• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • 3 barns mamma84

Härligt med varmt bad
    När Didos var dålig i magen på grund av fler tänder så hade han grönt,gult han med och grötit.
    Men idag och igår var allt bättre nu bajsar han sin vanliga bruna jag hehe

• 3 barns mamma84

Vill ochså önska er alla ETT GOTT NYTT ÅR!!!

I morgon är det 2009 och vi fick då barnen förra året oj,oj detta kommer va svårt när man är man att säga i år

• Mareldsbarn

LIlla; Kul att höra av dig! Du är välkommen när du väl tittar in igen! Gott nytt år till dig med!

Hallon; Jag blir mer och mer nyfiken på det där wiispelet. Funderar och funderar. kanske kanske kanske att jag ska börja försöka övertala D till att inhandla ett. Tyvärr har han en förmåga att gå djupt in i roliga saker till en början och tvspel är en av de sakerna. OM ett sådant tvspel skulle hamna hemma hos oss skulle jag inte kunna nå honom på en längre tid och Julia skulle sakna honom Då låter det så här hos oss;
    Jag: Daniel kan du göra detta, nu ska vi äta, missa inte att du ska gå till jobbet nu..bla bla bla....
    Daniel: Ja ja jag ska bara... (och så spelar han massor ).

Jucea, Sthlm? Är det inte där Ph,s föräldrar bor? Du kanske har skrivit om det i bloggen, ska kika in där nu tänkte jag Fick känslan av att din resa inte blir så rolig i dina ögon, hoppas du får en mer än ok nyårsafton ändå. Vi har ju bilat en del upp till min familj i sthlm från götet och även från växjö. Ingen rolig resa direkt men jag har nog vant mig för jag tycker det går ganska fort numera

Carina; Julia kan fortfarande ha vissa saker i stl 56 och några bodysar i stl 50/56 men det är nog bodysar som är lite stora i sin stl. Jag har nyligen rensat garderoben och nu har hon fler kläder i stl 62 på sig dock är dom ännu lite stora men hon är på gång uppåt

Pling; Hoppas er nya sovmetod fungerar! Snopet att han somnade när han inte såg dig. Vad gott det lät det ni ska äta på nyår. Jag vet inte vad vi ska äta än, det verkar bli en överraskning.

WIem: Usch jag vet inte alls varför det inte fungerar att lägga upp bilder för dig. Hoppas du hittar någon lösning. Sånt där är jag inte bra på alls. Vilken god efterrätt ni ska göra. Kan tänka mig att VT skulle gilla den då det är hallon med

• Wiem

Mareld och Carina: Jag får väl vänta några dagar (tills nästa år hahaha) eller så får jag lägga bilderna på bloggen.

Mareld igen: Min syster och hennes sambo köpte ett Wii till familjen i julklapp, det bästa priset hittade de på den där nya stora mediamarknanden i Bäckebol... haha ja du fattar nog vad jag menar

• MissHellen

Är jag först ut så här på nyårsaftonsmorronen?

Natten har varit skit, som dom flesta nätter nu.. Elton fick för sej o vakna o vara klarvaken vid 03! Ville inte alls somna.. Men tillslut iaf. Sedan vakna han före 7! Så jag är inte pigg i dag..

Är alla kanske borta i dag?

• luzorsus

Myra tittar bara konstigt på mig när hon får en flaska med vatten i munnnen Ser ut att tänka" vad fan är det här?" men vi försöker vid varje måltid, till slut kanske hon fattar galoppen!

Hon äte rju gröt ett mål och ersättning ett mål plus att hon käkar en del frukpureer, i matväg har hon bar atestat morot som hon gillat än, potatispurén på burk började hon hulka sig av........ska väl prova någon annan mat snart, typ majs, broccoli etc...Tycker det är kul att handla burkmaten, finns så mycket fler varianter nu än bara för 4 år sen då Tova käkade det..
    Gjorde egen morotspuré häromdagen, den gillade Myra inte alls, men den på burk går minsann bra!!!

