• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • AxelOlivia

Majsanna: Håller alla tummar och tår för dig nu. Och som jag skrev tidigare, du får gärna ta över mina gravidbaciller.

Vill gärna att lillan ska stanna kvar till nyår men efter det är det v 37 och då får hon mer än gärna komma ut. :P

För övrigt vill jag önska er alla en God Jul. Ni som redan fått era bebbar hoppas jag får en underbar första jul. Och hoppas även att ni som mår illa får behålla julmaten och att ni med stora magar får plats med allt gott. Och att ni som ännu inte fått erat plus, får det nu!

Kramar

• henlin
    god jul & ett gott nytt år önskar jag er alla!! hoppas att  kommer med många klappar!!

många kramar// lina, henrik, lukas och elise
  • lightfish
    Majsanna
    Förstår att det känns motigt och jag hoppas verkligen att det bara är tomten som kommer! Varma kramar! (även fast du läser det här först på fredag eller så)

God Jul allihop! Hoppas ni får en fin och lugn julafton och något ni verkligen önskat er!
    Varma julkramar till er alla!
  • Eva Marianne

God fortsättning till er alla!

Vi har just kommit hem från en trevlig kväll hos min mans familj, som fick den äran att bli berättade för om vad som väntar framåt sommaren. Alla blev bara glada (såklart) och svärmor hävdade att hon vetat om det länge, då det syns i mitt ansikte?!? Förstår inte alls hur det är möjligt att se sånt, men hon vet kanske vad hon pratar om efter 8 barnbarn...

Imorgon får vi besök av en av min mans bästa vänner. Då blir det party! Så vi har bestämt att han också får veta. Det blir väldigt svårt att komma undan varför jag inte dricker, annars. Kan knappast skylla på att jag kör, liksom...

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • majsanna

Tack för alla uppmuntrande tillrop. Tyvärr, tyvärr så hjälpte inte det. Igårmorse kom skiten så nu sitter jag här med mag-och ryggvärk. Igen!
    Den här månaden hade jag dock inte så stora förhoppningar då jag tror att jag inte hade nån ägglossning.
    På måndag kommer jag ringa Kvinnokliniken för att prata lite med dom om detta. Har ju nu 9 misslyckade försök bakom oss och min reumatologläkare tyckte ju att jag kunde få utredning även om vi inte hade försökt ett år än. Får se vad kvinnokliniken tycker.

Letar upp listan senare och uppdaterar mina datum.

Hoppas alla haft en bra jul. Nu ska vi ut och byta julklappar då vi fick lite dubbla julklappar. Det mest komiska var att min man och jag hade köpt precis likadan julklapp till varandra!!

• Mimmi P

Majsanna, vad tråkigt. Hoppas att du får komma till kvinnokliniken så ni får kolla upp er. Hur går det med reumatimen, har du väldigt ont? Låter verklingen inget kul!
    Roligt att ni köpt samma sak åt varandra :).

Eva Marainne, finns ju såna som verkar kunna se graviditeter innan man ens vet om det själv eller så var det önsketänkande :).

Jag fick ett presentkort på axelssons spa av min man i julklapp, ska boka deras spa-kur för gravida nu efter nyår, ska bli sååå skönt!

Idag ska maken börja jobba med bebisrummet, ser fram emot att få det klart. Har det mesta färdigt annars faktiskt trots att det är två månader kvar. Mest pga att jag är ett sånt kontrollfreak men nu är jag väldigt nöjd över det eftersom jag inte klarar av att gå i affärer mer än det absolut nödvändiga. Själv ska jag fortsätta sy bebislakan av gamla lakan.

Hoppas alla haft det bra i jul!

• BejbyBoo

Hej alla,
    tittar in som snabbast. BF idag och lite pirrigt känns det måste jag säga! Dock inga tydliga känningar att något är på G. Det kommer och går. Bara att fortsätta att vänta och se!

God fortsättning till er alla!

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • majsanna

Mimmi P skrev 2008-12-26 11:19:51 följande:

Majsanna, vad tråkigt. Hoppas att du får komma till kvinnokliniken så ni får kolla upp er. Hur går det med reumatimen, har du väldigt ont? Låter verklingen inget kul! Roligt att ni köpt samma sak åt varandra :). E
  • majsanna

Hoppas jag kanske ska vara på Mimmi P:s fråga också

Reumatismen är faktiskt just nu under kontroll. Sedan några veckor tillbaka så tar jag en ny medicin som jag kan använda tills jag får plus på stickan. Den medicinen sprutar jag in direkt i fettet i magen och den har en snabb effekt. Redan efter några dagar minskade min huvud-och nackvärk som jag har haft väldigt mycket besvär med. Även den feber och frossa som jag tidigare hade har i stort sett försvunnit. Ledvärk har jag inte så mycket så det är skönt att jag slipper.

Jag hoppas att de är förstående på KK så jag i alla fall får prata med någon om mina funderingar.

• Mimmi P

Majsanna, det låter ju jättebra. Men det skulle ju ändå vara skönt att få träffa nån.

FlakeZ, spännande!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!