• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

Mareldsbarn: My hamnade ju på stora kroppspulsådern då hon skulle födas och då försvann hennes hjärtljud och hon blev väldigt stressad då de tog hinnorna för att vattnet skulle gå och i samband med det och pga stressn bajsade hon i vattnet och då kollar de alltid upp barnen extra för att kontrollera att inget kommit i lungorna (vilket kan ge ex lunginflammation) så hon har kollats av sammanlagt tre olika läkare men bara två som gjort reflextestet...

Jucea: Det står på bloggen inlägg "Hos doktorn.."

• Hallonsocka

Haha, nej sorry inte Jucea
    Det sista var ju tänkt till missh!

• MissHellen

Mareldsbarn: Tur att de var lite kärlek med där

Hallo: Okej, då ska jag läsa i morron!

God natt på er nu Sussa sött!

• S u s s

Hallon - Vad är det de testa på My som var otäckt? Släppa bebisen lite och kolla fall-reflexen? (ut med armarna)Eller?
    Det har de gjort på Max med nämligen, men han är en sån lugn o glad kille att han går med på det mesta.
    Mirre däremot, hon skrek vad man än gjorde bara kläder eller blöja åkte av. Olika ungar är olika rädda.

Jucea - Uj vad jobbigt med kissen, hoppas den repar sig.

• Snart sommar

Godmorgon.

jucea: hoppas det går bra för Silas.

Jag har ännu inte fått ringt för efterkontroll, varje gång jag tänker göra det så sätter ungarna igång så det är omöjligt att höra något i telefon.

Idag är dagens projekt bakning och en ny sats trolldeg. Sen kommer mormor på kvällen.

Igår gjorde maken ett schema över vår tid så att jag ska få mer avlastning. Tyvärr får han stå tillbaka mycket nu och både han och jag tycker det är tråkigt, men jag vill gärna ha någon stund helt själv när han kommer hem och han vill gärna ha kramar så vi får prova det här.

• KaOl

Mareld o Hallon: När man lyfter upp så i armarna så är det för att kolla nackstabiliteten, inte reflexer - och det verkar ju vansinnigt att bara släppa i det läget! Fallreflex/omklamringsreflex kan man ju testa på lite mildare sätt.. Jösses vilken konstig läkare!!??

Jucea: Fy så trist m Silas! Hoppas det ordnar sig!

Snart: skulle jag kunna få receptet på trolldeg? Nu när de stora inte går på fritids så finns det ju både tid o behov att hitta på lite mer m dem - och lite pyssel är ju alltid mysigt (nu när man inte behöver knöka in det efter en lång arbetsdag)
    Verkar vara en bra idé m schema om man inte får tiden att räcka till, läste om det någonstans här på nätet.. Vi har en light-variant på det, med speciell städdag osv, men skulle kanske behöva styra upp det ännu mer - egentid existerar ju bara inte!

• KaOl

godmorgon förresten

Glömde ju berätta igår, kom jag på: var hos gyn o tog bort den där fliken som hamnade fel när de lappade ihop mig. Var jättenervös innan, men det kändes faktiskt inget efter bedövningen. Efteråt sökte det mig väldigt, blev helt yr o illamående o nere - känns som om det är nog pillat i mitt underliv nu . Kom även tillbaka en hel del tankar från för ett år sedan, när jag fick skrapas pga MA. Idag är allt dock ok, och jag känner faktiskt knappt av de 2 stygnen det blev. Skönt att ha det gjort!

Svar på tråden Augustibebisar 2008