• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • AxelOlivia

Har lagt upp en ny magbild hur min mage växt. Finns under starka bilder för den som är nyfiken. :)

• Kallo

AMS: Jättefina bilder! Kul att du la ut från olika veckor i samma bild.

Rauur: Var får du föda nu? Gissar på att det kan vara en bit att åka.

I fredags var jag hos barnmorskan. Sista gångerna har jag legat på ett HB på mellan 130-125. Hon har inte ens nämnt något med järntabletter till mig. I fredags blev hon "jättechockad" över att jag inte åt några tabletter..... Men jag är av den sorten att jag inte stoppar i mig något om det inte behövs, framför allt om någon inte säger något till mig. Hon ville först inte ta något test, eftersom man inte gjorde det i vecka 28 men tillslut gjorde hon det ändå. HB't hade sänkts rejält och jag fick börja med tabletter. Det var väl tur i oturen att vi började prata om det. Vem vet hur annars jag mått i jul och nyårshelgen?

Hoppas alla haft en trevlig helg!

• Rauur

Ams: Jo jag försöker ju säga de till folk att man är större med andra barnet, men i helvete.

dom har bestämt sig för att det är två där inne! Haha. Men då skulle jag nog mått mkt sämre ska jag tro.

Jag VET dock att det bara är en där inne, för magen är helt platt på morgonen.

Kallo: Nu får jag föda på antingen Sollefteå BB eller Örnsköldsvik BB.

Och ja, till sollefteå ifrån oss är det 7 mil och till Övik äre runt 10 ska jag tro.

Så, dom lär nog inte skicka hem mig :P

Är faktiskt lite sur över att jag inte får föda på Södertälje..Det var så jäkla bra där!

Menmen! Får hoppas att Sollefteå och Övik är bra dom med.

• Lillajag1979

Jag tror jag hller på att få alla gravkrämpor just nu... Igår kom halsbrännan som ett brev på posten....

Nu har jag det inte lätt heller

En fråga. Vad får man äta för magmedicin när man e gravid??

• Mimmi P

Lillajag, tänker du på medicin mot halsbrännan? Apoteket tipsade mig om Gaviscon, den funkar bra för mig, men jag får bara halsbränna en del dar, antar att det beror på vad jag stoppar i mig.

För att hålla magen igång använder jag Lactulos.

• lightfish
    Lillajag1979 skrev 2008-12-21 11:29:43 följande:
    Jag tror jag hller på att få alla gravkrämpor just nu... Igår kom halsbrännan som ett brev på posten.... Nu har jag det inte lätt heller En fråga. Vad får man äta för magmedicin när man e gravid??
    Jag har hört att sötmandel ska vara superbra mot halsbränna men eftersom jag är allergisk mot nötter så kan jag inte prova det... Annars är det bara fråga på Apoteket, jag har Losec Mups, inte så många som är godkända för gravida.
  • A L T A

Usch, blir ju nästan orolig när man ser alla magar som folk har. Själv tycker jag fortfarande att jag bara ser svullen ut. Tycker inte de syns så jättemycket.
    Börjar ju bli väldigt orolig att de inte finns något där inne som växer. Vet att det är väldigt individuellt.
    Går in i vecka 13 imorgon.

• Mars2007
    Svar på #837
    När jag var in v. 13 syntes det inget på mig, jo, att man svullnade lite kanske framåt eftermiddag/kväll. Var på semester i juli, var då i v. 17 och då började det synas lite mer, speciellt när man var på strenden.. annars var det ingen som såg, så du kan nog vara lugn Kanelbulle!
  • Mars2007

Här är det fullt ös annars!! Är hemma med barnen för Emma sover (sen!!) middag, vårt sovrum och arbertsrummet är nu tapetserat och golv är lagt i sovrummet, kanske arbetsrummet oxå nu.. Taken är målade och förarbetet är gjort i barnrummen. På lilljulafton kommer killen som hjälper oss med tapetseringen igen så då kommer förmodligen tapeterna upp i barnrummen oxå, (en sådan där återställare för väggarna var inte så fina..) sedan ska det målas där inne plus att de ska få en varsin fondtapet. Så till nyår är förhoppnigsvis ovanvåningen klar! Med golv, nya dörrar, lister osv.. sedan blir det lite arbete där nere innan vi kan flytta in!

• majsanna

Länge sen jag skrev nu, men jag har varit inne och läst dagligen. Har inte haft lust att skriva nåt då det här är helt dött. Tror inte ens att jag haft nån ÄL den här månaden. Detta verkar helt hopplöst och det känns som det inte är nån mening att fortsätta. Mannen, katten och jag får väl vara en lite familj i alla fall. Vi får väl bli såna som samlar frimärken eller nåt.

Målet just nu är att vi är en till i familjen till nästa jul. Då har vi tre försök till på oss att lyckas.

Hoppas ni alla har det bra så här dagarna innan jul och om jag inte skriver nåt innan jul så vill jag önskar alla en riktigt god jul!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!