• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

godmorgon! hade ungt kunnat sova 2 timmar till för både jag och ted är trötta!! men så ringde telefonen och det är företaget som ska komma och laga min dator, så då var det ju bara att kliva upp! for a good cause.... man måste ju ha sin dator!

nej, kaffe kaffe kaffe kaffe som gäller.

ted har idag (inatt) ammat kl 17.30, (lite lite på flaska vid kl 20 för att somna), 00 och 06!! duktig pojke! synd att mamma inte hade vett att somna kl 00 heller, utan först pratade vi i 2 timmar och sen låg jag och läste typ till 3-4... hahahaha... får skylla mig själv om jag är trött alltså!!

• jeng

hallon:
    det är ju bara att du går in och bestämmer tema i fototråden. den som kommer in först varje dag får ju lov att bestämma! tyvärr är jag tråkig och har inga bilder på mig när jag var liten, men många andra har ju säkert!

• lille08
    Hallonsocka skrev 2008-10-23 09:32:00 följande:
    Kan ni inte ha bilder på er när ni var små som tema på den där bild leken :-P Så jag får jämföra o kika efter likheter med era små? blitt som besatt sorry
    Ja det kan vi ju ha som tema för idag! Än så länge har inget tema utropats där... så detta får det bli!
  • jeng

har ni förresten läst att från och med årsskiftet, så ska man inte ge ad-droppar längre för att de ÖKAR risken för beskörhet osv istället för att minska det som ju var tanken ifrån början!!!

• luzorsus

Fick tillbaak mensen idag...drygt känns det!

Ska man forstätta ge addropparna nu då...när de kommit fram till att de inte är så bra? Eller ska man skita i det fram tills årsskiftet?

• jeng

luzor.'
    jag har haft svårt att minnas dom, och helt plötsligt har jag inte dåligt samvete för det. jag ger lite då och då, men inte dagligen! för de behöver ju fortfarande d-vitaminen!!

• Mareldsbarn

Kikar in lite snabbt! Solen skiner i Sthlm! Jippi!

Lana; Hihi det är inte jag som har vaggat den lilla till sömns och knullat i gästsängen. Det var nog Salvia

VT; Tack! Jag fick för mig att det var den boken också. Internet pajjade här igår så jag kunde aldrig gå in och tacka men nu har jag i varje fall beställt boken.

Idag kl 14 far vi hem till götet. Rullar in på cetnralen ca kl 18.30. Måtte damen bara vilja sova resan ner Nu är hon ute och promenerar med sin mormor. Själv ska jag ta en lång dusch och en god frukost.

När ujag kommer hem får jag uppdatera mig genom era bloggar också Ska bli min kvällsläsning när lillan somnat

• lille08

Idag skrattade William högt för första gången! Leenden har han bjussat på ett bra tag och även jollrat och svarat en när man pratat med honom och gjort en massa glada ljud ihop med leendena... men idag kom det där första riktigt gurglande skrattet! Ååååh, helt underbart ju!!

Åååh, vad jag älskar den här lille killen!! Ja, min andre kille också förstås... helt underbara båda två!!

• jeng

Lille:
    Åååhhhh, visst är det härligt? När det helt plötsligt hörs att det är nån som skrattar, och man funderar över vad det var som lät eftersom man är ju "ensam" hemma! Hihi, så lär det nog vara först gången man hör "mamma" eller så också tror jag! *längtar*

Svar på tråden Augustibebisar 2008