• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Salvia
    Vi kommer att hålla i det (läs: jag kommer att hålla i det ) Jag har gjort ett häfte där jag har gjort 25 frågor om Lyckeli och hennes namn. Gästerna kan sitta och läsa och fylla i medan de äter och fikar och sedan har vi genomgång. Då talar vi automatiskt lite om hennes namn och sedan har vi lite fadder-ceremoni. Jag har gjort två laminerade "faddebevis" där jag skrivit en liten nominering (jisses, låter som en tävling) och en dikt.

Hallon

Du och Marcus då... Han gillar folk som har sneda och vinda tänder, eller glugg, bara för därför liksom.

• Hallonsocka

Vilda Tiger skrev 2008-10-23 17:24:47 följande:

Hallon
    Du och Marcus då... Han gillar folk som har sneda och vinda tänder, eller glugg, bara för därför liksom.
    Haha, din M är en klok snubbe, jag älskar allt sånt med sneda tänder och gluggar och allt vad det är Minns en kompis till syrran som hade så snea tänder att det inte var sant. Saken är den att han var inte en kompis utan en kompis till hennes kompis, fatta vad besviken jag var då jag insåg att jag aldrig skulle få se honom igen, han var hem till oss en enda ggn och jag minns honom än! (detta var kanske 14-15 år sedan) han hette Johnny minns jag till och med
  • Carinamamma84

Vad har ni för er??
    Sjäv ska jag på Älvsjö mässan den 31 okt
    Sen den 2 nov
    Barn mässan

• jeng

heidi:
    jag hade som du, en blödning som bara försvann... trodde det var mensen men nu vet jag inte. har aldrig mellanblödningar heller normalt...

• jeng

silas vilar nu iaf. han har ont o är helt seg stackaren, men knölen har inte kommit tillbaka iaf!!!

• jeng

bytte overallen vi fick idag. vi avvaktar med ny overall tills vi vet när han växt ur den grå vi har!! så jag spenderade pengarna på rean istället!!! massa fina bodys, några tröjor i några byxor, ända upp till strl 92 hhaha!! bilder kommer i bloggen sen!!

• lille08
    Carinamamma84 skrev 2008-10-23 18:51:39 följande:
    Vad har ni för er??Sjäv ska jag på Älvsjö mässan den 31 okt Sen den 2 novBarn mässan
    Aha, är det Underbara barn-mässan?! Jag har nämligen vunnit 2 biljetter dit men jag tror inte vi kommer iväg... eller ja, vi får se hur vi gör, men det är en bra bit att åka så det blir säkert inget med det... så om vi inte åker kan du få biljetterna om du vill.
  • lille08
    Saliva123 skrev 2008-10-23 16:36:53 följande:
    lillevar går du på babycafé?
    Det är Öppna förskolan som har babycafé här en gång i veckan.
  • Vilda Tiger

Hejhej!
    Babysimmet gick bättre idag. Hela tjugo minuter var roliga, med smil och glada ögpn, men sedan fick det bannemej va nog, tyckte Lyckeli. Så det blev hejdåsång från torra land idag med. Nästa gång kanske vi kan ta den i vattnet, tillsammans med alla andra bebbar!

Och så besök hos läkare och dags för vaccinspruta. Det gick bra, men klart att sprutan inte var uppskattad, av varken mig eller Lyckeli. Läkaren och hon blev dock tjenis med en gång, och hon fick så mycket beröm så. 6020 gram väger hon nu, och 62 lång.

Hallon
    Jag har gruvat mig för det här läkarbesöket efter din förklaring av reflextester som du skrev om på bloggen. Men han gjorde inte så! Han höll sin hand bakom hennes huvud och bollade lite med henne, och hon tyckte mest det var skoj! *skönt, pustar ut*

Fick ett lustigt brev idag med. Finns att läsa om det på bloggen: www.troll.bloggagratis.se

• S u s s

Carina - Ska du alltså på barnmässan båda de dagarna? Jag ska också dit på lördagen eller söndagen, men på sci-fi/gaming convention, det är på samma mässa men hallen mittemot liksom.

Jag varken hinner eller orkar mer just nu. Ha det så bra så länge tjejer!

Svar på tråden Augustibebisar 2008