• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Kallo

Majsanna: Tråkigt med besöket! Håller tummarna på att de kan ta in dig fort. Kan du annars fråga om hjälp från din andra läkare, att han/hon stöter på KK? Min pappa har fått reumatism, min farmor hade det oxå, så jag har börjat läsa på om sjukdomen mer och mer.

Mimmi P: Jag har samma tanke som dig, sy bebislakan och pålakan av våra gamla. Måste iväg och köpa bebistäcke först så jag vet hur stora jag skall sy dem.

Här jobbas det febrilt med vår övervåning. Det enda som saknas i vårt sovrum och i bebisen sovrum är tak/golvlister samt fönsterfoder.I tvrummet har vi kvar samma som sovrummet samt har vi inte lagt golvet där ännu. Idag kaklar maken och vår snickare toaletten, det blir såååå fint! Känns som vi ser ett slut på vårt 2 årsprojekt.

• Kallo
    BejbyBoo skrev 2008-12-26 11:40:50 följande:
    Hej alla,tittar in som snabbast. BF idag och lite pirrigt känns det måste jag säga! Dock inga tydliga känningar att något är på G. Det kommer och går. Bara att fortsätta att vänta och se!God fortsättning till er alla!
  • Kallo

Spännande!!

BejbyBoo skrev 2008-12-26 11:40:50 följande:
    Hej alla,tittar in som snabbast. BF idag och lite pirrigt känns det måste jag säga! Dock inga tydliga känningar att något är på G. Det kommer och går. Bara att fortsätta att vänta och se!God fortsättning till er alla!
  • majsanna

Lägger in mina nya datum. Jobbigt att vi nu på tvåsiffrigt försök

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08, Örebro

GRAVIDA
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

• Catt

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro

GRAVIDA
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

• A L T A

Hej! Hoppas alla haft en bra jul.
    Tråkigt majsanna att mensen dök upp igen.

Själv har jag haft en jättebra jul o än är den ju inte över för min del.
    Men börjar bli sjukt nervös inför måndagens ul.
    Är livrädd att de hittar något där inne som inte är vid liv.
    Fick ju en ny blödning kvällen före julafton som varade ca 1 dygn. Inte alls mycket men tillräckligt för att man ska bli livrädd.
    Kommer vara som ett nervvrak på måndag som det känns just nu. Hur ska man kunna sova på söndag?

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-12-27 00:33:13 följande:
    Hej! Hoppas alla haft en bra jul.Tråkigt majsanna att mensen dök upp igen. Själv har jag haft en jättebra jul o än är den ju inte över för min del. Men börjar bli sjukt nervös inför måndagens ul.Är livrädd att de hittar något där inne som inte är vid liv. Fick ju en ny blödning kvällen före julafton som varade ca 1 dygn. Inte alls mycket men tillräckligt för att man ska bli livrädd. Kommer vara som ett nervvrak på måndag som det känns just nu. Hur ska man kunna sova på söndag?
    Oh fy va jobbigt... Men det kan ju vara så... Vissa blöder ju under graviditeten och föder friska barn ändå. Men jag förstår mycket väl din oro. *bamsekram* Det ska nog gå bra ska du se. Visst har du väl grav symtomen kvar?

Själv ska jag på aurorasamtal på måndag. Sen på tiddag blir det besök hos barnmorskan. Börjar bli tätt mellan bm-besöken nu
  • Mimmi P

Majsanna, i den här tråden var det nån som efterfrågade gravida med reumatism att dela erfarenheter med, vet inte om du sett den eller är intresserad. Lägger in länken iallafall.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m38936145.html

Kanelbulle, förstår att du är nervös men allt är nog bra. har du koll på vilka veckor du blödit i? En del blöder ju ung samma veckor som de skulle haft mens hela graviditeten, du kanske är en av dem? Kläckte ni nyheten för familjen eller höll ni på det till efter ul:et?

Lillajag, skönt med aurorasamtal, hoppas att det hjälper.

Jag ska också till BM på tisdag, får se vad hon säger om att fortsätta jobba eller inte. Jag blev bara sjukskriven till den 19 dec till att börja med, sen skulle jag återkomma. Jag mår ju bättre nu när jag är hemma och vilar men får se om hon tycker att jag kan testa att gå tillbaka till jobbet. Börjar kännas fånigt dock, det handlar om 6,5 vecka, jag hade ändå tänkt gå hem 2 veckor innan så 4,5 vecka. Får väl se vad hon säger.

Idag ska vi på profylaxkurs. Hoppas den är bra.

• Kallo

Mimmi P: Kul med profylaxkurs! Du får berätta efteråt. Vi skall på en sån kurs nästa söndag.

Jag har senaste veckan fått domningar i händerna på nätterna, jättejobbigt att vakna och händerna känns som två stora bollar. Har läst lite om det nu på nätet och tydligen är det vanligt bland gravida något som kallas karpaltunnelsyndrom.

• A L T A

Jag vet att de är vanligt med blödningar o att det inte behöver betyda att det är någon fara. Läste att man kunde få blödningar av moderkakan om den låg långt ner o är ju precis i veckorna som den tar över så kan ju vara det.
    Jag blödde i mitten av vecka 8 och i början av vecka 13.
    Längtar samtidigt till måndag men känner också skräck. Allt beror ju på vad man får för besked.
    Har fortfarande kvar grav.symtomen så de borde ju vara positivt.
    Men de är bara att vänta o se o hålla tummarna.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!