Luzor
Lyckeli hulkade först då hon fick min egen mat. Men jag blandade med burkmaten; tog egen potatis och palsternacka och tog samma smak på burk, hälften hälften. Och då gick det bra! Tänkte övergå till helt egen sedan. De gör ju ngt mystiskt med burkarna, för nästan alla barn jag vet gillar dem mkt mer än mammas eller pappas egen mat!
Lyckelis matdag se ut så här:
- frukost runt 9-10; mannagrynsgröt med någon fruktpure på. Kokar gröten på havregrädde och vatten, och gör just nu egen päronpure som har blivit en hit!
- lunch runt 12-13: ersättning
- middag runt 15-16: mat och frukt till efterrätt
- kvällsmat nr 1 runt 19: mannagrynsgröt med fruktpure
- kvällsmat nr 2 runt 21: ersättning
(- ibland kvällsmat nr 3 runt 22, om hon vägrat somna innan; ersättning)
Så vi har fått in bra rutiner, tycker jag!
Är så glad, för skruttan verkar vara mkt bättre, vad gäller förkylningen! Inatt sov hon gott, vaknade bara och åt vid 1 och 4! Och sov sedan till 8:20!
Mycket glad mamma och pappa! Och nu har hon börjat AAAAAA:a mycket, mycket högt, då hon "pratar" med oss. Hon tar i ända från tårna, så det blir ganska hög volym här hemma.
Gullungen!
Måste fråga: Tar ni av kläderna då era barn äter mat? Jag måste ta av L kläderna, för annars har hon mat överallt! Vi fick en sån där hård uppsamlingshakklapp i julklapp till henne, ska se om den funkar. Mjuka funkar inte alls. Känns enklast att bara ta av henne kläderna men det funkar ju inte hur länge som helst.
MissH
Jobbigt med såna nätter... Hoppas verkligen att det vänder snart för er!
Pling
Lyckeli ska vara lite nyårsfin med en stickad, linneliknande tunika i serice och brun (randig) och bruna byxor under. Och vid behov brun huvjacka över det.
Luzor
Haha! Ja, Lyckeli gav mig den minen en gång, men sedan gick det faktiskt bra med vatten. Hon får i sig några klunkar då och då, men jag trugar inte så mkt. Så länge hon kissar bra och äter ersättning minst två ggr per dag, så...
Jag har lovat Marcus att inte sitta framför datorn idag. Passade på nu när han och Lyckeli är ute och går. Jag duschar, det ser ni väl.
Ska göra det om tre sekunder iaf. Men jag vill önska er ALLA ett GOTT NYTT ÅR! Hoppas er kväll blir riktigt fin och att vi håller ihop hela 2009 också.
Kramar!