• planeraren

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Det är väl sällan någon klagar över detta och dt vill egentligen inte jag heller göra, vill bara kolla om någon annan upplever detsamma.

Jag är i vecka 31 och bebisen rör sig så mycket! Sparkar och slår så det gör riktigt ont ibland. Men ännu inte på revbenen (tror jag?). Ibland sparkar den så snabbt att jag inte förstår hur det är fysiskt möjligt att _hinna_ vända med benen och kicka till igen. Känns precis som en liten elvisp i magen. Som om den får epilepsi nästan. Är det normalt?? Ska man bara vara glad att den lever och mår väl? Nån annan som tycker att den rör sig mycket?

Det är inte såhär hela dagarna men i intervaller och speciellt på natten när man ska försöka sova. Är ju helt hopplöst när man vaknar på natten och vänder sig. Ligger jag på sidan så blir den helt tokig.

Varför rör den på sig så mycket egentligen?

• Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen
  • Ninno

min bebis rör sig också jättemycket. Speciellt den senaste veckan. Det är nästan som om hon rör sig mer vissa veckor och lite mindre i andra. Jag har fått för mig att de kan vara lite lugnare när de har en tillväxtspurt men jag vet inte om det stämmer. Hon kickar och buffar runt som en galning iallafall :D Dock har jag inte fått sparkar mot revbenen än vad jag vet? Har alla känt sparkar mot revbenen i vecka 28 eller?

• Mamma till två mirakel

Ninno: Min bebbe brukar lirka in benen under revbenen ibland Sicka bustroll

(¯`°?.¸ ღ♥ Med ett Mirakel i magen v.33 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Klang82

Ja när jag vänta mitt första barn så sparka hon jätte mkt kände henne hela tiden så va aldrig orolig börja känna henne ganska tidigt...men nu när jag väntar nr 2 så började jag känna den efter vecka 22 nån gång och den sparkar inte alls lika mkt som min lilla tjej så ja vart jue väldigt orolig och ringde till MVC några gånger och kolla så det inte vart nåt fel.
    Och lilltjejen är jätte aktiv utanför magen oxå..dom brukar säga att är man aktiv i magen är man det utanför oxå och tvärtom är man lugn i magen är man det utanför med..så jag hoppas VERKLIGEN det stämmer=)hehe

• Afrodiziak

Vår dotter var fullkomligt galen inne i magen. Det var full aktivitet hela dagarna. Man kunde verkligen se när hon sköt ut rumpan, en fot eller hand.

Ofta gjorde hon detta under möten osv så att man nästan hoppade av stolen, många skratt blev det runt mötes borden.

Inte lugnade hon ner sig under förlossningen heller , man kunde verkligen känna henne där inne efter varje värk , och ut kom det ju ett kraftpaket.... to m BM reagerade på att hon var såååå stark.

Idag är hon 15 månader och lika galen och full av aktivitet tur att bebisen som ligger i magen nu är lugnet själv i jämförelse.

WiLlIaMo5o5o3 * MeJao7o810 * Bfo9o119

• Pildi

Jag har också en livlig bebis i magen (tack och lov!) Jag är i v 39 och han vänder sig hela tiden med rumpan från ena sidan till den andra. Han har inte fixerat sig än men det är inget ovanligt hos omföderskor. I princip så är han igång hela dagen. Längst nere i magen känner jag små fingrar kitla mig och längre upp är det små fötter som sparkarGlad På nätterna sover han faktiskt, hoppas att han gör behåller denna vana även efter förlossningen.

• v i r r a

Det här med "elvisp" eller "epilepsi" känner jag igen! Alltså inte bara "vanliga" kickar utan att det känns som en stark trumvirvel i magen, eller som att bebisen tränar på en boxboll Är det något sånt du menar TS? Det känner jag med och senast vid middagen var vi lite oroliga att ungen där inne krampar på något sätt... (inte för att jag tror det men det känns "onaturligt" ).

• BenZaa

Har en fråga. Ni som har en livlig bebis i magen, dricker ni kaffe, cola eller annat med kofein?
    Jag dricker väldigt lite sånt. Dricker högst 3 koppar kaffe per vecka men lite mer coca cola.
    Men tycker inte det är skillnad i magen då jag dricker kaffe eller inte.
    Bebisen är lika livlig ändå.. Räcka ut tungan

• gulletussan

Dricker ALDRIG kaffe eller cola. Lite te med mjölk ibland, med det blir högst varannan dag nu pga halsbrännan som kommer och går.

Ninno: jag har hittills inte fått någon revbensspark alls. Är i v33. Min bebbe kickar mer på bredden än på höjden...

• lillaloppanE

Min bebis är fixerad, och lill*n är fortfarande road med att sparka och böka som tusan, och snart går vi in i vecla 36 .. :)

BF 20 December
  • planeraren

virra
    Japp, exakt så! Du förstår precis! Fattar inte att det är möjligt att liksom hinna tillbaka med armar/ben och slå till igen, det är som en elvisp, på riktigt!

Nainen85
    Jag dricker varken kaffe eller cola. Inget med koffein alls. Så något annat är det som driver runt min lilla väderkvarn...

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen