• wooonderchild

Älskade Jolinè!!

Är det någon mer som ska ha dop för sitt barn snart?
    Ngn som kan komma med lite idèer m.m??

• Svar på tråden Älskade Jolinè!!
  • Michas

Michas skrev 2008-10-23 01:03:56 följande:

Nästan bättre än en orgasm ju
    Förresten...

Kan man inte skriva horgasme ?! *funderar* Det ser så mycket snyggare ut. Stumt h och stumt e. Perfekt ju !
  • enlitenbitkaka

Du glömde accenten; horgasmè

Sov gott

Michas skrev 2008-10-23 01:08:52 följande:
    Michas skrev 2008-10-23 01:03:56 följande:Förresten... Kan man inte skriva horgasme ?! *funderar* Det ser så mycket snyggare ut. Stumt h och stumt e. Perfekt ju !
  • Michas
    enlitenbitkaka skrev 2008-10-23 01:14:48 följande:
    Du glömde accenten; horgasmè Sov gott
    Vad petig du var då !

sleep tight !
  • lejone

Jaha!!! Ni är svensklärare! Det förklarade ju den där " jag ska minsann skriva dom på näsan" attityden.

Jag står fast vid min tidigare förklaring av just Jolin dilemmat. Jag är tämligen säker på att hur man än stavar eller uttalar just Jolin så får den som har namnet både uttala och stava det för alla.

// Jolene som uttalas Jolin. (Inte JolEn. Eller JolEnE eller JolinE eller JOlEnA som vissa faktiskt fått det till under åren.)

• Viewsonic
    lejone skrev 2008-10-23 01:58:06 följande:
    Jaha!!! Ni är svensklärare! Det förklarade ju den där " jag ska minsann skriva dom på näsan" attityden.Jag står fast vid min tidigare förklaring av just Jolin dilemmat. Jag är tämligen säker på att hur man än stavar eller uttalar just Jolin så får den som har namnet både uttala och stava det för alla.// Jolene som uttalas Jolin. (Inte JolEn. Eller JolEnE eller JolinE eller JOlEnA som vissa faktiskt fått det till under åren.)
    Nej, är inte svensklärare. Tycker bara att stavning hör till allmänbildning.
    dator heter det. datOR...
  • siamusen

Att (uttalet) jolin kan ha manga olika stavningar är det ingen fraga om, Jolene, Jolin, Joline.

Dock kan Joliné aldrig bli jolin rent uttalsmâssigt.

Men, TS har ju all rätt i världen att stava namnet sa och att uttala det jolin om hon vill, bara hon har i atanke att andra kommer tro att det är nagot annat sa är ju ingen skada skedd s.a.s.

• JeanneDArc

Min första tanke var vilket märkligt namn.. sen insåg jag att barnet förmodligen ska heta Joline och inte Joliné. Men med tanke på diskussionen så verkar TS redan ha insett detta och inte bry sig om saken

• Myrtille

Ungefär som
    "Mitt namn uttalas Ellen, men det stavas Karl-Gustaf"
    Det funkar liksom inte.

lejone skrev 2008-10-23 00:18:47 följande:
    Hur i hela friden kan det vara FELSTAVAT i ett namn?
Svar på tråden Älskade Jolinè!!