Inlägg från: Eva Marianne |Visa alla inlägg
  • Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Jag beställde dem precis och eftersom klockan inte är 17 än, skulle de skickas samma dag stod det. Vet dock inte om det gäller även på helgen? Hur som helst, så senast på tisdag om jag förstod det rätt...
    Beställde en drös ÄL-test samtidigt. Om det blir minus, är det ändå läge att börja med såna och när jag ändå beställde, tyckte jag det var lika bra med tanke på frakt etc. Blir det ett plus nu, är ÄL-testerna självklart ett helt onödigt köp men de kronorna betalar jag i så fall gärna
    Valde ett sånt testa-tidigt RFSU-test och ett annat som också kunde känna av redan 4 dagar innan BIM. Så blir det minus på något av dessa, lär det ju definitivt vara minus

• Eva Marianne

Oj, Henlin, du verkar ha gott om energi!
    Vad jag har hört spelar det ingen roll vad man gör, bebisen kommer när den har tänkt att komma oavsett. Men du får ju fint i huset iaf

Ingen mens och inga tester idag... Minst en dag till får vi alltså vänta med spänning, som nu börjar bli ganska stor även för mig även om jag fortfarande dämpar den med blandade känslor för hur jag känner mig.

Kanelbulle: vi hann aldrig leta efter Lager 157 men med alla reor i din stad så var jag nöjd med shoppingen ändå

Lilla jag: lider med dig! Har själv aldrig haft riktig magsjuka i mitt liv och det är jag oändligt tacksam för!

Serafine: välkommen tillbaka! Förstår om du varit depp ett tag men du gör rätt i att tänka postivit och på annat också. Det går bara inte att bara gå runt och tänka på bebisverkstad hela tiden, nu när vi har kämpat så länge. Det förtär en!

• Eva Marianne

Bra sammanfattat, Virra! Ingen kunde nog gjort det bättre. Nu har Serafine och vi andra, verkligen koll på allt!

• Eva Marianne

OMG!!! Testet var positivt!!! Jag ska bli mamma :) :) :) Helt ofattbart, jag var verkligen inställd på att det skulle bli ännu ett minus...

Det är inga som helst tveksamheter med testet, heller. Direkt när jag förde ner stickan i urinet kom de två strecken upp, jättestarka båda två. Eventuellt skulle det inte synas förrän efter 5 min.

Oh, shit, liksom... Nu är det på riktigt... Det är ju nåt helt annat...

Blir mamma i juli -09!
  • Eva Marianne

Henlin: det är ok, du kan släppa ut bagaget nu! Jag tar över, och det med glädje!

Flake Z: kul att se att du är tillbaka! Livet stannar verkligen upp vid ett dödsfall i närheten av en. I såna lägen är det inte mycket annat som är viktigt.

Tack till alla gratulationer förresten! Är fortfarande chockad och skakar, men det börjar gå in...

Har berättat för maken också och han blev såklart jätteglad. Han har redan visat mig en artikel (från FL-tidningen, faktiskt) om hur man ska värma bröstmjölk på rätt sätt... Det känns bra att kunna dela det här med honom och er, så jag inte är ensam om alla tankar och känslor. Resten av världen lär ju få vänta med vetskapen ännu några veckor.

Jag ska ringa BM så fort jag får möjlighet. Jobbar ju natt så det där med tidiga telefontider är inte riktigt min grej... För det här med när barnet egentligen blev till är ju inte så lätt att veta med min oregelbunda cykel. Beräknar min ÄL till ca 1 november vilket i så fall ger ett BF-datum på 24 juli. En riktig högsommarbebis, alltså

Blir mamma i juli -09!
  • Eva Marianne

Uppdaterar och skriver in mig OVANFÖR strecket

Nu är det er tur, Rauur, Majsanna och Serafine!

GRAVIDA
    Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland

I VÄNTAN PÅ +:

Rauur: ÄL ca 14-15/11, BIM, Nångång i början av dec. 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL ?, BIM ? försök 2 efter mf, försök 6 totalt

• Eva Marianne

Flake Z: finns inga bra ord men vi tänker iaf på dig!

