Inlägg från: Eva Marianne |Visa alla inlägg
  • Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Kanelbulle: *kramar om*. Men om du har blött så lite, finns det nog stort hopp än! Symptomen brukar ju komma och gå oavsett om man får någon slags flytningar alls så just det, behöver ju inte betyda något. Håller tummarna hårt för dig!

Henlin har inte synts till på ett par dagar... Är du där, eller är du var vi vill att du är...?

I min mage bor nåt litet som växer och gror
  • Eva Marianne

STORT grattis, Mars2007!

Fastän jag först trodde att det var Mars som hade grattat Henlin före henne själv också hade jag missat det, typ. Men, men. Nu är jag med

• Eva Marianne

En fråga:
    Hur räknar man? Jag beräknar att jag går in i en ny vecka imorgon, har då räknat med ÄL-datum 1 november, vilket innebär att jag imorgon är 6+0 om jag förstår det rätt? Är jag i 6:e eller i 7:e graviditetsveckan då?

• Eva Marianne
    lightfish skrev 2008-11-21 19:05:48 följande:
    Eva Marianne Då är du i v.7 men 6 fullgågna veckor Men det är ju svårt eftersom du har så lång cykel. Tog du upp det med BM? Att det kanske vore bra med ett VUL för att kolla när du faktiskt blev gravid så RUL:et inte hamnar helt galet... ;_)
    Ooop, "spyveckan" alltså. Hmm, jag som hade hoppats på att det var ännu en vecka kvar till den... Men sen återstår det ju att se om och när det eventuellt händer, om alls. Har klarat mig hittills iaf

BM sa att BF enligt hennes kalkyer är 11 juli men det tror jag inte alls på då det ju beräknades på en normal menscykel. Är ganska säker på att min räkning här på FL stämmer mycket bättre än så, om den ändå kan vara några dagar fel. Ska prata med henne ordentligt när vi väl kommer dit, än så länge har vi bara pratat på telefon. Som du säger vore det ju bra att veta lite mer exakt var jag är.
  • Eva Marianne

Kanelbulle: det låter ju bra! Jag håller fortfarande tummarna för dig men att dina grav-symptom fortsätter, tycker iaf jag verkar lovande.

Henlin: inget ännu???

I min mage bor nåt litet som växer och gror...
  • Eva Marianne

Jag hittade via en tråd här på FL till en sida där man kan beställa t-shirts med eget tryck. Så nu är det beställt en "kommer ut i juli" till mig och magen samt en "ökar laget i juli" till maken. På baksidan står det vårt efternamn och 09, såsom lagtröjor brukar se ut.
    Planen är att få dem före jul så vi kan ha dem på släktmiddagen på julafton. Då är jag bara i v 10 men familjen lär ju förstå det här med missfallsrisk etc också, så det blir nog ett lagom tillfälle att berätta!
    Finns det inget kvar i min mage ens då, vet jag något som åker i papperskorgen så fort det levererats. Men, man måste chansa lite också. Jag väntar ju barn, inte missfall, har vi ju bestämt
    Beställde en "blir morfar i juli" också, som ska delas ut vid ett senare tillfälle. (På jul firar vi hos makens familj).

• Eva Marianne

Jättekul att höra, Mars2007! Stort grattis, som sagt och lycka till så jättemycket nu med Elias (eller vad han blir för nån).

Kram till er!

• Eva Marianne

Kanelbulle: härligt att höra att det verkar har gått bra! För det tror jag också att det har gjort!

FlakeZ: kul att se att du är tillbaka! Även om sorgen aldrig kommer ta slut, är ni iaf en bit påväg framåt i livet.

Mimmi P: så trevligt att maken är påväg hem! Snart är det jul, då blir allt förhoppningsvis till det bästa för er!

Ska själv försöka få i mig lite pepparkaksdeg, nu när jag har en "lovlig" anledning till det Är halv-illamående och ständigt mätt men ändå hungrig och sugen samtidigt (på allt som man stoppar i munnen). Konstig känsla, är det... Har i övrigt inte haft några större gravidkänningar förutom ett par dagar förra veckan, och det är skönt. Känner små hugg i magen ibland men de är helt okej, tom sköna på vissa sätt då jag ju får en påminnelse om att det finns nåt där Har än så länge inte mått överdrivet illa, heller, och tackar givetvis för varje minut jag klarar mig utan kräkningar. Är i v 6 nu (enligt FL:s räkning) så jag ska väl minst klara mig nån vecka till, om jag håller mig till mallen.

• Eva Marianne

Bra där, Serafine! Man ska alltid ha hoppet på topp! Kör hårt nu!

• Eva Marianne

Hu... Nu var det väldigt, väldigt nära att jag var tvungen att ta en svängom med herr Gustavsberg... Ska åka till jobbet om en halvtimme och har inte hunnit/behövt köpa något som ev kan lindra... Hur ska detta gå??

Ja, Henlin, det är verkligen på tiden att han blir utslängd ur boet, nu!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!