• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

VT:
    ted fattade att han ska gapa, men sen när man provar nåt nytt så kniper han ihop läpparna igen! supergulligt tycker jag, men lit ejobbigt såklart! Igår tryckte jag in skeden mellan läpparna på honom så atthan skulle smaka på biffen iaf. just som jag tyckte att nu räcker det för idag, då började han gapa!! så de verkar få tycke för nya smaker ganska fort ändå, även om de reagerar i början!

• Vilda Tiger

jucea
    Ja, det vänjer sig fort. Igår var det inte alls gott, men idag så gick det ju hur bra som helst. Då har hon fått plommon kanske fyra ggr och majs tre. Det räckte. :)

• KaOl

hihi måns har verkl fattat grejen m smakisar (eller åtm palsternacka). idag när jag satte honom i hans stol o tog fram maten så bankade han m båda händerna i bordet o satt sedan som en liten fågelunge o väntade m öppen mun. sötis..

vt: ja det låter ju verkl som om det är det.. bara varit lyckligt förskonad tidigare

oh vad gott det lät m glögg..

• Snart sommar

Lillen är också lite orolig.

Nu är jag övertygad om att det var Semper magdroppar som gjorde att han inte sket mer än en gång i veckan, om ens det. Nu är bajset tillbaka till hur det såg ut innan och han gör det med ett par dagars mellanrum istället. Frågan är om det är bra eller dåligt att ha slutat med dom. Svårt att veta om det är pga det som han är prpligare eller nåt annat.

Lana: hoppas det går bra på undersökningen (som var idag va?).

När jag har gett ersättning i mängd (alltså inte bara gett efter något enstaka mål som det blev med lilleman här) så har jag kokat vatten som jag hällt på rena flaskor. Dom har fått stå i kylen (kan väl göra det ett dygn tror jag). Då har det bara varit att värma dom och sen i med pulver, går rätt snabbt.

Lilleman har börjat kunna somna själv i sin säng, utan napp ibland också. Han har ju inte varit så intresserad av napp så vill han inte ha den är inte jag den som blir ledsen. Mig använder han inte som napp längre iallafall.

• Vilda Tiger

snart
    Gott att slippa vara napp. Jag var emot att Lyckeli skulle ha napp först men har ändrat mig under resans gång. Den gör henne så nöjd, ju! Förr eller senare får väl tomten få den eller nåt..

KaOl
    *Fniss* Ser framför mig hur Måns sitter och gapar och väntar på mat.

• KaOl

Vilda Tiger skrev 2008-12-09 14:33:21 följande:

KaOl*Fniss* Ser framför mig hur Måns sitter och gapar och väntar på mat.
    hihihi jaa han såg för söt ut... som en liiiiten rund farbror / fågelunge - hur nu det gick till .
  • Rimfolina

Wiem, Ester biter när hon är riktigt hungrig och otålig, som om det skulle rinna till fortare då...

Lana, vad trist att hon inte går upp mer. En kompis till mig som är sjuksköterska sa att det finns tjejer som helt enkelt inte har tillräckligt fet mjölk som kan få detta problem. Kolla med läkaren om man kan testa mjölken eller så. Och om du skulle vara en av dessa tjejer så är det ju inte ditt fel, du gör ju så gott du kan och har verkligen försökt allt!

Min pappa som är bonde frågade mig och en ammande kompis om vi ville skicka med ett prov när de hade provmjölkning av kossorna sist... Tyvärr var det ju bara ett skämt, det vore verkligen intressant att få en analys av mjölken.

• jeng

kaol, hihi känner igen det där! när ted väl minns vad mat var nu igen och inser att han blev mätt av det och sen var det ju gott också. då gapar han precis sådär som en liten fågelunge och ger ifrån sig höga missnöjesljud om jag dröjer för länge med nästa sked

• jeng

wiem, ted biter när det börjar ta slut. det behöver ju inte vara helt slut, men det kanske kan vara att det inte rinner till lika lätt och att han får kämpa lite extra eller nåt??? ibland biter han till rejält, och sen kastar huvet bakåt, så detkänns som bröstvårtan blir 10 cm lång!!! *aaaaj*

lana, hoppas nu att det går jättebra för er och lilla tjejen!!! och du, du ska ju definitivt inte känna dig dålig om det av nån anledning är så att mjölken inte räcker till. som jag har sagt tidigare, och som wiem skriver här ovan också, så är det ju inte bara mängden mjölk som spelar roll, utan också hur näringsrik och fet den är!! det är ju svårt att avgöra själv. men jag kan ju som jämförelse säga hur det är med ted nu och ersättningen! han har haft nr 1, men sen åt han tills magen såg ut att explodera, 2.5 dl fick han ibland i sig utan problem. och fortfarande var han inte mätt!! men magen var ju proppfull, så han fick ju sluta äta ändå. sedan bytte vi till nr 2 och då äter han 1.5 dl eller mindre och är nöjd och mätt.

jag har ju inte mjölk så det räcker! men jag känner mig nästan sämre om jag inte ger ted flaskan. för han mår ju precis lika bra av ersättningen som av min mjölk!! och såklart vill jag ju att han ska vara mätt och glad och gå upp i vikt osv. så då får man hetl enkelt bortse ifrån att man hade tänkt amma si och så länge. jag tyckte det var jobbigt i början, men samtidigt så känner jag mig nöjd för jag har gjort det jag kan! en stor anledning till att min mjölk inte räcker är troligtvis att ted har sedan 3 veckors ålder haft långa matuppehåll (mellan 6-8 timmar) vilket ger signaler om att inte öka produktionen lika mycket. både bra och dåligt med bebisar som inte äter så ofta alltså stort lycka till och hoppas att allt går bra.

• jeng

vt haha, du har 2 gröna pluppar efter ditt namn i min fl. är det så i din också? du är dubbelt så mycket online som oss andra

Svar på tråden Augustibebisar 2008