• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Amelie

Jucea: Vad du är händig! Du är inte bara en mästare på allt annat vi imponerats av... nu är du veterinär också...

• Amelie

Jucea: Nej, R sover inte heller så mycket på dagarna (om jag inte går ut med vagnen) men han är morgontrött. Så han ligger gärna till 10-11-tiden.

• Hallonsocka

Tjoho! Mitt tema blev valt. Jag slår ihop svaren från den tråden med denna :-P

Jucea: Har inte plus och kan inte he in bilder i den där tråden, dessutom har vi
    världens skabbigaste och hemskaste kök så det ville jag inte visa upp

Ja, justte! A-vitamin ökar ju benskörhet, det är därför det är så dumt att det är
    tillsatt a-vitamin i vissa olika mjölk!!! Är det bara d-droppar nu alltså?

Lille: My låter mest som en åsna då hon skrattar GUUUUD SÅ SÖÖÖT DU VAR DÅ DU
    VAR LITEEEN! Lilla tjockis vill bara nypa i kinderna !!!! Ni är ju super lika!

MissH: men jöösses så söt du var, hoho jag älskar den där åldern då man har världens
    gluggar mellan tänderna!! Hur gammal var du där under vattnet eller vart du nu är?

Lana: Naaaw, du ser ju ut som en liten docka

VT: På "jag har roligt" bilden ser man verkligen hur lika du och Lyckeli är varandra!
    och den där sista som är innan Lyckeli bilden... tihi så söt hon är lilla pussgurka

• Saliva123

Vilka bra tips! Kommer ni att liksom vara värdar och hålla i det hela eller har ni någon annan som gör det? vi kommer nog att göra det, men jag tycker det känns som en svår balandgång, man vill ju att det ska vara lite högtidligt men samtidigt mysigt, avslappnat, opretetiöst och ... bra!

Vilda Tiger skrev 2008-10-22 11:16:34 följande:

BV: Vecka 16! Skrev du fel eller var det ett missfall? SALVIA: Hahahaaa! "knulla lite..." Gott! Nä, det har nog inte varit några tips men mina är: 1) gästbok med frågor de ska svara på. 2) beata-quiz(ska vi ha, med frågor om Lyckeli och hennes namn, med inramat foto som förstapris.
  • goshheidi

Hur vanligt är det med mellanblödningar efter graviditet eller medan man ammar? Skulle söka på forumet men av någon anledning så fungerade det inte.

• goshheidi

Fick en liten liten blödning idag, men inget mer. Är lite fundersam... Har aldrig tidigare haft mellanblödningar, men undrar alltså om det kan bete sig knäppt nu efter graviditeten innan mensen kommer igång på riktigt... Avslaget har varit borta två veckor.

• Amelie

Jag skrev ett inlägg att R inte sover på dagarna, bara på morgnarna. Jag måste rätta mig. Nu har han sovit jättelänge, jag har dammsugit och dammtorkat och jobbat lite och så läst ikapp i tråden.
    Nu måste han vakna snart så att vi kan gå iväg och hämta voksi-påsen som kommit med postpaket. Håll tummarna för att jag blir nöjd.
    Sedan måste vi ut i garaget och söka lite bilder från när jag var liten. Tror jag vet var fotolådan är...

Suss: Var det du som frågade om Voksi är någon värsting? Jag har förstått det så. Här är beskrivningen från Tradera. http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=74623145
    Har blivit tipsad från flera håll om att den ska vara jättebra. Det kan ju bli ganska så kallt här uppe på vintern. Tydligen räcker det med en tunn overall under även om det blir kallt ute.

Jag har precis vräkt i mig lite kladdkaka som belöning för att jag är så himla duktig.

Känner för att göra en mysig middag. Något med kycklingfilé kanske, har massor av sådana i frysen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008