• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

Hur gör man när man har dop?
    vi tänkte ha dop sen efteråt bjuda på kaffe,tårta och bulle...ska man öppna gåvorna vid kaffet eller hur gör man??? nån som vill berätta hur ni gjort?

• MissHellen

Hallon: Jasså? R har tjatat om mc-kortet i 100 år, så i år sa jag åt han. TA DE NU, så de blir slut på tjatet Tji fick jag, nu är de ännu mer tjat, då han inte äns har provåkt med de nya kortet haha!

Så vi har gjort en deal, slutar han snusa "får" han köpa mc. De var inget lätt val kan jag lova R har ändå snusat i 26 år o alltid sagt att han aldrig ska sluta! Så i kväll tar han sista snusen, om inte de är mer i dosan.. Jag lova han o snusa upp den, så han slapp slänga den Han tyckte de kändes så hämskt haha!

En HD är väl en dröm Helt klart! Men, de får komma om några år..

• MissHellen
    Lana skrev 2008-10-24 12:16:03 följande:
    Hur gör man när man har dop?vi tänkte ha dop sen efteråt bjuda på kaffe,tårta och bulle...ska man öppna gåvorna vid kaffet eller hur gör man??? nån som vill berätta hur ni gjort?
    Vi gjorde de efter smörgås tårtan då vissa fortfarande drack kaffe o käka bulla
  • lille08

snart: Åh kul att ni kanske snart ska bli med katt!

Lite jobbigt kan det ju vara med katter som inte är rumsrena... men ibland kan det hjälpa med miljöombyte också, så kanske funkar det bättre hemma hos er!

Att katter gör sina behov på fel ställen kan ibland vara en protest mot olika saker. Kan även vara att det är "fel" sorts sand i lådan, att den inte görs ren tillräckligt ofta... ja, det finns en massa olika orsaker...

Här hemma gör alla katterna sina behov på lådan. Även kattungarna brukar vara rumsrena redan från början (jag ställer fram låda åt dem så snart de börjat äta riktig mat). Fast vi hade hand om en omplaceringskatt ett tag (som skulle avlivas pga att hennes hussa hade hamnat på sjukhus), men det gick bara inte få henne att gå på lådan. Men numera är hon ensamkatt hos ett äldre par och där funkar det jättebra. Förmodligen trivdes hon inte ihop med andra katter.

• MissHellen

Vad ska alla göra i kväll då? Idol kanske?

• Snart sommar

lille08: ja, jag har haft katt tidigare så jag har erfarenhet av det, men att den här inte är rumsren är nog snarare att svägerskan är lat än annat. Är inget fel på katten, men det blir ju merjobb för mig . Hon låter bla katterna vässa klorna inomhus på väggarna och så.
    Är dina katter också ute eller är dom inne?
    Jag vill ju gärna ha katter som kan springa ut och då vill jag inte behöva ha en låda inne.

Helst vill jag ju ha en kattunge som jag kan göra som jag vill med redan från börja, blir ju lättast så, men samtidigt är det nog skönt att inte ha en så liten just nu med tanke på hur små barnen är. En tolv-veckors är ju ändå känsligare än en 8-månaders.

Men det ska bli mysigt med en liten kisse till.

Blir inget bakande idag, får försöka hinna det ikväll. Lilen har en ätardag idag verkar det som.

Svar på tråden Augustibebisar 2008