Inlägg från: Eva Marianne |Visa alla inlägg
  • Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Henlin: tror nästan jag kan kosta på mig ett GRATTIS Så chansar jag på att dessutom vara först
    Annars borde du ju ha kommit in här, igen, om det inte var dags denna gång...
    Jättejuste att du skrev till oss innan! Hoppas vi andra orkar ta efter den bedriften, närhelst det blir dags för var och en av oss.

FlakeZ: ja, det närmar sig för er också och det med stormsteg! Kanske går det fortare än du nånsin trott...

I min mage bor nåt litet som växer och gror...
  • Eva Marianne

Grattis (igen) till er dotter, Henlin! Så härligt att vara i mål, det måste kännas underbart med det lilla pyret utanför kroppen istället för inuti.

FlakeZ: snart är du också där

Mars2007: får gratulera till huset också, givetvis! Förstår om du får för fullt upp för att sitta här...

Majsanna & Rauur: Håller tummarna stenhårt! Även för dig självklart, Serafine, för du borde också närma dig BIM?

Har själv inte varit här och skrivit på ett par dagar, och kommer antagligen bli "borta" igen snart då min (inte så) kära hund ÅTERIGEN lyckats bita av modemkabeln På Bredbandsbolaget bara skrattar de åt mig; IGEN?!? Tur iaf att kablarna skickas ut kostnadsfritt, det trodde jag nog inte...
    Min graviditet fortgår sakta framåt. Så känns det iaf då jag tycker bara den här 1,5 v jag vetat om det, känts som år! Och då är det ändå typ rätt många veckor kvar till BF... Har fortfarande inte behövt kräkas och tycker öht att jag är längre ifrån det än t ex förra veckan. Oftast känner jag ingenting och givetvis blir jag nojig - var testet fel? Har embyot dött? Men det räcker med att tänka på något sött (som jag brukar älska!), så får jag kväljningskänslor och det borde ju vara ett "gott" tecken ur synvinkeln att det väl tyder på att jag fortfarande är lika gravid som de 4 tidigare veckorna!

Nu är det strax helg igen och det ska bli minst lika skönt som vanligt! Våra öl/tölkvällar, vilka vi brukar ha på fredagarna, är såklart utbytta mot bara töl för min del men nu finns det å andra sidan definitivt en hel del att prata om... Hoppas ni andra också får det bra och att allt går som det ska, med det det ska

I min mage bor nåt litet som växer och gror
  • Eva Marianne

Nu är jag (äntligen) tillbaka! På jobbet och därmed tillfälligt Internet, alltså. Hoppas min kabel kommer imorgon för det börjar bli segt att återigen vara nätlös därhemma.

Rauur: GRATTIS Äntligen! Skönt att inte vara den siste ovanför strecket, det känns bra att vi bara blir fler! När Kanelbulle satte trenden, har vi andra hängt på rätt bra, ju!
    Förstår precis hur du känner den overkliga känslan... Den har vi nog alla känt när det där strecket som vi så länge längtat efter, äntligen dök upp!

Serafine: är det din tur nu? Hur känns det? Snart BIM, va?

Majsanna: Kan bara beklaga... Vet precis hur det är när mensen spökar sig dessutom, när man åtminstone vill att den ska vara regelbunden så man har nåt att räkna på! Klart du också kommer att komma med oss i gravidgänget! Du får inte tappa tron, även om det självklart börjar kännas tungt.

Är nu själv på dag 6+1 och mår mindre illa än i början. Läste att det faktiskt är vi västerländska kvinnor som mår mest dåligt för att det "ska" vara så. I andra länder är inte illamående ett graviditetstecken i samma utsträckning och där blir får alls lika många blivande mammor det eftersom de inte räknar med det... Rätt coolt hur vårt psyke styr oss! Givetvis är det ju olika ifrån fall till fall. Lightfish, inte meningen på något sätt att bagatellisera dig för du mår som ingen önskar sig. (Om du nu alls tog det så, det var som sagt inte min tanke alls).

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Eva Marianne

Suck, jag har gått och blivit sjuk, igen! Har hostat och snorat i en vecka redan och det ger inte med sig! Har inte fått nån feber på hela tiden så jag tycker det är en märklig sjukdomsbild. Liksom, är det påväg att gå över eller påväg att bryta ut?
    Hostar så mycket att jag inte sover särskilt mycket. Börjar bli jobbigt... Tog en lur i bortåt 2 h förut för att orka med att jobba (snart) och var allmänt kinkig när jag vaknade. Känner mig som en snorig och grinig unge, ungefär "men jag orkar ju ingentiiiiiiiiiiiiiiing".

