Inlägg från: BebisVagga |Visa alla inlägg
  • BebisVagga

Augustibebisar 2008

Snart sommar skrev 2008-12-01 22:56:28 följande:
    Carina: bajset övergår ju mer och mer till "normalt" vuxenbajs ju mer vanlig mat dom äter så det är väl väntat.BV: det är väl ett råd många får, men jag har aldrig gett extra. Har inte ansett att barnen behövt det, dom har vuxit bra ändå. Men det är väl ändå så att man råds blanda i extra fett och så i barnmatsburkar etc. Extra fett har jag iofs alltid haft i egen mat och jag har lagat mycket barnmat själv. Men aldrig gett extra i välling och så.Imorgon är det dags för spruta och vägning/mätning.Idag verkar det som lillen varit något nöjdare iallafall.Lana: tack för tipsen, men jag vet ju som sagt inte ens om jag vill sluta nu eller inte . Känns på ett sätt lika bra om det ändå ska bli "problem" nu, men hade ju inte räknat med det, även om jag redan smått funderat på det.
    Ja gabriel går upp bra tycker jag.. ca 900g - 1 kilo i månaden.. men men.. dietisten tyckte så.. men jag tycker vi kan vänta en månad för att se hur han går upp med vällingen..
  • BebisVagga
    Vilda Tiger skrev 2008-12-02 07:07:02 följande:
    Suck. Boxningsmatch inatt igen är. Hon vägrar sova i vaggan, vaknar direkt då jag lägger ner henne efter första nattmatningen (så har det inte varit förr!) och då jag lägger henne hos mig så sparkar och slår hon som en tok, plus att hon ligger och knorrar. Det har varit morgon sedan halv fem här, tydligen, och innan dess sov jag väl två timmar, max, då första matningen blev redan vid halv ett. Jag är trött... Har jag tur somnar hon snart igen så jag får sova en timma till.
    gud vad jobbigt.. då ska man vara glad.. gabriel fick mat klockan 21.. sov sen till 6 i morse..
  • BebisVagga
    Lana skrev 2008-12-02 10:35:02 följande:
    Lille; va härligt att det gick bra hos läkaren..var han grinig sen på kvällen??snart; nä håll ut kesso; först ammade jag var annan timma men sen så ville hon änna intedet så jag ammade när hon var hungrig men då gick hon ner i vikt så nu ammas det vrannan timma igen vare sig hon vill eller inte nä men runt va 2-3e timma...natten är det hmm från 20,00-07 3 amningar... Du är duktig som kämpar.. saliva; ja eller världen snällaste bebis..fast det tycker jag Elly är men jag ka inte sätta mig och sy så om inte hon sover länge eller Mikael är hemma...jag har ingen aning om hur hon lyckas Ja det sks bli väldigt mysigt med glöggträff de är en väldigt mysig fika grupp..carina; duktig kille BV;shit 900g - 1kg är ju jätte bra ju,jag hade nog gjort som ni och väntat och sett...de ville att jag skulle ge ersättning efter varje måltid men jag struntade i det,hon var nöjd ändå..så så länge han mår bra,är med skrattar mm mm så är det ingen fara...VT;jobbigt,vilken busfia som inte vill sova...hoppas det bara är en lite väldigt kort fas och att det går över snart...Lilla; du är jätte duktig som fått igång det hela.. YEEIIII sexdebut va underbart heidi; duktig kille ni har Elly vänder sig ibland från mage till rygg men inte från rygg till mage...hon gillar inte ligga på rygg...och det sista så har hon blivit LAT och vill inte lyfta på huvudet när hon ligger på mage utan ho nbara skriker...busa
    tycker med så.. man märker ju om dem blir nöjda..  och vikten tycker jag e kanon.. men kanske e det för att han e prematur o behöver det extra kanske..
  • BebisVagga
    Vilda Tiger skrev 2008-12-03 11:37:38 följande:
    Inte "av mycket vinter"... VA mycket vinter, skulle det vara!
    det närmaste vinte vi har fått här e att det haglade lite idag heheh.. men annars så ingenting..
  • BebisVagga
    Carinamamma84 skrev 2008-12-03 23:21:37 följande:
    Svar på #3248Första graviditeten blir ALDRIG den andra lik se på mig haha Första sugklocka axel urled 24timmar 7 timmar krystande hahaAndra snitt för stor att titta ut höll på att dö natten där på Jag borde vara rädd för att bli gravid haha
    jag e rädd för att bli gravid igen.. därför har jag beslutat att jag inte ska bli det.. men måste typ vänta i 10 år innan jag kan steralisera mej..
  • BebisVagga

Idag ska jag o Gabriel till badhuset för första gången.. Måste erkänna att jag e jävligt nervös.. tönk om jag halkar o tappar honom i golvet.. eller tappar honom i vattnet.. eller om om om om... massa om.. kanske ska skita i det

• BebisVagga
    lille08 skrev 2008-12-04 10:23:04 följande:
    BV: Det kommer säkert gå jättebra i badhuset! Vi var där för första gången för nån vecka sen. William älskade det!
    får hoppas det.. ska dit med min svägerska o hennes 3åring..
  • BebisVagga
    Carinamamma84 skrev 2008-12-04 13:08:24 följande:
    Lycka till i badhuset med Gabriel Bv Igår gick Amadeus o la sig kl 20.00 och åt sen kl 23.00 sista maten och sov ända till kl 08.00 så skönt nu är han vanliga jag tillbaks Min lilla Tjockis
    Gick jättebra.. (jag tappade honom iaf inte hehe) var i ca 10 minuter.. sen märkte jag att han hackade "tänder"  så vi gick upp o duchade o svålade in oss.. sen kläder på o sen hem.. nöjd o glad kille hela badet
  • BebisVagga
    Vilda Tiger skrev 2008-12-04 14:45:47 följande:
    Min storasyster förlorade sin son i v 22. Han hade inga njurar så de fick sätta igång förlossningen. Hon tycker fortfarande det är jobbigt att ens prata om - 11 år efteråt. Och nu när jag har Lyckeli fårstår jag mycket mer vad hon har fått utstå.
    jag har en som dog i v 10.. bara det e hemskt.. för faktiskt så tänker man redan i vecka 10 att allt kommer gå bra..

men tänk.. jag var i vecka 25 o forlorade nästan både mitt eget liv o min bebbes liv.. så usch.. jag e ANTI GRAVIDITET... aldrig mer..
Svar på tråden Augustibebisar 2008