• Pling84

amelie: gud så avancerat maten lät! en riktig nyårsmiddag.
    wiem: mmm mjölkchokladtårta.

måns har sovit gott inatt, vaknat ett par gånger för att äta, gnytt och drömt, men ändå sovit hela tiden. han äter också var tredje timme. försöker dock få till 4 timmar mellan målen snart. han kan hålla sig 4-5 timmar ibland om han sover.

har beställt kläder från nanoou på russinet.se. ekologiska, olivgröna och okej pris. halva priset på dem.

vad ska barnen ha på sig idag? måns ska ha byxor och body från pop, vit bakrund med multifärgade ränder. oj, nu somnade han sittande i min famn. skumt

• Vilda Tiger

Luzor
    Lyckeli hulkade först då hon fick min egen mat. Men jag blandade med burkmaten; tog egen potatis och palsternacka och tog samma smak på burk, hälften hälften. Och då gick det bra! Tänkte övergå till helt egen sedan. De gör ju ngt mystiskt med burkarna, för nästan alla barn jag vet gillar dem mkt mer än mammas eller pappas egen mat!

Lyckelis matdag se ut så här:

- frukost runt 9-10; mannagrynsgröt med någon fruktpure på. Kokar gröten på havregrädde och vatten, och gör just nu egen päronpure som har blivit en hit!
    - lunch runt 12-13: ersättning
    - middag runt 15-16: mat och frukt till efterrätt
    - kvällsmat nr 1 runt 19: mannagrynsgröt med fruktpure
    - kvällsmat nr 2 runt 21: ersättning
    (- ibland kvällsmat nr 3 runt 22, om hon vägrat somna innan; ersättning)

Så vi har fått in bra rutiner, tycker jag!

Är så glad, för skruttan verkar vara mkt bättre, vad gäller förkylningen! Inatt sov hon gott, vaknade bara och åt vid 1 och 4! Och sov sedan till 8:20! Mycket glad mamma och pappa! Och nu har hon börjat AAAAAA:a mycket, mycket högt, då hon "pratar" med oss. Hon tar i ända från tårna, så det blir ganska hög volym här hemma. Gullungen!

Måste fråga: Tar ni av kläderna då era barn äter mat? Jag måste ta av L kläderna, för annars har hon mat överallt! Vi fick en sån där hård uppsamlingshakklapp i julklapp till henne, ska se om den funkar. Mjuka funkar inte alls. Känns enklast att bara ta av henne kläderna men det funkar ju inte hur länge som helst.

MissH
    Jobbigt med såna nätter... Hoppas verkligen att det vänder snart för er!

Pling
    Lyckeli ska vara lite nyårsfin med en stickad, linneliknande tunika i serice och brun (randig) och bruna byxor under. Och vid behov brun huvjacka över det.

Luzor
    Haha! Ja, Lyckeli gav mig den minen en gång, men sedan gick det faktiskt bra med vatten. Hon får i sig några klunkar då och då, men jag trugar inte så mkt. Så länge hon kissar bra och äter ersättning minst två ggr per dag, så...

Jag har lovat Marcus att inte sitta framför datorn idag. Passade på nu när han och Lyckeli är ute och går. Jag duschar, det ser ni väl. Ska göra det om tre sekunder iaf. Men jag vill önska er ALLA ett GOTT NYTT ÅR! Hoppas er kväll blir riktigt fin och att vi håller ihop hela 2009 också. Kramar!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • BebisVagga

Gott nytt år på er alla..

I dag e det städ på chemat..

sen ikväll blir det en räksmörgås för gästerna.. sen lite prat o mys med ungarna..
    sen efter det en fläskfilee middag (som jag haft i marinad nu ett dygn) med sallad klyftpotatis o kantarellsås..

sist blir det chokladpudding med grädde banan och marränger..

Kan väl bli bra sista dagen på året!

Svar på tråden Augustibebisar 2008