• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • majsanna

Får du mycket besvär så kan en arbetsterapeut hjälpa dig med handledsskydd som kan användas på natten och även på dagen ifall besvären även förekommer då. De brukar ha bra effekt. Hos arbetsterapeuten kan du även få träningprogram för händerna som kan minska svullnaden och hon/han ger även råd på vad du ska undvika tex. bära tungt.
    Märks det att jag är arbetsterapeut eller

Kallo skrev 2008-12-27 10:55:09 följande:
    Mimmi P: Kul med profylaxkurs! Du får berätta efteråt. Vi skall på en sån kurs nästa söndag. Jag har senaste veckan fått domningar i händerna på nätterna, jättejobbigt att vakna och händerna känns som två stora bollar. Har läst lite om det nu på nätet och tydligen är det vanligt bland gravida något som kallas karpaltunnelsyndrom.
    MimmiP: Tack för länken. Den ska jag kika på.
  • AxelOlivia

majsanna skrev 2008-12-27 12:12:11 följande:

Får du mycket besvär så kan en arbetsterapeut hjälpa dig med handledsskydd som kan användas på natten och även på dagen ifall besvären även förekommer då. De brukar ha bra effekt. Hos arbetsterapeuten kan du även få träningprogram för händerna som kan minska svullnaden och hon/han ger även råd på vad du ska undvika tex. bära tungt. Märks det att jag är arbetsterapeut eller
    Jag har gett samma råd i en annan tråd. ;)
  • Kallo

Tack för tipsen! Skall hålla koll på detta och se hur det känns. Just nu är det bara på nätterna och ingenting på dagen. Kan fortfarande ha mina ringar, (har börjat ta av mig dem på nätterna) men jag känner mig inte direkt svullen.

majsanna skrev 2008-12-27 12:12:11 följande:
    Får du mycket besvär så kan en arbetsterapeut hjälpa dig med handledsskydd som kan användas på natten och även på dagen ifall besvären även förekommer då. De brukar ha bra effekt. Hos arbetsterapeuten kan du även få träningprogram för händerna som kan minska svullnaden och hon/han ger även råd på vad du ska undvika tex. bära tungt. Märks det att jag är arbetsterapeut eller
    MimmiP: Tack för länken. Den ska jag kika på.
  • Rauur

Hallå och god fortsättning på er!

Här har julen vart jätte bra! Många fina klappar och god mat!
    Lite synd dock att man inte fick i sig speciellt mycket :(

Illamåendet är riktigt jobbigt just nu, känner mig konstant äcklad varje dag.
    Får tvinga i mig någonting att äta jämt, för bara jag får i mig något så brukar illamåendet ge mig sig lite iaf. Men det är inte mkt som passar =/
    Och så kommer mitt riktiga illamående på eftermiddagen och kvällen, då har spyan upp i halsen - men ändå kan jag inte spy!
    Har lyckats nästan en gång att spy, men då höll jag på att kvävas kändes det som!
    Jag hade tillochmed sprängt blodkärlen på ögonlocken!

Jaja, nog om det. Det värsta är ändå att min ångest har kommit tillbaka :(
    Vad jag har fasat för detta! Får ta och prata med BM då jag ska ringa dit för inskrivning.

Hualigen..

Tråkigt majsanna att mensen kom! Jävla skit. Får hoppas att ni får en utredning på detta så att du också får hamna ovanför strecket !

• lightfish
    Majsanna
    Det var ju bara tomten som skulle komma ju.... Men hur som helst, nu är det som det är. Hoppas du får komma till Kvinnokliniken snarast!

Mimmi P
    Berätta gärna mer om profylaxkursen, vi är lite sugna... (du bor ju också i Sthlm eller hur?)

Rauur

Jag vet precis hur det är...förutom att jag spydde upp precis ALLT som jag ändå fikc i mig i början. Gick ju ner 3 kg trots att jag fick Lergigan Comp och Lergigan mot illamåendet: problemet är ju bara att jag måste ta dem med mat annars mår jag ännu mer illa så.. lite av en paradox. Ta upp ditt illamående med barnmorskan!

