• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Mimmi P

Majsanna, förstår att det känns motigt men ge inte upp!!

Kanelbulle, min mage syntes egentligen först efter v 20, innan var det bara jag som såg magen när kläderna inte var på. Det var segt att vänta på magen då, det var ju liksom en bekräftselse på det hela, nu önskar man istället att den var lite mindre.

Mars2007, ni håller verkligen tempo! Vi byggde vårt hus för 3,5 år sen och vi är fortfarande inte klara med sista rummet. Men eftersom det ska bli lillens rum så är det tänkt att det ska målas, tapetseras och läggas golv där i mellandagarna.

• v i r r a

Hu. Inte konstigt alls att det är tungt.

KRAM och god jul!

majsanna skrev 2008-12-21 17:56:03 följande:
    Länge sen jag skrev nu, men jag har varit inne och läst dagligen. Har inte haft lust att skriva nåt då det här är helt dött. Tror inte ens att jag haft nån ÄL den här månaden. Detta verkar helt hopplöst och det känns som det inte är nån mening att fortsätta. Mannen, katten och jag får väl vara en lite familj i alla fall. Vi får väl bli såna som samlar frimärken eller nåt. Målet just nu är att vi är en till i familjen till nästa jul. Då har vi tre försök till på oss att lyckas. Hoppas ni alla har det bra så här dagarna innan jul och om jag inte skriver nåt innan jul så vill jag önskar alla en riktigt god jul!
  • Lillajag1979

Förstår att det känns tungt! *bamsekram*

Jag vill passa på att önska er ALLA en riktigt God Jul!! Vet inte om jag hinner kika in här innan....

Kram på er alla och TACK för att ni finns!

• A L T A

Jag vet att jag inte ska oroa mig. Den kommer när den kommer. Försökte lägga in en bild som jag tog igår men det funkar inte. Vet inte vad som är fel. För det är rätt storlek o allt.
    Men den vill väl inte visa min fläskiga magen :)
    Imorgon är det en vecka kvar till vi får se pyret. Längtar!

• majsanna

God Jul på er alla.
    Nu åker vi till landet och blir kvar där till på fredag. Sedan är det kakling och tapetsering som gäller.

Hoppas alla får en härlig jul.
    Håll gärna ett tumme för mig att jag slipper få besök av mer än av tomten...

• Mars2007

Skickar en massa styrkekramar till dig Majsanna!! Håller tummarna för att ni lyckas nu!

Igår kväll när jag satt och slog in de sista julklapparna slog det mig... vi har ju inte köpt något till Elias!!! Köpte ju inget i förväg eftersom vi inte visste om det var en kille eller tjej och sedan har det bara rullat på... inte ens när jag införskaffade de sista som var kvar tänkte jag på det... så nu har varit en sväng på stan och köpt lite till honom oxå... vilka föräldrar han har.. inte undra på att han har lite magknip..

I övrigt har jag varit runt och köpt färg och lite tapet till huset. Sambon har lagt golv och barnrummen är nu tapetserade med "återställaren". Nu är jag hemma med Emma så hon får sova lite men de skulle nog måla ett rum med första strykningen idag. Det tar sig!!! Hade tänkt att ta med kameran och fota lite så jag kunde visa er lite men det glömde jag givetvis!!

Var förresten på BVC med Elias igår. Han är 1 månad nu!! Helt otroligt! Han hade gått upp 300 g till!! Och det är på 5 dagar (!!!), sköterskan sa att de är nöjda om de ökar 150 g per vecka... i denna takt kommer han snabbt att väg mer än Emma!! Jag menar först ett halvt kg... sedan 350 g och så 300 g till nu... han får kanske gå med farmor och farfar på Viktväktarna sedan...

Om jag inte tittar in igen så vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL!!! Hoppas Majsanna får ett stort fint plus i en av sina klappar!

• A L T A

Vill också önska en riktigt GOD JUL!
    Imorgon släpper vi den stora nyheten. Ska bli spännande att se allas miner

• Eva Marianne

Håller tummarna och hoppas verkligen att det lyckas för er nu, Majsanna! Men du får aldrig ge upp, även om jag också förstår att det verkligen börjar kännas tungt nu. Nån gång (förhoppningsvis nu) är det er tur också!

Själv var jag på VC och lämnade 9 rör med blod tidigare under fm. Skönt att få det gjort! I övrigt känner jag mig fortfarande helt ok utan några större krämpor. Min smak/avsmak för olika saker har avtagit någorlunda vad det gäller vissa saker (t ex choklad, som jag nu tack och lov tycker är gott igen!). Dock får jag verkligen kväljningar bara av doften av kaffe och det är ännu värre än förut. Men, men. Den drycken har jag redan klarat mig utan i några veckor så då går det väl resten av tiden också, om det så ska behövas.

Vi ska också berätta för min mans familj nu under jul. Dock gjorde svärmor ett oväntat besök häromdagen när alla graviditetspapper och tidningar från VC låg framme. Jag tror inte hon var så dum så att hon gick på att "det var nåt vi hittade i en tidning", med tanke på att hon själv jobbat på kvinnokliniken... Men, men. Hon får ju ändå bekräftelse på juldagen så whatever. Hon lär nog bli lika glad som de andra

Önskar er alla en riktigt GOD JUL om vi inte hörs något mer. Vi ska dock mest vara hemma och har redan fixat klart med det mesta, så det är inte omöjligt att det blir nån mer sväng här vi datorn under julhelgen.

Kram på er!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Mimmi P

God jul på er allihop!!
    Hinner inte läsa och skriva mer i allt julstök.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!