Mimmi P: självklart får du gnälla! Hoppas du också mår bättre snart, det är jobbigt att vara depp.

FlakeZ: ja, det verkar verkligen som det närmar sig för dig också

Vi har förresten fått första tiden hos BM nu, äntligen. 17/12 har hon, jag och maken tid samtidigt. En riktig skräll att det gick att få ihop!

• Eva Marianne

Catt: det börjar bli riktigt spännande och nära, även för dig Din lilla kan ju trilla ut när som helst! Några känningar att det är på g?

Lillajag: Roligt att det verkligen känns "på riktigt"! Men du är ju mer än halvvägs, så det har gått fort!

Själv gick jag hem tidigare från jobbet inatt och sov 10 h tills jag vaknade av klockan, i vanlig tid... Är dock inte mycket piggare ändå så jag ska inte jobba alls inatt. Vill verkligen bli av med den här förkylningen nu!

• Eva Marianne

Majsanna: skönt att höra att du får hjälp! Speciellt med din sjukdom, för att må inte må bra är inte alls kul! Du har ju nu hållt uppe så länge med medicinen också så jag förstår att det måste kännas enormt jobbigt. Så bra att de var extra tillmötesgående och förmodligen kommer hjälpa er i bebisverkstaden tidigare, också. Då kanske ni kan få svar och vad som krävs för att lyckas, betydligt fortare!

MimmiP: jodå, visst går det att läsa!

Jag har nu surfat runt lite och funderat och är det alltså så, att om man inte får/gör ett VUL så får man vänta ända till RUL för att verkligen veta hur det är ställt med den lill* i mage? Dit är det ju vääääldigt länge, känns det som! Med tanke på att jag nästan inte känner några symptom förutom vad det gäller vad jag känner (och definitivt INTE känner) för, att stoppa i munnen, blir man ju orolig för hur det står till därinne... Har iofs inte haft vare sig några smärtor eller blött det minsta så jag är inte jätteorolig att något MF är på g lr så men det är ju så mycket som kan hända! Det enda jag har som bekräftelse är ju gravidtestet, liksom. Att inte egentligen veta något på 18 veckor, känns ju otroligt osäkert.

• Eva Marianne

FlakeZ: tack för svaret! De flesta nyblivande mammorna har väl spekulerat i detta genom åren förut så det är väl bara att hoppas och tro på det bästa. Vad som än händer, händer ju oavsett vad man gör så t ex ett MF är inget jag är "livrädd" för. Men ändå, man vill ju veta... Allra helst skulle man se in i framtiden till bortom förlossningen t o m så man bara kan luta sig tillbaka och njuta, sen.
    Jag blir bara så konfunderad över att det är så "lätt" (hittills) att vara gravid. Vissa (t ex bara i den här tråden) har ju haft massor av krämpor och känningar från dag 1 typ och jag lever i stort sett som vanligt. Men jag vet ju också att det finns folk som inte ens vetat att de varit gravida förrän långt fram i månaderna. Dessa kan ju knappast heller ha haft några speciella krämpor, kan tänkas.

Blä, nu får det allt ge sig med det här snöblasket

• Eva Marianne

Rauur: om du håller dig till vanliga smileys så fattar nog alla! Får erkänna att jag inte riktigt heller ser ansiktet i dina tecken. Men trodde att jag inte var tillräckligt "inne" för att hänga med i allt...

Tack för stödet, Kallo och Mimmi P! Det känns ännu tryggare nu när jag har två så "nära" i min bekantskapskrets (eller vad man ska kalla detta ) som upplevt detsamma som mig vad det gäller icke-gravidsymptom. Givetvis är jag glad att vara utan allt elände som kan drabba en, tro inget annat! Men man blir ju fundersam... Min stora "säkerhet" (hur säker man nu kan vara) är att jag inte har haft några som helst blödningar och det är väl mer eller mindre en "garanti" för att allt är som det ska, antar jag. Som nån annan skrev här i nåt forumsämne, så lär inte det som finns i magen försvinna helt obemärkt när man väl kommit en bit framåt i graviditeten.

Kanelbulle: förstår om du är lite nervös, men jag är säker på att allt är precis som det ska! Ha det så bra på VUL:et (eller vad det nu blir).

• Eva Marianne

Hej, Gustafssons! Det var länge sedan, men kul att se att du är tillbaka!

Du bör kasta ett öga på listan, den innehåller många glada nyheter

Kan bara svara för mig själv angående hälsan och den är väl sådär, med tanke på att jag sitter hemma istället för att jobba, pga en envis förkylning.

Kul med köns-UL! Vad har ni för namnförslag på det ena och andra?

• Eva Marianne

Här är den mest uppdaterade listan:

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08, Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs

GRAVIDA
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!