• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

... sambon tyckte jag var väldigt "girlylicious" som går o gör skönhetsoperationer inför bröllopet.. hahaha

• lille08

KaOl: Här får du recept på både trolldeg och play doh-lera!

Play doh-lera

Du behöver:
    5 dl vetemjöl
    2 dl salt
    2 msk alun eller citronsyra
    5 dl kokande vatten
    1½ msk matolja

Gör så här:
    Blanda först samman mjöl, salt och alun/ citronsyra.
    Tillsätt vatten och matolja.
    Rör samman så att degen får en fin konsistens.
    Degen kan även färgas i önskad kulör med t ex karamellfärg.

Trolldeg

Du behöver:
    3 delar vetemjöl
    1 del salt
    1 - 1½ del vatten
    Blanda mjöl och salt i en skål. Tillsätt lite vatten i taget, blanda och knåda tills du får en smidig deg.
  • KaOl

Lille: TACK hmmm.. nu känner jag mig som en dålig mor som inte vet skillnaden.... kan du förklara??

• Amelie

Godmorgon!
    Fy faan vilken dag hittills. Jag har så j-la ont i nacken och axeln så jag kunde inte ens vända mig mot R när jag vaknade. Hade värmedynan under mig, så jag startade den. Men så var den under huvudet och då kunde jag inte flytta på den.
    A fick hjälpa mig upp till sittande och massera lite, sedan kunde jag ligga lite i värmedynan och så ta en varm dusch.
    Det gör hur ont som helst att amma och ännu ondare att rapa R.
    Dessutom så regnar det ute och är bara 6,7 grader. Har ingen bil och måste både på ICA och på Systemet för vi har middagsfrämmande.

• Vilda Tiger

KaOl
    Va skönt att få bort fliken iaf. När är det läkt? När är det ni ska gifta er?

Jucea
    Har ni inte ngt undanstoppat för situationer som denna...? Ursäkta den alltför närgående frågan (jag har inte med er ekonomi att göra!) men det vore synd att katten inte fick hjälp. *gråter lite inombords*

Godmorron!
    Lyckeliten ville upp halv åtta och efter två frukostar sover hon nu gott igen. Det betyder att jag har ca en timma på mig att greja på egen hand. Marcus är hos läkaren (ska kolla på en otäck knöl han har under armen och jag är rätt nervös över vad det kan vara) och i em ska jag handla inför festen imorgon. Kl tolv kommer en vän och lämnar PAKET!! Jag fyller ju år i på lördag, samma dag som Lyckelis fest.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • BebisVagga
    lille08 skrev 2008-10-24 08:48:02 följande:
    KaOl: Här får du recept på både trolldeg och play doh-lera! Play doh-lera Du behöver:5 dl vetemjöl2 dl salt2 msk alun eller citronsyra5 dl kokande vatten1½ msk matolja Gör så här:Blanda först samman mjöl, salt och alun/ citronsyra.Tillsätt vatten och matolja.Rör samman så att degen får en fin konsistens.Degen kan även färgas i önskad kulör med t ex karamellfärg. TrolldegDu behöver:3 delar vetemjöl1 del salt1 - 1½ del vattenBlanda mjöl och salt i en skål. Tillsätt lite vatten i taget, blanda och knåda tills du får en smidig deg.
    Play doh-lera e ju så bra..
  • KaOl

vt: ska ta stygnen den 4 nov. gifter oss 29 nov *längtar*

• Hallonsocka

Hej hej!

KaOl/Suss:Jo precis som du beskriver det gör de för att kolla fallreflex (och hon
    far ut med armarna precis som hon "ska" och blir livrädd.) Saken är väl att det hade
    varit rätt ok om de slutade där, men då har undersökningen bara börjat och hon blir
    inte tröstad och skriker som tusan...

Fanken jag har sovit dåligt, och undrar om det är mjölkstockning på g... ena bröstet
    är SÅ ömt! Dessutom känner jag mig sjuk och det brukar ju gå hand i hand :-/ Ska
    pumpa ur det bröstet, My har praktiskt taget ätit bara från det hela natten, tömt
    det andra lite då och då bara så får väl tömma ur där också så att det inte blir på
    bägge :-/

Vt: Hihi Lyckelis namn är perfekt utifrån smeknamn Hoppas M:s knöl inte är nått

A och My är i vardagsrummet och ser på nyheter, jag sitter här på sängen och skriver.
    Senare idag ska jag på prommis med en polare och under tiden ska A borra lite (det
    var tänkt att vi skulle gjort det igår men det fanns ingen tid över! Får se hur
    det går idag !!!) och dessutom har vi tvättstuga :-P Haha, jag måste ju berätta
    varje ggn jag har det nu, det har ju blitt lite av en grej

• Amelie

Jucea: Hoppas det ordnar sig med Silas.

• KaOl

hallon: men så himla dumt att testa det i början av undersökn! när jag var sjg gjorde jag alltid det sist - o det gör alla läk jag känner. synd om my (o hennes mamma)
    usch, jobbigt m mjölkstockn - hoppas att det släpper!
    tvättar oxå för fullt förresten

vt: håller tummarna för att det inte är ngt allvarligt m M - finns ju så mkt körtlar i armhålan som kan vara svullna utan att det är ngt. låter förresten som om det är bättre mellan er igen? skönt i så fall!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008