Lillajag: Härligt med halvvägs! Hoppas inte du känner något oroväckande nu, bara...

Majsanna, Rauur och Serafine: Tro mig, när jag säger att jag också, aldrig trodde att jag skulle hamna ovanför strecket! Men, nu är jag ju där ändå! (Och hoppas hänga kvar, också). Er tid kommer, förr eller senare! Det låter klyschigt men till sist stämmer det in och den dagen (som min gårdag) är värd att vänta på!

Henlin: jobbigt att bara vänta och vänta! Så tråkigt!

Nu när jag vet att jag har nåt i magen behöver jag inte spekulera i om det känns som det känns, för att det kanske är nåt. Förmodligen beror det mesta som är konstigt i min kropp, faktiskt just på den lilla millimetersindividen i min mage Det är rätt coolt!
    Hade jag inte plussat igår, hade jag varit övertygad om att jag hade haft mens fast utan att blöda. Magen kändes som en ballong och ont precis som mensvärk, hade jag. Men, som sagt, nåt blod kom det ju inte
    Har ringt BM nu men inte fått nån tid än. Det gäller att hitta en som både jag, maken och BM kan på och det är nog inte alltför enkelt...

Blir mamma i juli -09!
  • Eva Marianne

Jo, jag tror att jag har smält det. Även om det fortfarande är ganska ofattbart. Hela livet förändras efter att ha kissat på en rosa/vit liten pinne, liksom. Tur att det är några månader kvar att verkligen ställa in oss på så vi hinner med lite bättre. Tänk, om bara ett år sitter man (förhoppningsvis) där med en liten bebis i famnen... Jisses!

Skönt att höra att vi inte behöver vara orolig för dig, Lilla jag. Inga fler dåliga nyheter vill vi ha i den här tråden!

Blir mamma i juli -09!
  • Eva Marianne

Härliga ord, Lillajag! Jag längtar...

BM ringde upp nu, nyss! Det var snabbare än jag trodde. Men bara bra att kunna få komma dit och "komma igång" så fort som möjligt. Beroende på när maken kan blir första hälsosamtalet redan på tisdag eller tisdagen därpå. Så kul, ska det bli!

Blir mamma i juli -09!
  • Eva Marianne

Klart du får klaga, Kanelbulle! Jag har varit medveten om min graviditet i två dagar och tycker redan att det periodvis är hemskt! Ändå har jag inte kräkts något än, vilket jag stundtals bara väntar på att jag kommer göra, när som helst...
    Min undring är hur en SÅ liten "sak" kan orsaka SÅ mycket växtvärk, redan... Ändå vet jag som sagt att det säkert bara är början.
    Det värsta för mig är att jag mår som värst på jobbet. Hemma känner jag än så länge, oftast ingenting. Där funderar jag tom på om jag har inbillat mig alltihop. Men så kommer jag till jobbet och kan gå med illamående-känslor upp i halsen och en mage som känns som jag vet inte vad, men stor iaf, plus värsta "mens"smärtorna. Som man dessutom inte kan ta någon värktablett för att få bort... Jag är vecka 5, liksom! Hallå, det är 35 veckor kvar!
    Samtidigt är det ju det här man har önskat sig så hett och det är klart att det är så, fortfarande. Men när man mår som man mår sämst, måste man bara få klaga! Jag kan inte låtsas att jag mår bättre än nånsin, om jag knappt orkar hålla mig uppe...

Lightfish: såg att ditt illamående kommit tillbaka. Så tråkigt! Där har jag egentligen en till anledning till att vara tyst som en mus om mina egna "problem"...

Kanelbulle (igen): ha det så kul ikväll! Det brukar ju vara nåt annat när man är ute med kompisar så du håller säkert igång! Imorgon lär du ju säkert vara trött så det räcker, däremot...

Disa D: du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du blev sjukskriven! Det blir man inte i första taget i dagens sjukvårds-Sverige så blev du det, finns det garanterat fog för det. Njut av att kunna göra allt du behöver i din egen takt, nu!

Mimmi P: känns det bättre för er nu eller är du/ni fortfarande mer eller mindre nere i en svacka?

I min mage bor nåt litet som växer och gror (L)
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!