• planeraren

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Det är väl sällan någon klagar över detta och dt vill egentligen inte jag heller göra, vill bara kolla om någon annan upplever detsamma.

Jag är i vecka 31 och bebisen rör sig så mycket! Sparkar och slår så det gör riktigt ont ibland. Men ännu inte på revbenen (tror jag?). Ibland sparkar den så snabbt att jag inte förstår hur det är fysiskt möjligt att _hinna_ vända med benen och kicka till igen. Känns precis som en liten elvisp i magen. Som om den får epilepsi nästan. Är det normalt?? Ska man bara vara glad att den lever och mår väl? Nån annan som tycker att den rör sig mycket?

Det är inte såhär hela dagarna men i intervaller och speciellt på natten när man ska försöka sova. Är ju helt hopplöst när man vaknar på natten och vänder sig. Ligger jag på sidan så blir den helt tokig.

Varför rör den på sig så mycket egentligen?

• Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen
  • mama mellitus

v 34,å d full rulle på tösen i min mage,trodde hon skulle lugna ner sig när d vart mindre om plats,men icke sa nicke...

• MFJG

Jag va på ul och BM sa att friska bebisar rör sig mycket..sjuka bebbar ligger stilla och spar på sin energi..

• SJ80
    MFJG skrev 2008-11-09 17:08:10 följande:
    Jag va på ul och BM sa att friska bebisar rör sig mycket..sjuka bebbar ligger stilla och spar på sin energi..
    ditt inlägg gjorde mig orolig,min bebis är väldigt lugn av sig visst han buffar och så,ibland får han in en fullträff...
    hur stilla ska dom va menade hon???
    ♥Tindra 020101♥ ♥Lillebror BF 16/2-09♥
  • MFJG

Oj va inte mening att göra någon orolig!
    Alla bebisar är olika och rör sig olika mycket..
    Men man ska inte vara orolig om man har en livlig bebis..
    Det var nog mer så hon menade..

Bebbarna har ju lugnare perioder också och sen blir det ju trångt därinne så då kan dem inte busa..

Alla bebbar är olika..Så länge bebis följer samma rörelse mönster och inte slutar röra sig helt så spelar det ingen roll om det är full rulle eller bara några enstaka buffar ibland..

Beror ju även på hur bebis ligger i magen var man har moderkakan osv..Så oroa inte dig i onödan..

• BenZaa

lill*n i min mage rör sig vääääldigt mycket. Igår fick h*n in en spark mot revbenen så det ömmade tills jag la mig.
    Ibland när h*n kommer igång så blir jag nästan irriterad, inte på bebisen utan på att det blir obehagligt med sparkarna. Och h*n kan hålla på länge!!
    Men jag är väldigt glad över att den rör sig så mycket som den gör. För då vet jag att den är i livet där inne. Vet många som knappt känner sparkar och dom blir så oroliga.
    Men att sparka mamma så hon får ont tycker jag inte är snällt..

Är i vecka 27 nu.

• MFJG

Nainen85: jag känner igen det där..Busig bebbe som sparkar mamma hårt..Älskar det trots att det gör ont..

• BenZaa
    MFJG skrev 2008-11-09 17:29:18 följande:
    Nainen85: jag känner igen det där..Busig bebbe som sparkar mamma hårt..Älskar det trots att det gör ont..
    Lyckas din bebis få in en spark på kissblåsan? Det får denna *pekar på magen* speciellt när jag är som mest kissnödig.. det är tur man lyckas knipa ihop..
  • lillasmilla

Har en vilde i magen. När Bm frågade om jag kände fosterrörelser varje dag nu, det ska man ju helst göra från v 28, så frågade jag nästan om vad man kunde göra för att få den lite lugn... =) Hon menar att bebisen sprattlar runt för att träna sina muskler. Och, det känns ju "bra" (även om det inte alltid är skönt) att den rör sig, jag vet ju att den lever iaf.

• MFJG

Nainen85: jo men visst blåsan är en favorit..ibland känns det som om en fossing ska flyga ut i fissen...

• BenZaa
    MFJG skrev 2008-11-09 17:46:18 följande:
    Nainen85: jo men visst blåsan är en favorit..ibland känns det som om en fossing ska flyga ut i fissen...
    haha så känner jag med..!
    Jag förstår inte hur fort den rör sig där inne.. för ibland får jag en spark uppåt, sen helt plötsligt neråt.. och så åt höger o sen åt vänster..
    cirkusartist eller nåt där inne.. Räcka ut tungan
Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen