• planeraren

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Det är väl sällan någon klagar över detta och dt vill egentligen inte jag heller göra, vill bara kolla om någon annan upplever detsamma.

Jag är i vecka 31 och bebisen rör sig så mycket! Sparkar och slår så det gör riktigt ont ibland. Men ännu inte på revbenen (tror jag?). Ibland sparkar den så snabbt att jag inte förstår hur det är fysiskt möjligt att _hinna_ vända med benen och kicka till igen. Känns precis som en liten elvisp i magen. Som om den får epilepsi nästan. Är det normalt?? Ska man bara vara glad att den lever och mår väl? Nån annan som tycker att den rör sig mycket?

Det är inte såhär hela dagarna men i intervaller och speciellt på natten när man ska försöka sova. Är ju helt hopplöst när man vaknar på natten och vänder sig. Ligger jag på sidan så blir den helt tokig.

Varför rör den på sig så mycket egentligen?

• Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen
  • LiRo09

Tell me about it...
    Scary shit.
    Men fan va nojjig man blir. Jag skäms. Det är klart det inte är nån fara!!!

Meduziz skrev 2008-11-17 14:59:49 följande:
    nu är jag lite småchockad.Min lilla ninja har varit lugn i två dagar i sträck.Vet inte om h*när under en tillväxtspurt just nu eller nåt.Mysko känsla är det iaf. Så lugnt hela tiden.
  • Meduziz
    LiRo09 skrev 2008-11-17 17:44:07 följande:
    Tell me about it... Scary shit. Men fan va nojjig man blir. Jag skäms. Det är klart det inte är nån fara!!!
    Nä, h*n rör sig ju lite då och då men det är inte som vanligt. Och SÅ trångt är det inte där inne ännu.
    *kycklingmamma redan?*
    Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • Guldängeln

Emmeliten: Jag blir lika lycklig varenda gång någon av er skriver att era bäbisar också "spasmar". Jag tycker det räcker med alla sparkar, "slag" och nu sista veckan underliga "kittlande" rörelser (känns som om bäbisen ligger och kittlar mig med fingrarna från insidan, långt ner till vänster på magen). Det känns ju åtminstone "normalt".

För att inte tala om de låååånga hickpassen. Ibland räknar jag till över 100 hickningar i rad. Det verkar jättejobbigt att ha så envis hicka (efter en stund brukar det komma ilskna sparkar och runtbökningar - ungefär som h*n är frustrerad över att de aldrig tar slut).

• LiRo09

Jag tror jag kommit på vad "felet" kan va. Jag tror att min lille vänder sej med ryggen utåt, så sparkarna och boxarna går in mot min rygg, där också moderkakan sitter. Det kan va därför jag inte känner nåt. Fast igår kväll va det "normal" ativitet där inne! Vilken lättnad! Så idag blir det öm mage och inombordsblåmärken som väntar. Haha. Efterlängtat!

Meduziz skrev 2008-11-17 21:16:09 följande:
    Nä, h*n rör sig ju lite då och då men det är inte som vanligt. Och SÅ trångt är det inte där inne ännu.*kycklingmamma redan?*
  • planeraren

Meduziz
    Den kanske sparkar annorlunda för att den har vänt sig också? Ja? Rörelsemönstret borde väl ändras snart i alla fall eftersom det blir allt trängre där inne också.. *Längtar*

Det blev en massa bra på Ullared igår. Kan rekommendera det varmt! Köpte en massa bebiskläder, nappar, nappflaskor, flasksktäll, åkpåse, täcken, sängkläder, babygym osv osv, billigt, billigt. LiRo09 - de har ju allt möjligt på GeKås så man kan verkligen åka dit och fynda. Blev en del godis och julsaker också ..och kläder ...och ja. Blir definitivt en resa till om några månader när vi behöver fylla på med kläder och en del andra saker

Jag upptäckte förresten att jag missat en hel graviditetsvecka. Går in i vecka 33 på onsdag och jag som trodde att jag fortfarande var i vecka 31 nu. Tiden går snabbt med andra ord!

• Meduziz
    LiRo09 skrev 2008-11-18 11:46:16 följande:
    Jag tror jag kommit på vad "felet" kan va. Jag tror att min lille vänder sej med ryggen utåt, så sparkarna och boxarna går in mot min rygg, där också moderkakan sitter. Det kan va därför jag inte känner nåt. Fast igår kväll va det "normal" ativitet där inne! Vilken lättnad! Så idag blir det öm mage och inombordsblåmärken som väntar. Haha. Efterlängtat!
    Hmm. Så kan det ju vara. Men det är grymt lugnt där inne. Inte ens en aktiv liten rumpa mot magen Idag kände jag dock hur liten drog med kroppsdelar längs hela bikinilinjen på mig. massor med gånger. Så lugnande.
    planeraren skrev 2008-11-18 15:16:59 följande:
    Meduziz Den kanske sparkar annorlunda för att den har vänt sig också? Ja? Rörelsemönstret borde väl ändras snart i alla fall eftersom det blir allt trängre där inne också.. *Längtar*
    Den lilla busen ligger jämt med huvudet nedåt. Har gjort det sedan vecka 8 typ. ALLTID på UL och när BM känner så ligger h*n med huvudet nedåt.

Vet inte vad den gör för bus men hemligt är dat iaf
  • LiRo09

Åh! Det låter underbart!!! Men jag bor alldeles för långt bort för att bara kunna åka dit å shoppa loss. I Stockholm... :-/ En jobbarkompis till mej åkte dit över en helg och övernattade på nåt vandrarhem i närheten tror jag. Och tydligen så finns det nån slags dagsutflykt med buss som går mitt i natten från stan till Ullared. Helt otroligt. Folk verkar vallfärda från hela landet för att åka och shoppa där. Damn it att man inte kan åka dit!

planeraren skrev 2008-11-18 15:16:59 följande:
    LiRo09 - de har ju allt möjligt på GeKås så man kan verkligen åka dit och fynda. Blev en del godis och julsaker också ..och kläder ...och ja. Blir definitivt en resa till om några månader när vi behöver fylla på med kläder och en del andra saker.
  • Meduziz
    LiRo09 skrev 2008-11-18 19:25:57 följande:
    Åh! Det låter underbart!!! Men jag bor alldeles för långt bort för att bara kunna åka dit å shoppa loss. I Stockholm... :-/ En jobbarkompis till mej åkte dit över en helg och övernattade på nåt vandrarhem i närheten tror jag. Och tydligen så finns det nån slags dagsutflykt med buss som går mitt i natten från stan till Ullared. Helt otroligt. Folk verkar vallfärda från hela landet för att åka och shoppa där. Damn it att man inte kan åka dit!
    Åh då är jag inte den enda som inte fått shoppa där
    Sthlmare jag med.
  • planeraren

LiRo09 och Meduziz
    Ullared är faktiskt det mest populära turistmålet i hela Sverige med 4 miljoner besökare om året. Liseberg kommer på andraplats Minns en dokumentär som gick för ett tag sedan som handlade om folk som bodde i husvagn på parkeringen eller åker med de där dagsutflykterna som du nämne. Ni får väl göra en utflykt av det hela och komma ner en sväng!

• Meduziz

Njaaa
    SÅ sugen är jag nog inte på det än *S*

• Myror i brallan

Har inte läst tråden men kan säga att jag är också i v 31 och min bebbe har gått från soffpotatis till extrem sportare på några dagar... suckar för det är minnsann inte så roligt alla gånger.
    Tur är väl att det snart blir trångt

• Bluebird6
    Svar på #111
    Hejsan..

En till med en vilding i magen. Det har varit high life sen V.18. Jag är nu i v. 34.
    Bm sa att nu börjar det bli ont om plats så Grynet kanske lugnar sig lite:) (känns rätt så skönt faktiskt)
    Men annars så är det rätt så underbart att få bekräftelsen genom hickningar, spasmer, kullebyttor och kickar.
    Jag har klarat mig från att det gör ont (förutom att Grynet har börjat spänna benen mot vänster sida så det liksom blir en rörelse genom hela magen som slutar med brännande smärta mot venusberget) Ajaj.. Honhan ligger med huvudet ner, rumpan/rygg mot höger sida & benen kickar åt vänster (som tur är rakt ut i sidan & inte upp mot revbenen)

Någon mer som hade så aktiv bebis så det var svårt att se på rul? Grynet virvlade runt där inne så det tog henne 40 minuter(med 20 års erfarenhet) att se allt hon ville. Fick 3 bilder varav en blev någorlunda. Man ser huvudet o lite mage sedan finns benen där men de gcik som trumvirvlar så det är bara sudd;)
    Lycka till allihop..
Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen