• planeraren

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Det är väl sällan någon klagar över detta och dt vill egentligen inte jag heller göra, vill bara kolla om någon annan upplever detsamma.

Jag är i vecka 31 och bebisen rör sig så mycket! Sparkar och slår så det gör riktigt ont ibland. Men ännu inte på revbenen (tror jag?). Ibland sparkar den så snabbt att jag inte förstår hur det är fysiskt möjligt att _hinna_ vända med benen och kicka till igen. Känns precis som en liten elvisp i magen. Som om den får epilepsi nästan. Är det normalt?? Ska man bara vara glad att den lever och mår väl? Nån annan som tycker att den rör sig mycket?

Det är inte såhär hela dagarna men i intervaller och speciellt på natten när man ska försöka sova. Är ju helt hopplöst när man vaknar på natten och vänder sig. Ligger jag på sidan så blir den helt tokig.

Varför rör den på sig så mycket egentligen?

• Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen
  • EttElaktTroll

Jag vill oxå va med

EttElaktTroll, BF 15/11, Förväntar sig ingenting
    Tingelina, BF 19 december, väntar en inredningsarkitekt
    virra, BF _____, väntar en hund
    Catbride, BF 4e januari, väntar en bläckfisk
    planeraren, BF 13 januari, väntar en väderkvarn
    Nainen85, BF 12 februari, väntar en cirkusartist

• LiRo09

Tack och lov har jag ännu inte några extremt hårda sparkar, men ibland får han in en fullträff så jag blir skrämd och hoppar till. Ibland kommer det ut ett litet "aa" från mej, i ren överraskenhet. (Kan man säga så?! Hihi )

• planeraren

virra
    Jag tror också att bläckfisken är lättast. Ser liksom framför mig hur den slemmar ut sina armar först och sedan liksom pressar sig själv utåt, utan minsta ansträngning ifrån mamma Catbrides håll. Väderkvarnen däremot kan vara trixig. Jag tror på sprickor i alla väderstreck.

Ninno
    Jag förstår precis med marsvinet faktiskt!

LiRo09
    "Överraskenhet" - vilket fantastiskt vackert ord! I denna tråd är inget omöjligt så såklart kan man säga så

Vi har ju någon som har gjort detta förr men hur är det med er andra, är ni förstföderskor hela bunten? Jag är så förstfödisk man bara kan bli; totalt oventande om vad jag gett mig in på. (De mer erfarenhet behöver inte upplysa mig, inte ännu.. vi kan tala om det efter att allt är över i stället ). Börjar fatta att det inte finns någon återvändo nu. Väderkvarnen måste ut. Den MÅSTE ut. Fattar ni? Har ni andra insett det eller lever ni fortfarande i förnekelse?

• planeraren

EttElaktTroll
    Förresten - du förväntar dig ingenting? Det där måste du förklara! Menar du ingenting som i att du kommer till förlossningen, någon sätter akupunktur på magen och vips så är den platt igen?

• MFJG

Jag är också en förstis..Lever inte i förnekelse och är mycket väl medveten om att jag ska föda fram en vild busunge..

• EttElaktTroll

ja eller så kommer jag få se ut så här resten av livet...

oj vilken månad är du i nu, kommer folk fråga... hmmm ja i 173:e tror jag

planeraren skrev 2008-11-13 20:37:09 följande:
    EttElaktTroll Förresten - du förväntar dig ingenting? Det där måste du förklara! Menar du ingenting som i att du kommer till förlossningen, någon sätter akupunktur på magen och vips så är den platt igen?
  • LiRo09

Ja, alltså jag är ju rätt kaxig fortfarande och bara vet att detta kommer gå GAAAAAALANT när dagen väl är kommen. Och va fan, det är väl ingenting!!!! Fött barn har ju kvinnor gjort i AAALLA tider. Men... alltså... eeeeh... ja, jo jag vet. I gotta get him outta me.
    Nu är jag inte så kaxig längre när tanken på riktigt slår mej. Man blir ju inte yngre, som man brukar säga. Översättning = man blir ju inte mindre, direkt. Och ju större jag blir, desto mindre kaxig blir jag.

planeraren skrev 2008-11-13 20:35:35 följande:
    Vi har ju någon som har gjort detta förr men hur är det med er andra, är ni förstföderskor hela bunten? Jag är så förstfödisk man bara kan bli; totalt oventande om vad jag gett mig in på. (De mer erfarenhet behöver inte upplysa mig, inte ännu.. vi kan tala om det efter att allt är över i stället ). Börjar fatta att det inte finns någon återvändo nu. Väderkvarnen måste ut. Den MÅSTE ut. Fattar ni? Har ni andra insett det eller lever ni fortfarande i förnekelse?
  • planeraren

LiRo09
    Haha, jag känner igen det där faktiskt. Insikten om att man inte direkt blir mindre. Jag minns att jag la händerna på magen en kväll när jag skulle somna när jag var i 22:a veckan och då tänkte jag: "INTE större nu. Inte större!!". Fick lite panikkänsla för det slog mig att det här var nog vad jag klarade av att klämma ut men inte större. - Som om man kunde välja att inte bli större när man väl satt sig på det här tåget!!! Nu är det liksom bara att snällt åka med. Försöker föreställa mig de starkaste, hemskaste menssmärtorna för att förbereda mig men jag minns inte ens hur det känns :/

Oh man.. vi förnekar lite till här tror jag Fast jag är inte så sugen på att vara i 173:e månaden heller iofs!

• Meduziz

EttElaktTroll, BF 15/11, Förväntar sig ingenting
    Tingelina, BF 19 december, väntar en inredningsarkitekt
    virra, BF _____, väntar en hund
    Catbride, BF 4e januari, väntar en bläckfisk
    planeraren, BF 13 januari, väntar en väderkvarn
    Meduziz, BF 1 Februari, väntar en inredningsarkitektsninja
    Nainen85, BF 12 februari, väntar en cirkusartist

Vår lilla buse kallas Ninjan av oss båda då h*n sparkar, slår och hugger mig som en liten ninja. På UL så låg h*n och gjorde små kung Furörelser så då fick vi det verkligen bekräftat.
    Dessutom håller h*n på att bygga ett hus där inne tror jag. Det bökas, knakar, knorrar och puttas hela tiden.
    Killen brukar säga att "Nu bygger liten upp en vägg till!" eller "Nu lägger h*n grunden för poolen".
    Ibland sparkar liten så att det känns som om h*n slår in en spik. Är det dags för tavlor redan? Och vart har h*n fått tag på dem??

Här är det fullt ös mellan 04-18 och 20-01 ungefär så jag hoppas VERKLIGEN att det inte stämmer att de små är likadana ute som i magen.

Jag är oxå förstföderska.

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • surfbrud

Min bebis är också en riktig liten vilde! Hon sover nog aldrig... Hon bökar runt, slåss och sparkar, buffar och knuffar, tänjer och vänder på sig mest helatiden! Jag tyker att det är mysigt för det mesta, men ibland kan det faktiskt göra riktigt ont!

Lägga sig ner med huvudet vill hon inte göra ännu, även fast vi försöker övertala henne. Får se om hon har vänt sig till nästa BM besök om två veckor...

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen