• wooonderchild

Älskade Jolinè!!

Är det någon mer som ska ha dop för sitt barn snart?
    Ngn som kan komma med lite idèer m.m??

• Svar på tråden Älskade Jolinè!!
  • miaelund

TS, om du fortfarande läser tråden så hoppas jag att du startat en ny tråd där du kan få lite dop-tips.
    Här blev det tyvär lite för mkt OT (rolig o underhållande läsning dock ) men jag tror att det var av välmening de första inläggen ang namnet då jag oxå reagerade på den ovanliga stavningen/ovanliga namnet.

Lycka till m planeringen av dopet nu

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07, matte t Lisa o Greta.
  • Myrtille

Det finns en rolig parallell inom hårdrocksvärlden, där det länge också har varit tufft med alla möjliga extra tecken som bara skall se snygga ut, typ Mötley Crüe...

Vad sägs om hårdrocksbandet Trojan, som tuffade till stavningen och blev Tröjan?

• idiblon yes

Skärp dig och stava namnet som det ska stavas om du inte vill att både du och din dotter ska få sämre förutsättningar och bli utdömda bara för att du tycker det är "fiiint" att stava helt fel!

• Linda1976
    idiblon yes skrev 2008-10-23 09:54:42 följande:
    Skärp dig och stava namnet som det ska stavas om du inte vill att både du och din dotter ska få sämre förutsättningar och bli utdömda bara för att du tycker det är "fiiint" att stava helt fel!
    Håller med. Har läst hela tråden, och ts - FÖR HELVETE - ta ditt förnuft tillfånga, svälj stoltheten och stava dotterns namn på ett vettigt sätt.

Tänk om jag skulle stava min dotters namn Alicè - HAHAHAHAHAHA.
  • Qaroliine
    Linda1976 skrev 2008-10-23 09:59:34 följande:
    Håller med. Har läst hela tråden, och ts - FÖR HELVETE - ta ditt förnuft tillfånga, svälj stoltheten och stava dotterns namn på ett vettigt sätt.Tänk om jag skulle stava min dotters namn Alicè - HAHAHAHAHAHA.
    Tycker du ska ändra hennes stavning ASAP, annars är hon inte unik! Bara en vanlig Alice och det vill du väl inte?
  • idiblon yes
    Qaroliine skrev 2008-10-23 12:52:32 följande:
    Tycker du ska ändra hennes stavning ASAP, annars är hon inte unik! Bara en vanlig Alice och det vill du väl inte?
    Alicäää, det låter som talfel.
  • Linda1976
    Qaroliine skrev 2008-10-23 12:52:32 följande:
    Ja, jag får nog göra det - jag vill ju att det ska vara unikt! Vad tror du om att stava det Göran? Och när folk inte fattar, ska jag ryta "MEN JAAAAAAAAAAAAAG och hennes PAAAAAAAAAPPA vet ju hur det uttalas, det är det viktiga, sen om andra inte fattar att Göran uttalas "allis" är inte mitt fel"
  • siamusen
    wooonderchild skrev 2008-10-23 13:56:44 följande:
    Linda1976... hur gammal är du egentligen lr??Har du verkligen inget vettigare för dig?? *PATETSISK*
    Vad vill du ha för slags tips da?
  • siamusen
    wooonderchild skrev 2008-10-23 13:58:39 följande:
    Ja TÄNK OM du hade stavat hennes namn Alicé... GUD va mycke jag skule bry mig om det... NOT!!
    Nej,men det skulle ändra uttalet av namnet dâr med.
Svar på tråden Älskade Jolinè!!