A L T A skrev 2008-12-18 08:49:46 följande:
Gud vad mysigt MimmiP att få se eran lilla kille. Längtar så tills man får se pyret där inne. Är ju bara 11 dagar kvar nu tills vi ska göra
UL för KUB/
NUPP-testet och då kommer jag vara i vecka 14 så då borde man se lite. Sedan får man ju vänta ca 1 månad tills man får se pyret igen. Sedan kommer vi boka 3D/4D i Sthlm runt vecka 25. Så vi har ju några tillfällen att se fram emot. Men hade gärna gjort det första
UL innan jul när vi ska kläcka "nyheten". Så man verkligen är säker på att man är gravid och inte bara inbillar sig
Så känner jag också! Fast nu verkar det som vi inte får UL förrän i feb och det blir ju en hel månad efter v 12 har passerats. Så länge orkar vi nog inte vänta med att berätta, då jag helst skulle vilja göra det redan nu om jag bara inte var liiiite rädd för just MF-gränsen.
MimmiP: ska fundera på ditt förslag om privat-UL. Jag skulle i så fall vilja göra ett strax efter v 12 där. Det är eg konstigt att man inte kan få nån som helst kontroll ungefär då, som standard, då ju de allra flesta (speciellt förstagångsgravida) går just med tankarna på hur det ser ut och om det ens finns något. Det skulle kännas betydligt bättre och tryggare. Men, som jag tänker och brukar säga: barn har fötts i alla tider så det är väl bara att vänta och hoppas på att det går minst lika bra för mig, som för så många andra.
Hade förresten värsta växtvärken inatt igen. Fast det var länge sedan, hade ju bara det typ direkt efter att jag plussade. Den här gången gjorde det såpass ont att jag nog hade blivit orolig om jag hade blött samtidigt men inte den minsta antydan till något blodliknande har jag sett i trosorna, så därmed ser jag smärtan som enbart ett gott tecken