• SarahA

Handla tidigt till bebis

Jag är visserligen bara i vecka 4+3,
    men skadar ju inte att fråga nu ;)

Det är ju enormt mycket som ska köpas innan barnet är fött,
    och en dyr kostnad om man skulle köpa allt månaden innan BF.
    Så vad är värt att köpa tidigt och när tycker ni att man kan börja shoppa?

• Svar på tråden Handla tidigt till bebis
  • kokos

Jag lägger undan lite pengar varje månad så att jag kan köpa allt på en gång sen. Vill inte handla alltför tidigt för man vet aldrig vad som väntar runt nästa hörn....

• ceropegia

Jag vågade inte handla i princip nått innan största missfallsrisken lagt sig..så efter v12 passerat var det stoor shopping! Nu är jag i v.25 imorgon och har typ..allt! T.o.m barnkammaren är helt färdiginredd

Mini kommer i Februari!
  • Mor85

Oj haha vad ska du göra resten av tiden då?`
    Jag ska åka till ullred i början på november och då kommer jag att inhandla de mesta hihi

• pussgurkan86

jag trodde jag hade köpt allt. är i v.35 men jag har glömt snuttefilt och nappar så det får vi köpa när min sambo får lön.

• Folkracetjej

jag köpte mycket tidigt problemet för mig blev ju att jag fortsatte att handla utabn att veta vad jag ahde i magen så bebisen ahde en väldigt neutral gardrob. då jag egentligen av fördig shoppad tidigt men kunde inte sluta köpa bebis kläder... hahahaha vet inte hur många lådor hon ahde i 50/56 jätte jobbigt hon vägde 4125 när hon kom o växte snabbt så massa kläader hann vi inte ens använda

• Courage

Hej!

Tror att det här med att vilja förbereda och "boa" sig är ett sätt att mentalt inse vad som komma ska. Jag kommer så väl ihåg när jag stod i tvättstugan med tjocka magen och tvättade små minisockor. Små minisockor- i min vanliga torktumlare... Shit jag ska bli MAMMA! På riktigt!

Och det ÄR praktiskt att ha inhandlat det viktigaste i hyfsat god tid. Vissa blir supertjocka, får foglossning och svullna ben mm mm i slutet av graviditeten. Inte så kul att jaga omkring på stan då...

Och Grattis!

• kokos

Jag är i v 18 och kan knappt handla till mig själv än Tog mig en tur idag och stod länge för att fundera på om jag verkligen skulle köpa mammakläder
    jag har nog liksom inte fattat det hela än....

• pussgurkan86
    kokos skrev 2008-10-21 11:56:17 följande:
    Jag är i v 18 och kan knappt handla till mig själv än Tog mig en tur idag och stod länge för att fundera på om jag verkligen skulle köpa mammakläder jag har nog liksom inte fattat det hela än....
    jag har bara köpt ett par mammabyxor. har fått 2 st av min mamma och det räcker.

Har inte köpt toppar eller tröjor. kan ha mina vanliga. jag tycker det är så dyrt med mammakläder.
  • skruttan85

Jag började handla lite smått efter v 12-13, sedan efter RUL så köpte vi vagn (dom har ganska lång leveranstid ibland) och sedan har det rullat på... i v 27 köpte vi lite möbler till bebisens rum, som jag INTE skull göra något åt (sa jag i början i allafall) Sedan skulle vi fixa LITE i rummet, typ sätta up möbler å sånt, och nu när jag är i v 34 så är rummet helt omtapetserat, färdigmöblerat och mängder med saker är inhandlade Så behovet att "boa" kommer oavsett vad man bestämt sig för innan... Sen att vi vet vad vi ska få underlättar ju en del, därför har jag kunnat handla så mycket, samt att en tur till ullared inte var helt fel

Lycka till allihopa!!

Svar på tråden Handla tidigt till bebis