Numera pussar vi henne godnatt, lägger ned henne i sängen och spelar en speldosa medan vi "skakar rumpa" ett tag. I början skriker hon apmycket men efter ca 10 min lugnar hon sig och sen somnar hon. De senaste två kvällarna har hon dock legat och pratat för sig själv efter att hon har slutat skrika. D har gått ut ur rummet och sedan har hon somnat av sig själv! jag är chockad men oh så bra det går. Jag själv sitter i soffan och lyssnar på Ipoden för jag tycker det är apsvårt när lillan skriker D är jätteduktig! Julia också såklart! Hon har ju inte direkt gått att få i säng på så vis tidigare men nu kanske hon är redo för detta moment. Vi håller andan och hoppas på det bästa!

• jeng

vt vad skönt att det löste sig med bilstol för er del!!! vad hade de köpt för någon???

• m0e

Vt & Hallon- Ja det är inte lätt att vara liten alla gånger Han försökte ju desperat få mig att förstå vad det var han menade (ni skulle ha sett frustrationen ). Men dum som jag var så var ju inte Handduken det första jag tänkte på

Heidi- Å så tröttsamt! Jag har en svärfar som alltid tycker att jag matar min barn för mycket. Det spelar ingen roll om det så går 6 minuter eller 6 timmar mellan målen så är det fortfarande för ofta och "ska han/hon äta nu igen?" som man får höra. Sen har jag en mormor som tror att barnen har ont i magen så fort som de ger ifrån sig ett pip. Och så har jag en mamma som tycker att barnen ska vara vakna i max en halvtimme och sedan sova i 3 timmar i stöten för "det gjorde minsann ni när ni var små".
    Släkten är värst Men ska jag vara ärlig så har jag inte ens fått hälften så många kommentarer den här gången, så de börjar väl kanske lära sig?

Nä nu ska jag väl försöka att hoppa i säng. Jag har vänt på dygnet tror jag och så kan man ju inte ha det!

Svar på tråden Augustibebisar 2008