Inlägg från: Eva Marianne |Visa alla inlägg
  • Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Jag tror jag börjar bli nojig... Antagligen beror det mycket på att jag hoppas så mycket på att det har lyckats den här gången. Men jag känner konstiga, som hugg, i magen lite då och då. Inget jag känner igen sedan tidigare men det kan säkert också bero på något som inte har ett dugg med någon bebis att göra. Har iaf inte sett några tecken på att mensen skulle vara på gång särskilt snart Vilket i sin tur borde betyda att det jag känt förut, ändå inte var PMS...

• Eva Marianne

Jag testar i början av nästa vecka nångång om inte mensen kommit före dess. Har liksom gjort ett antal negativa test under de här månaderna så det räcker med besvikelser... Fast, visst, det är väl möjligt att det här också blir oplussat, även om jag väntar.

• Eva Marianne

Vad ska sonen heta nu då, LF & Nixx? Grattis, såklart! Än så länge står det alltså 2-2 i kön för dem som vet. Häftigt om dessa siffror kan bestå, någorlunda, när alla är klara för så då följer vi ju statistiken med verkligheten.

Har fortfarande inte fått någon mens och det känns lovande, med tanke på vilka dagar vi hade sex för ca 2 veckor sedan. Vi hade nämligen ett uppehåll under några dagar vid den tidpunkten men fr o m imorgon, var vi varit lite mer regelbundna över slutet av den veckan. Om ni fattar.. Hur som helst så väntar jag också med spänning och försöker verkligen att inte bli alltför hoppfull, även om det är svårt.

• Eva Marianne

Kör hårt, Rauur

Flake Z, kan bara beklaga...

Ingen mens än, börja bli skapligt nervös nu samtidigt som jag tvingar mig själv att ställa in mig på att det inte är nåt, då jag bara kommer bli förtvivlad om jag har alltför stora förhoppningar som visar sig vara falska.

Imorgon direkt när jag vaknar, åker vi till Örebro (dock inte för att hälsa på Kanelbulle ) och övernattar till lördag, så då har jag inte Internettillgång. Lovar dock att uppdatera min status såvitt jag vet om den, när vi kommer hem!

Ha en trevlig helg, allihop!

• Eva Marianne

Min man ska gå på Bruno K Öijer på Hjalmar Bergman-teatern. Jag ska INTE med! Ska dock njuta av en kväll nån annan stans än hemma och framför allt göra stan på lördagen sen Har du några bra shoppingtips? Marieberg går bort, jag gillar inte deras affärer något särskilt. Kan tillägga att jag varit i Örebro några gånger förut, då det inte är alltför långt bort från där jag bor...

• Eva Marianne

Förresten så ömmar det i mina bröst nu... Fast det är ganska kallt och det känns precis som det brukar göra när det ömmar i dem om det är kallt, så jag vet fortfarande inte... Det är så jobbigt när allt som jag tror att jag känner, lika gärna kan vara något som inte har något med bebisar att göra.
    Känns det likadant i ömmande bröst av graviditet, som av kyla?

• Eva Marianne

Lager 157 låter bra för där har jag aldrig varit, det ska vi försöka hitta och hinna med! Bil har vi, det är vad som är vårt färdmedel dit och hem!

Jag bor i Kil, 2,5 mil väster om Karlstad. Jag är värmlänning i kropp och själ och har alltid varit det, även om just Kil inte är vad som alltid varit min bostadsort. Kan väl skriva det i den här tråden, som jag ändå hoppas är lite hemlig mot en del andra...

• Eva Marianne

Nu är vi hemma ifrån Örebro igen! Det blev en ettdygnsresa som varit nog så trevlig, om än inte så lång. Lite shopping blev det och mycket annat, trevligt.

Har fortfarande inte fått någon mens eller känt det som att den är på gång. Imorgon kommer den om den kommer när den kom senast, så jag är lite nervös... Har bestämt mig för att beställa ett test om den inte kommer imorgon också testar jag sen när testet kommer...

• Eva Marianne

Jag har förresten för mig att Serafine var inne och skrev för ca en vecka sedan att hennes mens hade kommit...? Kanske är det ännu längre sedan och i så fall högst inaktuellt.

• Eva Marianne

Ingen mens (än) idag heller! Så nu har jag beställt graviditetstest...
    Dock känner jag egentligen inget särskilt, så jag har inte alltför stora förhoppningar. Min mens har ju bara blivit senare för varje gång så att den inte kommit än, är absolut ingen babygaranti. Hoppas kan man ju alltid göra och självklart är det det jag gör, men för att inte bli alltför besviken över ännu ett eventuellt minus, håller jag en ganska låg profil.

Bara 1 dag kvar till BF för dig nu, Henlin! Det är minst lika spännande, det! Fast du har å andra sidan "garanterad vinst" bara att det möjligen kan dröja ännu lite mer. Du får dock gärna följa Mars2007:s råd att "ge" mig din graviditet, nu när du blir av med den

Virra: så skönt för dig att slippa smärtorna! Förstår om det kom som från himlen sänt!

Rauur: dina magproblem kanske inte alls beror på "bebismagen" utan på något du ätit eller så? Allt behöver ju inte ha med mens eller ÄL att göra...

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!