• planeraren

Bebisar som rör sig MYCKET i magen

Det är väl sällan någon klagar över detta och dt vill egentligen inte jag heller göra, vill bara kolla om någon annan upplever detsamma.

Jag är i vecka 31 och bebisen rör sig så mycket! Sparkar och slår så det gör riktigt ont ibland. Men ännu inte på revbenen (tror jag?). Ibland sparkar den så snabbt att jag inte förstår hur det är fysiskt möjligt att _hinna_ vända med benen och kicka till igen. Känns precis som en liten elvisp i magen. Som om den får epilepsi nästan. Är det normalt?? Ska man bara vara glad att den lever och mår väl? Nån annan som tycker att den rör sig mycket?

Det är inte såhär hela dagarna men i intervaller och speciellt på natten när man ska försöka sova. Är ju helt hopplöst när man vaknar på natten och vänder sig. Ligger jag på sidan så blir den helt tokig.

Varför rör den på sig så mycket egentligen?

• Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen
  • pompelepossa

hej läste att om barnet lugnat ner sig mycket på 72 h så skall man kolla upp det . är snart 2 barns mamma och mina har busat ungefär lika mycke och det känns tryggt när formel 1 är i gång i magen . då vet jag att allt är ok. det är ungerfär varanan dag den är som livligast och lite lugnare varanan dag. så det är bara possetivt att det rör sig.

• Meduziz

Går in i vecka 29 imorrn och här är det elvisp och väderkvarn som gäller
    Fattar inte heller hur liten kan vara så snabb och sparka/slå överallt samtidigt.
    Pappan är helt chockad över att min mage inte spricker

Ibland blir jag helt matt för att det är så intensivt och gör så ont men samtidigt är man överlycklig för att h*n rör sig.

Måste bara fråga:
    Sparkar era så att det kittlar er?
    Ibland sparkar min lilla i ljumsktrakten/på sidan av magen så att jag kiknar av skratt.
    Kittlar så otroligt mycket. Är det bara jag som är superkittlig?

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • milimina

junior var en kickboxare i magen. från det att jag började känna honom i v16 var det full fräs. han slutade inte sparkas eller röra sej ens när han var fixerad och det inte fanns nån plats kvar. och han är likadan utanför, så...

bebisen i magen nu är mycket lugnare jämfört med honom. det rör sej, men inte lika intensivt eller hårt som junior höll på. kanske blir ett lugnare barn?

varför de rör på sej mycket vete fasen. de har väl massa energi som ska ut

• gulletussan

Oj oj, jag som tyckte att min bebis var livlig men för de flesta i tråden verkar det vara än värre! Än har jag iaf inte fått ont av sparkar och slag. Men det är rena discot därinne på kvällarna och förmiddagarna Snart borde den lill* fixera sig också så då kanske revbenen ligger sämre till...

• Mamma till två mirakel

Var hos BM i fredags och skulle mäta hjärtljuden...
    Först var dem uppe i över 170 slag/min så vi fick vänta 10 min...efs de var högt...
    Provade igen och nu var dem uppe i över 180 slag/min.... BM verkade lite oroad och sa att jag får sitta en stund i väntrummet och så får vi kolla igen och om hjärtat fortfaranade slår lika fort då så får vi skicka upp dig till förlossningen!!!! Förvånad

Satt i 20 min & klappade magen för att bebis skulle sluta busa och lugna sig... och då gick hjärtljuden ner till 140-147 slag/min.... Huuu va orolig jag blev!!'
    BM sa att vårt barn är väldigt spralligt och har mkt energi

(¯`°?.¸ ღ♥ Med ett Mirakel i magen v.33 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Meduziz

Varje gång jag gjort UL har BM/läkare sagt att jag har ett väldigt, VÄLDIGT aktivt barn *S*

Nästan varje morgon kl 4 sätter liten igång med sitt aerobicspass och så är det full rulle till 17-18 på kvällen. Sen är det dags för siesta!
    Så vid 20-tiden är det dags för kvällsparty.
    Fullt ös, medvetslös som jag brukar säga

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • amag

ojojoj, när jag väntade sonen hade han Aerobic där inne dygnet runt! Kan säga att jag blev orolig några dagar innan BF då han inte hörde av sig på 3 dygn!!!... Han vilade visst upp sig inför förlossningen! =))

Men sparkar är sååå häftigt!!
    Shit! Man kunde se en liten Fot komma ut ibland. & han Älskade att trycka till revbenen på mig!!... aj aj aj!..

• LillaFamiljenGustav
    Svar på #13
    min bm har sagt att man ska känna bebis minst 2 ggr om dagen i magen
    i senare delen
    men det är väl självklart

jag tror att du kan vara lugn om allt är som det ska med alla andra saker
    bara du känner honom någon gång
    SJ80 skrev 2008-11-09 17:15:11 följande:
    ditt inlägg gjorde mig orolig,min bebis är väldigt lugn av sig visst han buffar och så,ibland får han in en fullträff...hur stilla ska dom va menade hon???
  • Wernerliv

Vad skönt det är att höra att det finns andra med samma "problem"! Kanske kommer ut en liten kille med slimmade muskler och tajt rumpa. Killens mamma berättade att Min kille var väldigt aktiv i magen och levde livet. Han vände sig på skötbordet på BB! Det är ju ingenting jag vill vara med om, väldigt skönt om den inte kan rulla ur sängen den första månaden iallafall! Jag fattar inte när den lille sover i magen? Känns som om den har hittat trådar att dra i , så den kan rycka och slita i alla hörn av magen samtidigt. När någon frågar om man känner bebisen någonting? så skrattar jag bara... Önskar att detta inte betyder att den kommer bli väldigt aktiv utanför magen.. för min fyraåring var betydligt lugnare än denna under graviditeten, och hon är ett yrväder utanför magen idag! Ett YRväder! -mamma, jag kommer snart... (borta) Men väldigt söt ändå..

• pompelepossa

när jag skulle ha min första så var den lugn hela dagen och jag var sååååå trött .sov typ halva dagen och hade lite små värkar .så jag tror dom lugna sig precis innan det är dags att möta värden och samla kraft.

Svar på tråden Bebisar som rör sig MYCKET i magen