• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

.. jaha glömde ju skriva det jag egentligen skulle. suck.
    självklart kommer jag att överösa tråden m bilder både fr bröllop o dop sedan

usch o fy - nu måste jag göra oss i ordning, jag ska t tandläkaren idag (samlar alla de ROLIGA sakerna )

Snart: Tack för receptet! jag testar båda o så får kidsen avgöra vilket som var bäst hahaha

• Vilda Tiger

KaOl

Hahah! Ja, när jag lyckas blir det rejält bra!

Marcus ringde. De hade kikat på knölen men läkaren kunde inte se vad det var. Han fick remiss till Sahlgrenska för de kan sånt bättre där, tydligen. Blir lite orolig, men det ska nog inte va nån fara. En annan läkare har sagt att det är en fettknöl. Hoppas bara han kommer dit snart!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • goshheidi

Godmorgon allihopa! :) Här har vi sovit ganska gott, och igårkväll var jag i bastu för första gången på ett halvår! ÅÅååååh så det var sköööönt och avslappnande!!

Hur är det med Silas idag Jucea?

Hallon, sådär har de gjort på Felix tre gånger!! En gång på BB, en gång vid MVC och en gång vid BVC... Han började dock inte gråta. Men jag tror inte att de gör det fler gånger nu. Han är ju redan stor bebis nu :) Och reflexerna försvinner väl vartefter.
    Jag tycker reflexen vid tårna är roligast! :) ni vet, när de kniper ihop med tårna. Så gulligt tycker jag! :)

• Lana

Mareld; ja helt sjukt va bra att den är på plats nu då...så tröttsamt att det skulle bli världens grej avd et innan bara...!

selvira; ja det har hon

Snart; låter kanon bra ju!vi ska med fixa ngt sådant till när mikael ska tillbaka och jobba igen...men måste ju gör ngt för att få lite egen tid och vi tid.!

KaOl; hoppas det ser snyggt ut nu ja ibland känns det ju som om lilla stackars hönö är för allmän beskådning. ursh att få en sådan flash back....kramar till dig!

amelie; AJAJ stackars dig!det blir den fina nack kragen kanske
    kalasfin blomma!

VT; åh va roligt

lille;jobbigt med förkylning..hoppas det blir bättre snart...jag slänger över min nezeril till er! *KAST*

• Amelie

Jag vill inte vara oartig, men vem är Selvira?

• lille08
    selvira skrev 2008-10-23 23:02:13 följande:
    har era små fått in nån dag/natt-rytm än????
    Hej och välkommen hit!

Ja, här har vi haft en bra dag/natt-rytm sen BB. William har sovit bra om nätterna i stort sett hela tiden och haft sina vakna stunder på dagen.

Fast i natt har det varit lite jobbigt. Han är så förkyld så han har vaknat till en massa gånger för det, men han somnade om ganska snabbt varje gång när jag ammat honom så det är ju inte så att han är vaken och ligger skriker eller så.
  • goshheidi

Amelie, jättevacker blomma!

VT, läskigt med knölar... :/ Jag upptäckte en knöl i bröstet när jag var 19 eller nåt, och blev också jätteorolig när läkaren sa att hon inte kunde säga vad det var :( Fick remiss till sjukhuset och de tog prover, men det var bara en mjölk körtel som inte tömmer sig. Sedan har jag inte tänk på knölen sen dess förrens sen när jag var gravid började fundera på hur det blir sen när mjölken stiger i brösten och om körteln inte kan tömmas, vad händer då? Men barnmorskan sa att det inte blir några komplikationer. Den fungerar liksom helt enkelt inte utan den bara är där som en liten ärta och så kommer den alltid att vara.

• lille08

Att jag aldrig lär mig... nu stod det bara Maine coon-foder framme och vår huskatt tål det inte nåt vidare... så nu står hon på bänken i köket och kräks rakt ner på köksmattan! Usch, äckligt värre!! Det slår ju aldrig fel heller... katter kräks ALLTID på mattor!

• Lana
    ameli;ingen aning hon skrevi går om vi hade fått nattrutiner på våra små!

lille; fy stackars lille katt

VT; glömde skriva läskigt med knölen..hoppas det inte är ngt farligt...ibalnd sväller körtlarna bara..typ förkylning på G eller dylö!
Svar på tråden Augustibebisar 2008