FÖDDA
Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm
GRAVIDA
AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL), Tore, Wilmer eller ?
Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)William
Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland (kön, kommer ej kolla) Namn: Indra / Troy
Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele
I VÄNTAN PÅ +:
majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping
Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 30/1, BIM 13/2 försök 4 efter mf, försök 8 totalt
---
En liten detalj här, bara... Kan man inte försöka spalta upp det lite mer nu när det är så mycket info??
Serafine: go for it!!!
Lightfish: ska prova ditt järntablett-tips. Det är den sorten du skrev, som jag har. Och jag blev inte mer dålig i magen senare så antagligen var det dem som gjorde det, betydligt mycket troligare än magsjuka.
Jag har funderat fram och tillbaka efter något jag hörde hos BM och en bekant som berättade om sina erfarenheter. Det är nämligen så att jag är RH- vilket innebär att om min man är RH+ (vilket han tror), så kommer jag få havandeskapsförgiftning (om jag har förstått det rätt att det är det man får?) i någon grad. Inget jag eg oroar mig för mer än att det vore tråkigt att spendera alltför lång tid före förlossningen (mitt i sommaren!) i någon sjukhussäng. Idag har vi läkarvetenskapen kommit så långt så jag är övertygad om att detta kommer kollas upp tillräckligt och i god tid så det inte skadar mig eller barnet.
MEN - min bekant som hade haft samma problem sa att i 99 fall av 100 så får man MF första gången man blir gravid i såna här fall. Nu när jag tänker tillbaka på hur mina (om än oregelbundna) menstruationer såg ut innan, så var det en gång i början precis när vi hade börjat försöka, som jag blödde enormt mycket och länge. Då trodde jag att det var en ovanligt kraftig och något försenad mens och tänkte inte mer på det. Även om det heller inte spelar någon roll i nuläget (det är ju inget som går att göra något åt), tror jag att det kan ha varit ett MF. I så fall blev vi ju gravida direkt och sen dröjde det kanske 3 menscykler innan det barnet jag nu bär på, blev till. Om man lägger därtill att jag vet att vi missade ÄL ett par gånger, har vi ju inte gjort många försök innan vi lyckades.
Bara något jag funderade mig fram till...