För min del har det varit helt ok över julen, vi var ju på Tittut på måndagen (22/12) och det var underbart att se vår lilla William. Fick till och med se honom le! Sen följde två dagar av julklappsinhandling... (lagom mängd) samt granklädning . Har "bara" spytt varannan dag *hurra* men på juldagen vaknade jag kl 5 av att jag behövde spy och det har ju inte hänt på riktigt länge... . Nåja, nu ska jag försöka baka lussebullar: verkar inte som om  jag lyckas så bra...
  • Rauur
    lightfish skrev 2008-12-27 19:13:47 följande:
    RauurJag vet precis hur det är...förutom att jag spydde upp precis ALLT som jag ändå fikc i mig i början. Gick ju ner 3 kg trots att jag fick Lergigan Comp och Lergigan mot illamåendet: problemet är ju bara att jag måste ta dem med mat annars mår jag ännu mer illa så.. lite av en paradox. Ta upp ditt illamående med barnmorskan! För min del har det varit helt ok över julen, vi var ju på Tittut på måndagen (22/12) och det var underbart att se vår lilla William. Fick till och med se honom le! Sen följde två dagar av julklappsinhandling... (lagom mängd) samt granklädning . Har "bara" spytt varannan dag *hurra* men på juldagen vaknade jag kl 5 av att jag behövde spy och det har ju inte hänt på riktigt länge... . Nåja, nu ska jag försöka baka lussebullar: verkar inte som om  jag lyckas så bra...
    Jobbigt du måste haft/har det :S
    Grejen är att jag har ju inte spytt ännu. Och ibland så känns illamåendet nästan som bortblåst. Men får hoppas att det försvinner snart!
    Har ju till v14 på mig om man ska jämföra med förra gången:P Fast det har vart HELT tvärtom.

Med Emanuel spydde jag varje dag, oftast på morgonen. på kvällen mådde jag prima.

Kan tro att det var underbart att få se honom! Jag längtar tills vi får gå på rutinet!
    Svägerskan var på deras rutin ul några dagar innan jul och GUD vad avis jag var:P
    Lycka till med lussebullarna!
  • BejbyBoo
     För min del har det varit helt ok över julen, vi var ju på Tittut på måndagen (22/12) och det var underbart att se vår lilla William. Fick till och med se honom le! Sen följde två dagar av julklappsinhandling... (lagom mängd) samt granklädning . Har "bara" spytt varannan dag *hurra* men på juldagen vaknade jag kl 5 av att jag behövde spy och det har ju inte hänt på riktigt länge... . Nåja, nu ska jag försöka baka lussebullar: verkar inte som om  jag lyckas så bra...
    Vad härligt! Förstår att ni är glada!
    Här hemma går vi också och väntar på att få se vår lill*, men på riktigt förståss!!

BF+1 idag, mycket SD och en och annan oregelbunden värk, varit på toaletten (för nr 2, ursäkta infon) 2 gånger idag mot vanliga varannan dag och mycket tryck i bäckenet. Känns som att det börjar bli på G. Men jag hoppas innerligt att bebis inte kommer imorgon - då är det MIN födelsedag och den vill jag helst inte dela!
    Samtidigt tänker jag att det inte är långt kvar till 2009 nu och att den gärna får stanna inne. Men jag är ju sååå otålig nu!!!
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Yinsan

FlakeZ, med den detaljerade infon så tror jag tyvärr inte att du klarar dig till nästa år men hoppas att ni får var sin födelsedag iaf, annar kan du ju inte få en bättre present själv imorgon en din aldeles egen bebis! Önskar dig stort lycka till!!!

• BejbyBoo
    Svar på #878
    Nej precis! Bättre present går ju inte att få!
    Men jag är en sådan där människa som älskar att fylla år och att fira, så jag ser hellre att vi får varsin dag, så kan vi fira varsin födelsedag istället!
    Menmen, bebis kommer när bebis kommer!
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Lillajag1979

MajsannaDet var ju bara tomten som skulle komma ju.... Men hur som helst, nu är det som det är. Hoppas du får komma till Kvinnokliniken snarast! Mimmi PBerätta gärna mer om profylaxkursen, vi är lite sugna... (du bor ju också i Sthlm eller hur?)RauurJag vet precis hur det är...förutom att jag spydde upp precis ALLT som jag ändå fikc i mig i början. Gick ju ner 3 kg trots att jag fick Lergigan Comp och Lergigan mot illamåendet: problemet är ju bara att jag måste ta dem med mat annars mår jag ännu mer illa så.. lite av en paradox. Ta upp ditt illamående med barnmorskan! För min del har det varit helt ok över julen, vi var ju på Tittut på måndagen (22/12) och det var underbart att se vår lilla William. Fick till och med se honom le! Sen följde två dagar av julklappsinhandling... (lagom mängd) samt granklädning . Har "bara" spytt varannan dag *hurra* men på juldagen vaknade jag kl 5 av att jag behövde spy och det har ju inte hänt på riktigt länge... . Nåja, nu ska jag försöka baka lussebullar: verkar inte som om  jag lyckas så bra...
    Åh, mysigt!

Och jag ser att ni valt namn... Vi med. Våran son ska oxå heta William!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!