• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Eva Marianne

Virra: nej, BM gjorde inget med oss utom att prata. Proverna jag ska lämna (både blod och urin) är till för de vanliga testerna de gör, blodgrupp etc. Men hon (BM) sa att eftersom vi redan testat och jag inte blött eller haft väldigt ont, samt hade mina grav-symptom, så är jag säkert gravid!
    Det jag skulle vilja ha gjort är test av HCG-halten för att se om den ökat som den "ska" för att på så sätt få bekräftat att jag inte har ett MA (vilket jag inte tror, men det är ju så jobbigt att man ju aldrig vet om att man har det förrän efteråt).
    Men, men. Fler än jag har ju varit gravida och gått hos BM här på min ort genom åren, kan jag tro. Så det lär väl förhoppningsvis funka oavsett extratester eller inte.

Går in i v 10 imorgon och det känns som en liten milstolpe, då jag har hört att man allra oftast får MF under veckorna till och med 9. Sen är det 10-12 kvar men risken ska då vara nåååågot lite mindre, enligt denna utsago.

Vi var och småtittade på barnavdelningen på varuhuset förut. Kanske i tidigaste laget att börja handla nåt men synd är det att vi inte är längre gånga, då de hade en kanon-kombibarnvagn, helt ny, för bara 2.000 kr!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Lillajag1979

Uhh, vilken natt jag har haft.. Jag har plågats av mardrömmar av förlossningar och massa sånt runt omkring. Men så är det ju... Har sån ångest.

• Mimmi P

Rauur, inte är det två inte, men det är svårt att veta när man inte vet hur du såg ut innan.
    Såg att du födde på Södertälje BB förra gången, var det bra? Det är där det är tänkt att jag ska föda.

• Rauur
    Mimmi P skrev 2008-12-20 13:57:23 följande:
    Rauur, inte är det två inte, men det är svårt att veta när man inte vet hur du såg ut innan.Såg att du födde på Södertälje BB förra gången, var det bra? Det är där det är tänkt att jag ska föda.
    Haha näe det vet jag av bara magkänslan:P För så stor är jag nämnligen inte:) Men alla som ser magen tycker att det ser ut som två där inne.
    Dom må vara blind:P

Det var underbart att föda på Södertälje!
    Alla mina vänner som har fött där har tyckt det var jätte bra:) Synd bara att en annan inte fick rummet med badkaret:P En kompis låg i det rummet, var skit mysigt!

Näe men det var jätte mysig personal och man vart så bra omhändertagen!
  • lightfish
    Rauur skrev 2008-12-20 11:01:37 följande:
    Igår la jag in 2 nya magbilder, förstår inte att folk tror att det är två st där inne! Är jag verkligen så stor?
    Alltså, du har lika stor mage som min vän som väntar tvillingar . Men å andra sidan: man är ju oftast lite större den andra graviditeten.

Själv var jag hos BM igår och jag hade bara gått upp 1.5kg sen inskrivningen i v.8 och igår var jag i 23+6, alltså slutet av v.24. Men så har jag ju mått som jag gjort . Sen låg magen på den övre kurvan: 26 i magmått. Idag är jag i v.25 .
  • Mimmi P

Rauur, låter ju jättebra, ska försöka sno åt mig rummet med badkaret :).

LF, eftersom magen växer behöver du nog inte oroa dig för vikten, det som händer är ju att du går ner vilket iofs är jobbigt men bebisen verkar ju må bra iallfall. Jag hade gått upp ca 4,5 kg i den veckan vilket ju inte är jättemycket heller och då har jag knappt mått illa överhuvudtaget och mumsat alldeles för mycket onyttigheter så det ör ju inte säkert att du gått upp så mycket mer även om du mått bättre. Många verkar börja sin viktuppgång först runt den veckan. Men det är verkligen tråkigt att du inte verkar bli bättre! Hur såg de andra värdena ut? 

• Rauur
    lightfish skrev 2008-12-20 14:35:27 följande:
    Alltså, du har lika stor mage som min vän som väntar tvillingar . Men å andra sidan: man är ju oftast lite större den andra graviditeten.

Ah jo det har jag försökt att få in i dom som sagt att jag är stor, men de enda dom säger är "jaaajaa, vi får se på ultraljudet!"
    Envist folk.

Inatt låg jag och spydde så jag spräckte blodkärlena på ögonlocken:(

Känner mig riktigt snygg i mina lila/röda prickar som är ööverallt!

Första gången jag spyr dock, hoppas det blir den sista!

Hur mår du nu LF?

• v i r r a

Rauur: Äsch! Strunta i vad folk säger! Jag har fått höra hela graviditeten att jag är såååå stor, att det måste vara tvillingar etc etc etc. Bla bla. Jag tror folk är allmänt fascinerade av magar överlag.

Eva Marianne: Din BM är säkert mycket ruttis Det besök du var på låter som mitt första med undantag för att jag kissade i en plastmugg. Blodprover tog vi senare. Något HCGprov i blodet tror jag inte du får... och behövs det verkligen? Urinprov räcker fint och jag får för mig att det är minst lika säkert. Visar det + hemma så visar det + hos bm och säkrare än så blir det inte. Och det där med barnvagn... klart det är lite tidigt men jag vet att jag också tänkte så och sen blev det inte av förrän nu Vi har tur om vagnen kommer innan bebisen...

AMS: Det är spännande att graviditeter är så olika... jag HOPPAS att jag kommer må bättre nästa gång.

• AxelOlivia

Idag har vi varit och gjort bort julhandlingen. Vi var där redan just efter åtta när de öppnat och det var skönt. När vi var klar vid halv tio så började det komma mycket folk. Är så skönt att vara ledig nu och få ta det lugnt och vila kroppen. Det behövs verkligen. :)

Raur: Tycker inte att din mage är onaturligt stor. Det syns ju fortare med andra barnet och allra helst när det bara är några år emellan.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!