• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Pling84

vt: oj, vad coolt det är att lyckeli äter så mycket nu. Ni verkar ju verkligen ha fått kläm på det där. Brunt och cerist lät ju superfint.

Gott nytt år!

• Kesso

HOPPAS ALLA HÄR FÅR ETT GOTT SLUT OCH EN GOD BÖRJAN PÅ DET NYA ÅRET.

Själv hoppas jag på att 2009 året ska ge oss familjen något positivt som verkligen lyfter oss mitt i allat det svåra vi haft under de 3 senaste åren.
    Jaha, nu blev jag åter själv med Nils. Nu åkte mannen till sjukhuset. Jag ska passa på att gå en promenad. behöver ju det och det är så skönt. Ja, man känner ju av fläsket....hi....ska gå ner till den vikten som innan tänkte jag. Bara man själv mår bra så kvittar ju vikten.

Nu ska man äta och dricka gott i kväll.

GOTT NYTT ÅR!

• KaOl

vi kommer att tillbringa kvällen hemma, bara familjen - efter bröllop, svärisarna här en månad + kräksjukan över jul känner vi att det blir alldeles lagom
    Tänker köra icas nyårsmeny www.ica.se/FrontServlet&state=mat_recept_dynamic&viewid=1339471 (den översta, med kött och skaldjurssallad) fast till efterrätt blir det mandelmusslor, pepparkaksglass och varma björnbär istället. Och så ett gott vin till det!!

Ang potatis: vet att dietisterna och logopederna på habiliteringen sa att många kunde ha problem m den konsistensen, att det eg var bättre att vänta lite med den. Ett tips kan också vara att blanda ut m morot eller palsternacka som inte har så "tjorvig" konsistens

Jag har gjort alla puréer själv t måns hittills, funkar bra; hittills är sötpotatis eller päron favoriter tror jag (men det är ju inte dumt att vänja dem även vid burkar - är ju sååååå himla smidigt att ha med sig!)
    han har inte heller testat att dricka vatten - eftersom jag helammar (förutom 2 tsk smakisar t lunch) så får det bli drycken!

vet inte hur mkt mer dator det blir för mig idag - så om jag inte kommer in mer får ni ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR!! Hoppas att alla får det riktigt bra - och njut av alla goda nyårsmenyer ni har beskrivit *drägglar för fullt *

• Lina S

Gott nytt år önskar Lina och killarna hoppas alla får en härlig kväll!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Snart sommar

VT: I borjan så kommer jag ha haklapp på mini, men allteftersom kommer jag nog gå över till att ta av kläderna istället. Dom äldre äter fortfarande i trosor och blöja- om vi inte är ute då. Tycker det är smidigare. Tvätta måste man ju ändå efteråt så det kommer man ju inte ifrån ändå.

Lillen kommer inte få något speciellt på sig. Vi har en slapparstil över firandet idag.

• Lana

Jag ska läsa ikapp sedan!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

Min kusin fick nyss en bebis på lite mer än 500g i dagarna...shit hoppas den klarar sig!

• 3 barns mamma84

hej finns någon inne??
    eller har alla ni nått för er idag??
    själv kommer jag vara ensam med barnen sambon ska jobba.
    men jag ska natta barnen tidigt så ska jag ta nått och dricka äta gott.

• 3 barns mamma84

Idag när jag satte på Didos hängslen byxor jeans så var dom perfekta så perfekta att dom knappt håller en mån :-/ jessus vad han växer.
    Visst han har aldrig varit liten men iaf.

Svar på tråden Augustibebisar 2008