• SarahA

Handla tidigt till bebis

Jag är visserligen bara i vecka 4+3,
    men skadar ju inte att fråga nu ;)

Det är ju enormt mycket som ska köpas innan barnet är fött,
    och en dyr kostnad om man skulle köpa allt månaden innan BF.
    Så vad är värt att köpa tidigt och när tycker ni att man kan börja shoppa?

• Svar på tråden Handla tidigt till bebis
  • Yizza

Jag är bara i v.7 och har köpt en super söt pyjamas på rea och två jätte fina byxor på rea.
    Ska ju ha en liten junibebis och de sommarkläder som finns kvar reas ju ut jätte billigt nu så jag passade på och fyndade lite nu istället för att köpa dom för 200 spänn till sommaren Jag tänker börja handla mer efter UL och så. Jag vill inte handla allt sista månaden utan ska handla i taget och "sprida ut" det istället

• Hannaliten

Jag handlade bebisklader och mammaklader pa rea innan jag ens var gravid. Jag visste att vi skulle forsoka, men vi hade inte startat an. Sen tog det sig pa forsta forsoket sa jag har haft anvandning for alla mina mammaklader. Bebben kommer i december, sa da far jag anvanda de kladerna ocksa.

• bustösen

jag har shoppat ganska mycket under de tre åren vi försökt få barn, men nu när jag är gravid kommer jag vänta till efter v12. För de "gamla" sakerna skulle jag inte ha några problem att ge bort eller sälja, men om jag köper något nu så är det ju till det speciella pyret i magen och då blir det svårare (för mig iaf) att göra mig av med dom.

• lisarädisa

Men hallå, man behöver inte köpa så himla mycket saker, och det behöver inte bli så dyrt. Känns som att det är ett sånt galet prylraseri kring bebisar. Det är inte nödvändigt med alla tillbehör och specialgrejer, i början sover ju bebisen mellan er i sängen, och är helt obrydd om babysitter och bebissängkläder och babygym och vad allt man nu kan få för sig är nödvändigt. Vagn, mjuk filt, en praktisk skötplats (med blöjor, tvättlappar salvor å sånt) samt några uppsättningar små mjuka kläder räcker jättelångt i början. Jag lovar att bebisen kommer att få massa gosedjur och söta små kläder i present! Och det finns hur mycket superfina begagnade bebiskläder som helst, dom växer ju ur sina minsta kläder på någon månad. Klart man vill köpa något nytt och fint som man valt ut själv, men helt ärligt: det är sjukt att lägga en massa tusenlappar på små kläder som man kan köpa för några tior på loppis (eller låna av en snäll kompis eller släkting).

• kokos

Jag håller med lisaädisa.... Jag tänker inte köpa knappt något innan bebisen är här. Tänker inte kosta på mig skötbord faktiskt. Man kan precis lika gärna använda skydd bara och byta på golvet. Tycker så mycket är onödigt att inhandla. Kanske för att jag bott utomlands och sett andra bebisars uppväxt....

• Ellpi

Jag tycker att man kan börja handla till bebisen precis när man vill. Däremot håller jag inte alls med att man behöver köpa enormt mycket!! Lite kläder och möjligen en vagn och ett babyskydd räcker väl till att börja med.

♥ älskar M och längtar efter bebisen i magen♥
  • Mor85

Om ca två veckor åker jag till ullared och inhandlar allt de sista till bäbben

Svar på tråden Handla tidigt till bebis