• planeraren

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Det är väl sällan någon klagar över detta och dt vill egentligen inte jag heller göra, vill bara kolla om någon annan upplever detsamma.

Jag är i vecka 31 och bebisen rör sig så mycket! Sparkar och slår så det gör riktigt ont ibland. Men ännu inte på revbenen (tror jag?). Ibland sparkar den så snabbt att jag inte förstår hur det är fysiskt möjligt att _hinna_ vända med benen och kicka till igen. Känns precis som en liten elvisp i magen. Som om den får epilepsi nästan. Är det normalt?? Ska man bara vara glad att den lever och mår väl? Nån annan som tycker att den rör sig mycket?

Det är inte såhär hela dagarna men i intervaller och speciellt på natten när man ska försöka sova. Är ju helt hopplöst när man vaknar på natten och vänder sig. Ligger jag på sidan så blir den helt tokig.

Varför rör den på sig så mycket egentligen?

• Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen
  • MY2004

Tingelina, vandrandet är något min också pysslar med! Man får nästan rysningar!

• Bubblan2

Jag har tyckt att min filur i magen varit ganska livlig. Han har hållit sina tider och bökat runt och sen sovit.

Jag är i v 39+3 och idag har han hållit låda sedan kl 12. Det har bökats och buffats och sparkats med mycket korta uppehåll. Slemproppen gick igår på förmiddagen men jag har inte haft så mycket SD eller värkar. Jag hoppas att han retar upp livmodern lite så det kommer igång nu! .-)

• v i r r a

planeraren: preciis! det är en helt omöjlig rörelse för ett barn att göra, både utanför och innanför magen Vad tror du om Tingelina's teori om vibrationer? För visst känns det som starka vibrationer?

planeraren skrev 2008-11-11 17:05:39 följande:
    Tingelina Jo men detta är så snabbt att inte ens jag kan göra så snabba rörelser. Man hinner helt enkelt inte fram och tillbaka ens om man försöker. Det går ungefär så snabbt som om man skulle trumma med fingrarna mot ett bord. Och hur kan en bebis då sparka eller boxa _så_ snabbt i en trång och vätskefylld livmoder? Doesn't make sense!
  • v i r r a

Kolla här tex Fler på FL har undrat! www.familjeliv.se/Forum-2-114/m30254800.html

Där finns ett inlägg om att bebisen "leker hund". Jag skrattade högt när jag såg det för senast i morse sa jag till maken att jag tror att jag väntar en hund och inte en bebis... en hund som försöker skaka av sig fostervattnet!

Googlar vidare efter info...

• Curtis
    Svar på #50
    Min lilla tjej håller också på med vandringar. 33+3 idag. Det känns verkligen som hon träningsgår. Igår boxade hon dessutom åt bägge håll på sidan av magen samtidigt. Jag undrar verkligen vad hon har för sig därinne. Känner igen mig i det som många berättar om att de blir fysiskt trötta. Man blir även psykiskt trött tycker jag. Fast jag är verkligen glad att hon är livlig så jag slipper oroa mig.
  • planeraren

virra
    Varför darra när man kissar?

...ÄHH!! Man kanske inte måste fatta allting helt enkelt!
    Delge oss infon om du googlar fram nåt intressant.

• Tingelina

Knasiga bebbar som är ute och träningsgår redan! :-P

• v i r r a

hahah jag vet inte men jaq har hittat förklaringar (inget vetenskapligt, snarare i bloggform) om att bebisar kan "rysa" när de kissar. Det stod någon stans att man kan se detta kiss-rys på spädbarn och att det är därför man förklarar mag-spasmer som kiss-rys

Och när jag tänker på det... jag har sett både kattungar och hundvalpar rysa/darra när de kissar och är riktigt små. Så teorin kvarstår. Jag väntar en hund

planeraren skrev 2008-11-12 10:13:44 följande:
    virra Varför darra när man kissar? ...ÄHH!! Man kanske inte måste fatta allting helt enkelt! Delge oss infon om du googlar fram nåt intressant.
  • planeraren

virra
    Och jag en väderkvarn. Undrar vem som får den smidigaste förlossningen.

• Catbride

Det blir absolut jag - det måste vara allra enklast att föda ut en bläckfisk!! Har man ju sett på TV hur flexibla dom är!!

Min lilla bläckis är iaf väldigt morgontrött! Så jag hoppas på att det stämmer det BM säger att de behåller sin dygnsrytm när de föds. Då får vi en liten parvel som är vaken till tio-elva på kvällen, vaknar ett par gånger på natten vid 02 och 05, och sen sover fram till nio! För när jag stiger upp vid sju då är det helt lugnt i magen fram till nio-tiden - då börjas det sparkas! Guuu va härligt med ett morgontrött barn!!

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen