• planeraren

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Det är väl sällan någon klagar över detta och dt vill egentligen inte jag heller göra, vill bara kolla om någon annan upplever detsamma.

Jag är i vecka 31 och bebisen rör sig så mycket! Sparkar och slår så det gör riktigt ont ibland. Men ännu inte på revbenen (tror jag?). Ibland sparkar den så snabbt att jag inte förstår hur det är fysiskt möjligt att _hinna_ vända med benen och kicka till igen. Känns precis som en liten elvisp i magen. Som om den får epilepsi nästan. Är det normalt?? Ska man bara vara glad att den lever och mår väl? Nån annan som tycker att den rör sig mycket?

Det är inte såhär hela dagarna men i intervaller och speciellt på natten när man ska försöka sova. Är ju helt hopplöst när man vaknar på natten och vänder sig. Ligger jag på sidan så blir den helt tokig.

Varför rör den på sig så mycket egentligen?

• Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen
  • planeraren

Kanske ska göra en liten BF-lista på detta?

virra, BF _____, väntar en hund
    Catbride, BF _____, väntar en bläckfisk
    planeraren, BF 13 januari, väntar en väderkvarn

Glöm inte att posta era förlossningsberättelser sedan. Bubblan2, du blir nog först ut. Ska bli kul att se vad du hade i magen!!

• Catbride

Jag e på!!

Catbride, BF 4e januari, väntar en bläckfisk

• BenZaa

Nainen85, BF 12 februari, väntar en cirkusartist

• Tingelina

Jaaaa, detta var ett roligt initiativ! Hoppas det är okej att jag också hänger på, har BF lite tidigare än ni andra.

Tingelina, BF 19 december, väntar en inredningsarkitekt

• v i r r a

ahahahahah! Självklart ska ni få höra hur födseln av Karo gick

Tingelina, BF 19 december, väntar en inredningsarkitekt
    virra, BF 5 februari, väntar en hund

Rimligtvis BORDE det gå smidigare att krysta ut en bläckfisk än en väderkvarn. Tänker mig att bläckfisken borde vara lite halare? Å andra sidan blir det besvärligt att föda bläckfisken om h*n suger sig fast? Eller föds i säte och stryper barnmorskan!? Näe, då är nog en inredningsarkitekt att föredra.

• Jenny1985

Hade en galning i magen och fick en galning på utsidan =)! Så förbered er =)

• MFJG

Ja jag förbereder mig på en envis, busig och livlig bebis..med mycket stark vilja!

• Tingelina

Hihi, både jag och maken är envisa och lite lätt egensinniga, så det vore konstigt om det inte trillade ut en liten galning...

• Ninno

Om ni nångång haft eller kelat med ett marsvin så vet ni vad jag menar...Marsvin har en tendens att vilja "böka" eller "buffa" upp ens hand om man lägger den på deras huvud. De liksom "stångas" Det gör min bebis också såfort jag lägger handen på magen så jag antar att jag har ett marsvin i magen haha :D

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen